Vuelta 2016: Volg hier de derde etappe
maandag 22 augustus 2016 om 12:50 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de derde etappe

Hou je van steile muren? Dan mag je de rit van vandaag niet missen. Al in de derde rit is een finish bergop gepland. En niet zomaar bergop. Vandaag wacht in het slot de monsterlijke Mirador de Ézaro.

Op twintig kilometer van het einde komt het peloton in waarschijnlijk uitgedunde vorm boven op de Alto Das Paxareiras. Daarna is het in dalende lijn naar de slotbeklimming. Op 1,8 kilometer voor het einde komen de renners daar aan. Vervolgens gaat de weg aan gemiddeld 13,8 procent omhoog. Ja, je leest het goed: dertien komma acht procent!

De officiële start is om 13.05 in Marín, de aankomst is tussen 17.28 en 17.53. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

PROFIL2222-e1471329337551

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
158 Reacties
22-08-2016 17:25
Kopgroep gaat het zeker redden.
22-08-2016 17:28
Update: Nog 10km de drie vooraan hebben nog 3.30
Pellaud de strijdlust, Serry de Fairplay ( en de bonis ) en Geniez de bergtrui......'
Dat Pellaud terug kwam vind ik al bijzonder knap
22-08-2016 17:29
Weet niet of de GPS helemaal klopt, op 9.5 km volgens GPS gingen de koplopers onder de 10 km boog door, dus die 3:25 zou ook verkeerd kunnen zijn.
22-08-2016 17:30
Leuk om dat steeds te noemen VBN!
22-08-2016 17:33
Daar gaat een topfavoriet. Purito in rouw.
22-08-2016 17:33
Miguel Angel Lopez letterlijk op zijn smoel gegaan, pijnlijk
22-08-2016 17:33
valpartij Miguel Angel Lopez
22-08-2016 17:34
We beginnen niet weer he...
22-08-2016 17:34
Lopez tandjes aan het tuffen
22-08-2016 17:34
Pellow gewoon weer meewerken. Wat een held.
22-08-2016 17:34
Jammer vd ronde :(
22-08-2016 17:36
Eerder ongelukkig dan slecht zou ik zeggen maar 2 x op je bek gaan in 3 etappes is natuurlijk einde verhaal als AK-man, daar ben je uiteindelijk ook zelf bij.
22-08-2016 17:36
Gesink battaglin en bouwman voor kruijswijk. Vooral mooi om gesink voor kruijswijk te zien rijden. Oogt goed.
22-08-2016 17:36
Jammer van Lopez :( Hopelijk kan hij door.
22-08-2016 17:39
Update: nog 2.5 KM 2.30"' Alles er tussen uit. Spannend
22-08-2016 17:39
Met 2.10 minuut verlies werd je in 2012 zo'n beetje 60e hier, dus ik geef ze wel een kans vooraan.
22-08-2016 17:39
Oh... Daar gaat de Gele Brigade. Hup Hup.
22-08-2016 17:40
There we go!
22-08-2016 17:40
Erg jammer van Lopez. Nu alle jonge talentvolle (ietwat onbekende) ballen dan maar op Latour.
22-08-2016 17:41
Het rood voorop!
22-08-2016 17:42
Waar is Kruijswijk gebleven?
22-08-2016 17:43
Kruijswijk en Froome gelost.
22-08-2016 17:43
Kruijswijk er al af
22-08-2016 17:44
Waar is de rest van het peloton>?>??
22-08-2016 17:44
daar gaat contador.. En daaar gaat kruijswijk..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.