Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 9 september 2017 om 13:55 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe

Nog 235,1 kilometer: dan zit de 72e editie van de Vuelta a EspaƱa er alweer op. Morgen paraderen de renners in de hoofdstad Madrid. De Vuelta zou de Vuelta echter niet zijn, als in de voorlaatste etappe geen loodzwaar parcours is uitgetekend. De Cobertoria, Cordal en de mythische Angliru: dat staat de renners nog te wachten in hun 117 kilometer lange tocht door de provincie Asturiƫ. Wie zet de ronde nog voor een laatste keer in vuur en vlam? Volg het hier op WielerFlits.

Veel staat er nog op het spel. Chris Froome dient nog een laatste vuursalvo te overleven vooraleer gekroond te worden tot eindwinnaar van de Ronde van Spanje. Wilco Kelderman zal proberen zijn op dit moment nog broze podiumplek te behouden. En wat kan Alberto Contador in zijn laatste tocht door de bergen? Het startschot klinkt om 14.03. De eerste renner wordt tussen 17.29 en 17.52 verwacht op de top van de Angliru, met zijn duivelse percentages van maximaal 23%. SporzaĀ isĀ er bij vanaf de start, terwijl Eurosport volgt om 15.00. Aangezien het weekend is, is de NOS ook van de partij. Zij beginnen om 16.00 op NPO 1.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing etappe 20 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
DeelnemerslijstĀ (WielerFlits)

LivetickerĀ (Organisatie)
LivetickerĀ (Twitter organisatie)
LivetickerĀ (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
353 Reacties
1 8 9 10 11 12 15
09-09-2017 17:31
8 man in het peloton waarvan 3 Nederlanders, mooi hoor!
09-09-2017 17:31
Poels gaat naar plek 6. Netjes, hoor. Kruijswijk naar plek 7 of 8
09-09-2017 17:31
Eerste keer dat de Sky-troepen echt niet kunnen volgen bij een opgelegd tempo. En dan komt het van Pellizotti.
De 3 Nederlanders zien er goed uit.
09-09-2017 17:31
Gewoon drie Nederlanders bij de toppers prachtig eigenlijk.
09-09-2017 17:32
VAMOSSSS
09-09-2017 17:32
Kom op, Alberto. Doet het voor Espana. Pak nog een klinkende overwinning. Viva El Pistolero
09-09-2017 17:32
Zou Kelderman weer gedacht hebben ik kan mss wel meegaan met Contador.... Ah nee joh... ik blijf liever mijn laffe zelf hier bij Froome en Zakarin
09-09-2017 17:33
@arviid
Mensen vergeten ook dat die skyhelpers alles geven tot het moment dat ze eraf moeten. In de daguitslag staan ze helemaal niet zo hoog over het algrmeen. Ze worden ingehaald door renners die gedoseerd omhoog rijden.
09-09-2017 17:33
Kelderman moet zo Bertje gaan reposteren.
09-09-2017 17:33
Komop Bertje pak die ritzege en de derde plaats! Jammer toch dat hij zal stoppen...
09-09-2017 17:33
Met Dumoulin, een fitte Oomen, en die kwajongen uit Frankrijk erbij had hier een Sunweb treintje van vijf man gereden, oersaai natuurlijk.
09-09-2017 17:33
Opgave DLC.

Hopelijk gaat Wilco zijn podiumplek nog verdedigen?
09-09-2017 17:33
Alberto, pak de plekken van Wilco en Ilnur. Als ze zelf niet durven aangaan, dan verdien jij het gewoon. Vamos
09-09-2017 17:34
Kruijswijk is goed! Lekker, hoor
09-09-2017 17:34
Spannend, hoop dat Contador wint maar Kelderman zijn podium behoudt.

Kruijswijk!
09-09-2017 17:34
Kruijswijk gaat! Maar of hij die minuut nog dicht kan rijden...
09-09-2017 17:34
Kruijssie!
09-09-2017 17:34
Go Steven!
09-09-2017 17:34
Haha die Kruijswijk! Komop dan!
09-09-2017 17:35
Contador nog 5s van Kelderman af.
09-09-2017 17:35
Ik denk dat als.Kelderman zijn podium wilt behouden hij hem echt zelf moet halen en niet op Pellizotti moet leunen
09-09-2017 17:36
Wordt lastig voor Kelderman.. Wel heel goed van Kruijswijk hoor!
09-09-2017 17:36
Wordt straks nog 4e plaats voor Kelderman.
09-09-2017 17:36
Nieve leek ook terug te komen.
09-09-2017 17:36
Rekenen van Kelderman. Nou gun ik het podium voor Contador wel. Maar Kelderman moet wel zijn huid duur verkopen.
1 8 9 10 11 12 15

Om te reageren moet je ingelogd zijn.