Vuelta 2016: Volg hier de tiende etappe
maandag 29 augustus 2016 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de tiende etappe

De niet-klimmers in het peloton zullen schrikken als ze de route van vandaag bekijken. Na twee zware bergetappes verwachten ze wellicht een makkelijker parcours, maar niets is minder waar. De aankomst vanmiddag wederom bergop. En op wat voor berg! De finish ligt op top van de legendarische Lagos de Covadonga!

Een dag voor de eerste rustdag moeten de renners dus nog een keer alle registers opentrekken. Kan Nairo Quintana de rode leiderstrui heroveren?

PROFIL lagos

Het startschot klinkt vandaag om 12.30 in Lugones, terwijl men de finish op de top van Lagos de Covadonga verwacht tussen 17.24 en 17.57. Om 15.00 gaan Eurosport en Sporza live, de NOS zendt de rit uit via internet. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Beelden vijftiende etappe Vuelta a España 2014

PROFILCOLSCOTES_2 covadonga

Links
Voorbeschouwing etappe 10 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NPO, vanaf 16:00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
364 Reacties
1 2 3 15
29-08-2016 12:24
Gesink vanuit de vlucht!
29-08-2016 12:24
Vamos Chasinque
29-08-2016 12:29
Ik hoop op een mooie strijd tussen de klassementsmannen voor de secondes en de etappewinst. Hele vluchter verhaal is nu wel een keer klaar.
29-08-2016 12:35
Zul je zien dat Bennet of Gesink meezitten en dat dan de vlucht wel een keer wordt gepakt :P.

Ik verwacht eigenlijk dat de klassementsmannen er voor gaan strijden vandaag. Denk dat ze toch wel een keer voor een etappezege willen gaan?
29-08-2016 12:44
Als er geen goede klimmers in de kopgroep zitten gaan ze op de Alto del Mirador al veel inleveren. Ik hoop er op, strijd tussen Quintana, Contador, Froome, Valverde en Chaves (en evt. anderen) om de ritzege is toch veel mooier om te zien.
29-08-2016 12:48
Eerlijk gezegd Hakkie2: liever een vluchter die net weg blijft. Die grote toppers knallen 1-2 keer en dan is het meestal klaar en heb je dus maar 3km entertainment. Ze koersen hier niet zoals in de giro jammer genoeg. Of naja meestal niet. Dus doe mij maar een wat grotere kopgroep met wat klimmers die onderling knokken. De klassementsrenners knokken uiteindelijk ook wel.
29-08-2016 12:53
Die vroege valpartijen... Atapuma heeft al gelegen volgens de ticker.
29-08-2016 12:58
Het regent valpartijen en ook TLJ is daarbij betrokken.
29-08-2016 12:58
Er hebben zojuist heel veel renners het asfalt gekust :(
29-08-2016 13:01
Net bevestigd dat Atapuma niet gevallen was maar achter een valpartij zat en daardoor het peloton kwijt raakte..
29-08-2016 13:09
Huzarski betrokken bij een valpartij en gelijk onderweg naar het ziekenhuis, waarschijnlijk gebroken sleutelbeen.
29-08-2016 13:10
Iemand een livestream al.
29-08-2016 13:10
Is Bertje een keer recht overeind gebleven?
29-08-2016 13:15
valpartij......Huzarski breekt zijn sleutelbeen,kunnen ze dat ding bij voorbaat niet versterken bij wielrenners.........
29-08-2016 13:17
Reza en Irizar er net als Huzarski uit door valpartijen.
29-08-2016 13:17
Abandon Reza , Huzarski en irizar..
29-08-2016 13:17
Ook Reza en Irizar abandon.
29-08-2016 13:18
Réza, Huzarski en Irizar naar (zieken)huis na die valpartijen
29-08-2016 13:20
@bb
Renners hebben vaak kwetsbare bovenbouw met weinig spieren wat bij sleutelbb vaak als buffer kan werken, roeien moeten ze, kost maar kwartiertje per dag.
29-08-2016 13:23
@schipperaar: dat gaat ten koste van klimcapciteiten. Extra spieren hebben ook extra zuurstof nodig en zijn extra gewicht. Ik zou eerder opteren voor een versteviging in het shirt op die plek.
29-08-2016 13:25
Ik roei sinds enige tijd, met zo'n machine weliswaar. Goede aanvulling op fietsen vind ik dat, echt een ontdekking. Moet nog wel een x flink onderuit voordat ik weet of dat tegen een sleutelbreuk voorkomt.
29-08-2016 13:26
@schipperaar met de huidige technieken moet het toch ook mogelijk zijn een bescherming in de kledij aan te brengen, zonder dat dit teveel aan extra gewich met zich mee gaat brengen.
anders moeten de renners roeien met de riemen die ze hebben, en cursus vallen kan ook nooit kwaad.
29-08-2016 13:26
Weten ze zeker dat het Irizar is die uitgevallen is en niet Bakelants?
29-08-2016 13:30
Na een poging van Le Bon en Fraille nu een groepje van vijf met Rolland, Arashiro, Domont, Mate en Malacarne. Gat is nog klein.

Edit: teruggepakt. Meersman op de grond.
29-08-2016 13:32
@ Romans: ik hoop dat je het nooit te weten komt :)
1 2 3 15

Om te reageren moet je ingelogd zijn.