Vuelta 2016: Volg hier de tiende etappe
maandag 29 augustus 2016 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de tiende etappe

De niet-klimmers in het peloton zullen schrikken als ze de route van vandaag bekijken. Na twee zware bergetappes verwachten ze wellicht een makkelijker parcours, maar niets is minder waar. De aankomst vanmiddag wederom bergop. En op wat voor berg! De finish ligt op top van de legendarische Lagos de Covadonga!

Een dag voor de eerste rustdag moeten de renners dus nog een keer alle registers opentrekken. Kan Nairo Quintana de rode leiderstrui heroveren?

PROFIL lagos

Het startschot klinkt vandaag om 12.30 in Lugones, terwijl men de finish op de top van Lagos de Covadonga verwacht tussen 17.24 en 17.57. Om 15.00 gaan Eurosport en Sporza live, de NOS zendt de rit uit via internet. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Beelden vijftiende etappe Vuelta a España 2014

PROFILCOLSCOTES_2 covadonga

Links
Voorbeschouwing etappe 10 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NPO, vanaf 16:00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
364 Reacties
1 13 14 15
29-08-2016 17:29
netjes gesink
29-08-2016 17:29
Sprint gewoon ff froome eruit! Held!
29-08-2016 17:30
ai, tweede. maar prachtige wederopstanding!
29-08-2016 17:30
gesink best of the rest, toch mooi gedaan voor iemand die niet in topvorm is. Jammer dat ze m net niet 30s meer hadden gegeven. (blame ettix ;-))
29-08-2016 17:30
Robert komt hoofdschuddend binnen, knap stand gehouden.
29-08-2016 17:30
Schitterende etappe, wielrennen pur sang
29-08-2016 17:30
FANTASTISCH!!!
29-08-2016 17:30
Kut Quintana. Pakt hier de zege van Robert af. Wat had de gast die overwinning verdiend zeg. Van de week nog maar eens mee in de vroege vlucht.
29-08-2016 17:30
Gesink pakt bergpunten
29-08-2016 17:31
aiaiai wat zonde zeg voor gesink
29-08-2016 17:31
God wat jammer...

Als Quickstep niet had meegewerkt had ie gewonnen. Wat een klote ploeg toch.

Gesink gaat er nog eentje pakken!
29-08-2016 17:32
Wel een prachtige strijd trouwens!!!
29-08-2016 17:33
Netjes van Gesink. Jammer dat Froome Quintana niet terug pakt.
29-08-2016 17:34
Spijtig dat Robert geen minuutje meer had aan de voet. Na al zijn ellende had ik hem dit zo gegund, vooral door al die negatieve reacties hier op WF.
1 13 14 15

Om te reageren moet je ingelogd zijn.