Vuelta 2016: Volg hier de tiende etappe
maandag 29 augustus 2016 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de tiende etappe

De niet-klimmers in het peloton zullen schrikken als ze de route van vandaag bekijken. Na twee zware bergetappes verwachten ze wellicht een makkelijker parcours, maar niets is minder waar. De aankomst vanmiddag wederom bergop. En op wat voor berg! De finish ligt op top van de legendarische Lagos de Covadonga!

Een dag voor de eerste rustdag moeten de renners dus nog een keer alle registers opentrekken. Kan Nairo Quintana de rode leiderstrui heroveren?

PROFIL lagos

Het startschot klinkt vandaag om 12.30 in Lugones, terwijl men de finish op de top van Lagos de Covadonga verwacht tussen 17.24 en 17.57. Om 15.00 gaan Eurosport en Sporza live, de NOS zendt de rit uit via internet. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Beelden vijftiende etappe Vuelta a España 2014

PROFILCOLSCOTES_2 covadonga

Links
Voorbeschouwing etappe 10 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NPO, vanaf 16:00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
364 Reacties
29-08-2016 14:24
@Themax.

Het klimmetje van gisteren is echter geen graadmeter voor de Covadonga. Klimmetje van gisteren was meer voor de punchers, terwijl de Covadonga meer een klim is voor de pure klimmers.
29-08-2016 14:24
Als Gesink al in vorm is dan is het een van de grootste kanshebbers, samen met Rolland, Fraile en Vervaeke in vorm. Goncalves ken ik niet zo goed. Voor Hermans, Bakelants en Felline lijkt me dit te lang/hoog.
29-08-2016 14:25
Voorsprong loopt al weer iets terug: 2'50
29-08-2016 14:27
De vraag is natuurlijk ook of ettix alles op alles zet om rood te behouden.
29-08-2016 14:27
Wie zou er rijden in het peloton? Ik kan me niet voorstellen dat Etixx rijdt, die hebben het eerste uur al moeten achtervolgen met Brambilla.
29-08-2016 14:28
@tvm goncalves iets meer een type renner die gisteren iets had kunnen doen. maar hij kan vandaag altijd verrassen natuurlijk
29-08-2016 14:29
Etixx lijkt me sowieso kansloos om het rood te houden, De la Cruz gaat echt wel een halve minuut verliezen, vooral na zijn inspanningen van gister.
29-08-2016 14:29
Weet iemand voor wie Cannondale rijdt? Lijkt me namelijk niet dat ze alle 3 op kop komen. Ik neem aan Dombrowski gezien Rolland de vorm niet heeft en moser gisteren mee was
29-08-2016 14:32
Waarschijnlijk probeerde ze alledrie in de ontsnapping te komen (het doel is ritwinst) en komt het nu zo uit, dat wordt vast onderweg bepaald Baukema.
29-08-2016 14:35
Ziet er naar uit dat de Lotto-boys de verkeerde dag hebben uitgekozen voor een geslaagde vlucht.
29-08-2016 14:37
Het gat wordt al (edit: iets) kleiner (2.44), was er al een beetje bang voor. Met Quintana aan de leiding was dat anders geweest. Had eerlijk gezegd gedacht dat Etixx zou proberen Brambilla mee te sturen vandaag, maar die val heeft het plan helaas veranderd.
29-08-2016 14:38
Het gat wordt al weer groter.
29-08-2016 14:39
ah eindelijk tijdverschillen op de sporzaliveticker
29-08-2016 14:40
Ik sluit ook niet uit dat de samenwerking in de kopgroep niet helemaal ideaal is (met Felline en Hermans mee)
29-08-2016 14:41
Verschil schommelt echt op en neer, van iets boven de drie minuten, naar 2 minuten en dan weer daartussen.. Als de kopgroep even door rijdt na de fouragering is er misschien nog een kansje.
29-08-2016 14:45
Misschien rijdt EQS wel voor de punten van Meersman na de berg i.p.v. De la Cruz.
29-08-2016 14:48
voor degenen die ook meedoen met scorito, die liveticker is ook wel goed.
29-08-2016 15:13
Bon, de koerssituatie ligt voor het komende anderhalfuur vast, ik zal een gewaagde voorspelling doen: 'Robert Gesink wint niet.'
29-08-2016 15:13
Weinig kans voor de kopgroep zo lijkt het, voorsprong blijft rond 3'15.
29-08-2016 15:14
@Flashke: Statistisch gezien is die voorspelling niet zo gewaagd natuurlijk ;)
29-08-2016 15:15
@hakkie
Meer spieren zorgen voor meer zuurstofopname wat ook de benen ten goede komt, triathleten hebben ook schouders en rijen 40/45 per uur zonder trein, de betere klimmers zijn vaak juist hoekiger comme dumoulin en kruijswijk, verzuren ook minder. Maar de concept voegt meer toe, probeer het gewoon een keer.
29-08-2016 15:18
Wel een mooie kopgroep zo. Hopelijk houdt hij het tot het einde en kan Gesink een mooi resultaat neerzetten. Om even terug te komen op het verhaal van de gebroken sleutelbenen, ik denk dat eerst een jaar judolessen heel veel meer resultaat op zou leveren dan roeien. Bijna iedere wielrenner die onderuit gaat steekt zijn armen uit en breekt daar door zijn sleutelbeen. Als ze eerst een jaartje op judo gaan leren ze valbreken en zullen ze hun armen intrekken, over de schouder rollen en weer opstaan...
29-08-2016 15:18
Mooi dat de kopgroep niet te ver weg kan rijden, krijgen we hopelijk eindelijk eens een strijd tussen de grote om de dagzege.
29-08-2016 15:19
@schipperaar
deze hele discussie over het kweken van spieren van je bovenlichaam is belachelijk. Als het echt voordelig was, dan had Team Sky dat al lang gebruikt.
29-08-2016 15:22
@mattje: is de 'judo val' (die in het algemeen zéér nuttig is) ook nog uit te voeren met een fiets onder je reet en voeten vast in klikpedalen? :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.