Vuelta 2016: Volg hier de tiende etappe
maandag 29 augustus 2016 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de tiende etappe

De niet-klimmers in het peloton zullen schrikken als ze de route van vandaag bekijken. Na twee zware bergetappes verwachten ze wellicht een makkelijker parcours, maar niets is minder waar. De aankomst vanmiddag wederom bergop. En op wat voor berg! De finish ligt op top van de legendarische Lagos de Covadonga!

Een dag voor de eerste rustdag moeten de renners dus nog een keer alle registers opentrekken. Kan Nairo Quintana de rode leiderstrui heroveren?

PROFIL lagos

Het startschot klinkt vandaag om 12.30 in Lugones, terwijl men de finish op de top van Lagos de Covadonga verwacht tussen 17.24 en 17.57. Om 15.00 gaan Eurosport en Sporza live, de NOS zendt de rit uit via internet. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Beelden vijftiende etappe Vuelta a España 2014

PROFILCOLSCOTES_2 covadonga

Links
Voorbeschouwing etappe 10 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NPO, vanaf 16:00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
364 Reacties
1 4 5 6 7 8 15
29-08-2016 16:08
Flinke beurt van Campenaerts, helaas waarschijnlijk tevergeefs
29-08-2016 16:08
Die campenaerts is een partijtje aan het beulen zeg!
29-08-2016 16:08
campenaerts rijdt wel lekker door op die klim... Moser moet er al af
29-08-2016 16:09
Dit bericht is verwijderd
29-08-2016 16:09
Die Campenaerts rijdt toch mooi die berg op, kan je er in een "klassementstrein" (excusez-le-moet) goed bij hebben.
29-08-2016 16:13
Campenaerts is natuurlijk een ex-triatleet van 1,7 meter met een voorkeur voor tijdrijden.
Richie Porte was een ex-triatleet van 1,7 meter met een voorkeur voor tijdrijden.
Wie zegt dat TLJ daar geen plan mee heeft? ;)
29-08-2016 16:13
Vind Gesink er niet echt sterk uit zien. Ze hadden Campenaerts beter voor eigen kans kunnen laten rijden.
29-08-2016 16:14
Bakelants staat op lossen.
29-08-2016 16:14
Slobber slobber kwijl kwijl
29-08-2016 16:15
Wat is nu het plan van Movistar? Hard rijden op het vlakke en vervolgens gas terugnemen bergop? Waarom?
29-08-2016 16:18
Ze willen natuurlijk als eerbetoon aan Purito Valverde op onbegrijpelijke wijze een zekere overwinning ontnemen.
29-08-2016 16:19
Hup Gesink, dat hij als sterkste overblijft lijkt me verre van een gegeven maar deze dadendrang van de lotto's bevalt me zeer.
29-08-2016 16:19
@Purito, je krijgt vaak commentaar op je kritiek op Movistar maar ook ik snap negen van de tien keer he-le-maal niks van hun tactiek. Denk dat ze daar Valverde laten bepalen wat er moet gedaan worden. En dat die er geen kaas van gegeten heeft is al meermaals bewezen.
29-08-2016 16:19
@Purito: volgens mij gebruiken ze hun eerste knechten in hun kracht zonder ze te lossen bergop. Sutherland, Erviti en ook Castroviejo zijn natuurlijk beter op het vlakke dan bergop.
29-08-2016 16:20
@ Purito, ik weet niet wat hun plan is. Maar volgens mij is Movistar min of meer aan dezelfde inspanning blijven verder rijden, het is vooral de kopgroep die sneller (relatief, want bergop) gaan rijden is dankzij Campenaerts.
29-08-2016 16:21
Campenaerts topt de dag nog even af zo met een tijdrit van 17 km tot aan de voet van de Covadango
29-08-2016 16:24
Verschil weer 5 minuten.. het is mogelijk!
29-08-2016 16:25
@Troma, natuurlijk, als je op je allerhardst naar boven rijdt en er zitten 9 man in je wiel dan ben je topfavoriet voor deze etappe...
29-08-2016 16:28
Met vijf minuten aan de voet zal er toch wel weer een vluchter winnen, hopelijk ook nog de goede.
29-08-2016 16:28
@Troma: zeker, omdat Campenaerts al zoveel bergop heeft gewonnen bedoel je??
29-08-2016 16:30
En ja hoor, Campenaerts, nu is nog de vraag of Gees een goede dag heeft, we zullen het zien, nou ja, er is in ieder geval een plan, dat tot nu goed wordt uitgevoerd, dus we gaan er maar eens lekker voor zitten!
29-08-2016 16:31
Dit bericht is verwijderd
29-08-2016 16:32
Aan campenaerts zal het niet liggen vandaag.
29-08-2016 16:32
OK, met zijn allen > Hup Robert !

Gewoon omdat hij het wel eens verdient, zo'n grote ronde-etappe
29-08-2016 16:34
Leuk om TLJ zo in de aanval te zien en campenaerts doet het super.

ZUnd dat dombrowski gecrashed is in de afdaling, maar het is wel een concurrent minder voor gesink. Ik hoop op een goeie dag voor gesink.
1 4 5 6 7 8 15

Om te reageren moet je ingelogd zijn.