Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 9 september 2017 om 13:55 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe

Nog 235,1 kilometer: dan zit de 72e editie van de Vuelta a EspaƱa er alweer op. Morgen paraderen de renners in de hoofdstad Madrid. De Vuelta zou de Vuelta echter niet zijn, als in de voorlaatste etappe geen loodzwaar parcours is uitgetekend. De Cobertoria, Cordal en de mythische Angliru: dat staat de renners nog te wachten in hun 117 kilometer lange tocht door de provincie Asturiƫ. Wie zet de ronde nog voor een laatste keer in vuur en vlam? Volg het hier op WielerFlits.

Veel staat er nog op het spel. Chris Froome dient nog een laatste vuursalvo te overleven vooraleer gekroond te worden tot eindwinnaar van de Ronde van Spanje. Wilco Kelderman zal proberen zijn op dit moment nog broze podiumplek te behouden. En wat kan Alberto Contador in zijn laatste tocht door de bergen? Het startschot klinkt om 14.03. De eerste renner wordt tussen 17.29 en 17.52 verwacht op de top van de Angliru, met zijn duivelse percentages van maximaal 23%. SporzaĀ isĀ er bij vanaf de start, terwijl Eurosport volgt om 15.00. Aangezien het weekend is, is de NOS ook van de partij. Zij beginnen om 16.00 op NPO 1.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing etappe 20 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
DeelnemerslijstĀ (WielerFlits)

LivetickerĀ (Organisatie)
LivetickerĀ (Twitter organisatie)
LivetickerĀ (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
353 Reacties
1 5 6 7 8 9 15
09-09-2017 17:04
Nibali gevallen....
09-09-2017 17:05
De Belg meldt dat Nibali is gevallen.
Heeft de naam van een heel goede afdaler te zijn, maar vreemd genoeg kan ik me minstens net zoveel valpartijen in afdalingen herinneren als goede afdalingen van hem.
09-09-2017 17:05
Nibali ook gevallen. Buit is dus al binnen voor Froome. Zal er zeker last van hebben
09-09-2017 17:05
En daar gaat de grandioos overschatte meesterdaler weer.
09-09-2017 17:05
Oei Nibali gevallen, gelukkig niks erg en sluit weer aan
09-09-2017 17:07
Ooh, gelukkig niet gevallen, dan. Bocht verkeerd genomen. DLC wel gevallen
09-09-2017 17:07
Nibali waarschijnlijk een bocht gemist maar nu in de staart bij de favorieten
09-09-2017 17:07
Geen schade bij Nibali. Is hij wel gevallen?
09-09-2017 17:07
De la Cruz ook gevallen. Zag er slechter uit...misschien sleutelbeen? Hij leek in ieder geval richting z'n schouder te grijpen.
09-09-2017 17:07
DLC stapt waarschijnlijk af, dan. Greep naar sleutelbeen. Jammer, man
09-09-2017 17:07
Slagveld
09-09-2017 17:08
Ook de la Cruz, en dat ziet er een stuk minder goed uit...
09-09-2017 17:08
De la cruz gecrasht en game over.. dat is niet de manier waarop je het duel met Kruijswijk wil zien aflopen :(
09-09-2017 17:08
De La Cruz tegen een bergwand aan, die is dan te kort door de bocht gegaan. Levensgevaarlijke afdaling ook omdat ze zo zenuwachtig zijn.
09-09-2017 17:08
Linke afdaling, nog 2km bibberen. Drie man al gevallen.
09-09-2017 17:08
Nibali niet gevallen, tijdig gecorrigeerd.

DLC zag er niet heel lekker uit.


Nou dames en heren, veel kijkplezier!
09-09-2017 17:09
Contador rijdt nu met Pantano blijkbaar wat voor de groep uit
09-09-2017 17:09
Ah, mooi voer om een beetje te gaan geinen dat Nibali niet kan dalen,.. Hij daalt link en met durf, soms win je er mee, vraag maar aan ...
09-09-2017 17:09
Soms lijkt het wegdek droog in het zonnetje. Verderop weer natte bochten tussen de begroeiiing met blaadjes op het wegdek. Brrr.
09-09-2017 17:10
Wie zei daar OS afdaling?
09-09-2017 17:10
Superpool als eerste nu omhoog, die wordt zo voorbijgeraasd.
09-09-2017 17:10
Gelukkig dus geen overschatte meesterdaler dus. :p
09-09-2017 17:11
@Romans,
Ik vroeg me wel af hoe hij in de binnenkant kon liggen net achter dat muurtje. Normaal val je toch net als zijn fiets naar de buitenkant van de bocht?
09-09-2017 17:11
Daar gaat ie! Vanaf de voet.
09-09-2017 17:11
Wat een talenten heeft Sunweb. Nu weer met Kragh Andersen. Ondersteuning zit wel goed de komende jaren.
1 5 6 7 8 9 15

Om te reageren moet je ingelogd zijn.