Vuelta 2016: Volg hier de derde etappe
maandag 22 augustus 2016 om 12:50 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de derde etappe

Hou je van steile muren? Dan mag je de rit van vandaag niet missen. Al in de derde rit is een finish bergop gepland. En niet zomaar bergop. Vandaag wacht in het slot de monsterlijke Mirador de Ézaro.

Op twintig kilometer van het einde komt het peloton in waarschijnlijk uitgedunde vorm boven op de Alto Das Paxareiras. Daarna is het in dalende lijn naar de slotbeklimming. Op 1,8 kilometer voor het einde komen de renners daar aan. Vervolgens gaat de weg aan gemiddeld 13,8 procent omhoog. Ja, je leest het goed: dertien komma acht procent!

De officiële start is om 13.05 in Marín, de aankomst is tussen 17.28 en 17.53. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

PROFIL2222-e1471329337551

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
158 Reacties
22-08-2016 16:57
Lotto rijd ook wel erg attent hopen dat kruijswijk het weer waar kan maken.
22-08-2016 16:57
Mooi om te zien dat TLJ collectief en attent koerst. Een doel! Ik hoop dat Steven het kan waarmaken vandaag en met de beste 10 klassementsmannen bovenkomt.
Verder geen NL'ers bij de eerste 40 denk ik of Gesink moet ver mee gaan..
22-08-2016 16:57
@schipperaar

Volgens mij vergeet je even dat Barquil wel al drie etappe zeges heeft gepakt in de Vuelta. Na Degenkolb en Dumoulin toch de grootste renner in de ploeg.
22-08-2016 16:58
Voorsprong loopt wel snel af, en Pellaud is nu niet meteen de man die je deze situatie ziet afronden. De winner zit in het peloton.
22-08-2016 16:58
30% stond op een bord langs de weg op de laatste klim, voorbeschouwing van ES.
Pffff, ben benieuwd.
22-08-2016 17:04
Opvallend dat Arroyo eraf ligt, die rijdt echt matig tot nu toe deze Vuelta.
22-08-2016 17:04
Iemand ooit de loiblj pas gedaan in oosterrijk, beetje vergelijkbaar misschien?
@hoofdisvrij
Maar toch bar weinig laten zien dit jaar?
22-08-2016 17:05
Update : Nog 25km te gaan. Pelaud nog steeds op kop. bezig met col van de 2e cat en de bergprijs. Stukkie daarachter nog Couzin, Geniez en Serry
Peloton : Tankink en Ervitti die zich leeg rijden
Edit: Couzin gelost.... Pellaud rijdt op z'n lichtste verzet en werkt heel hard, rijdt bijna vierkant
Edit 3: Pellaud stikdood. Ingelopen en gelost. Serry en Geniz op kop
22-08-2016 17:08
Kopgroep gaat het redden hoor
22-08-2016 17:09
@schipperaar,
Het zal best dat die pols inmiddels grotendeels is hersteld. Als je echter na 10km hebt moeten afstappen in de Olympische wegrit, lijkt het mij niet heel logisch om te denken dat je 14 dagen later met klassementsambities aan de start kan verschijnen in een grote ronde.

Daarbij vind ik 1 tijdrit van net geen 55km bij lange na niet voldoende bewijs dat je nog genoeg in de tank hebt om een grote ronde van 21 etappes uit te rijden.
22-08-2016 17:10
Pello :(
22-08-2016 17:11
Bouwman op kop voor tlj, sterk hoor!
22-08-2016 17:12
Kopgroep mag nu nog maar een minuut of 2, misschien 2.5, verliezen voor de slotklim begint, dat gaat normaal niet lukken.
22-08-2016 17:14
4 minuten op die muur is helemaal niks. Dat verlies je in minder dan 4 minuten :P
22-08-2016 17:14
Kruijswijk en Gesink gaan goed mee nog.
22-08-2016 17:15
@schipperaar,
Wat betreft Barguil: de Tour was teleurstellend, maar top 10 in zowel de Waals Pijl als LBL en een 3de plek in het eindklassement van de Ronde van Zwitserland vind ik best netjes.
Om hem nu volledig af te schrijven, na 1 teleurstellende Tour en het moeten afstappen in deze Vuelta vanwege ziekte, is in mijn ogen nogal voorbarig.
22-08-2016 17:16
Boswelletje plankt aardig door.
22-08-2016 17:17
Ik vraag me af wat het nog moet worden van Tejay. De Vuelta ligt hem door de hitte sowieso niet. Maar ook een Giro of Tour zal hij nooit op het podium geraken. Hij heeft simpelweg een te zwakke basis en wordt altijd wel ziekjes in de slotweek. Misschien moeten ze bij BMC gaan overwegen om met hem vooral op koersen als Zwitserland, Romandië en Parijs-Nice te gaan richten. Een type Spilak dus.
22-08-2016 17:18
Waarom ligt trouwens pas na deze klim de tussensprint? Alsof iemand daar ook maar geïnteresseerd in is...
22-08-2016 17:19
@snoep
Beetje zoals Kelderman dus. ;)
22-08-2016 17:19
@Jaizkibel, dat werd ook van Porte gedacht en die was zonder materiaalpech in etappe 2 op het podium geëindigd...
22-08-2016 17:20
Van Garderen gelost volgens de ticker.
22-08-2016 17:22
@snoep
Als je relatief gezien 50/52 per uur aan kan is de tank vol genoeg, blijft jammer maar misschien bleef ie liever thuis, is aant bouwen geloof ik.
22-08-2016 17:22
@ Jaizkibel
Het is niet voor niets dat ze Porte aan getrokken hebben. Spilak scenario lijkt me idd goed voor hem.
Updat: Genziez pakt de bergtrui .
22-08-2016 17:24
@Jaizkibel2008 TJ kan juist goed tegen hitte, de wedstrijden die hij in Amerika wint daar is het ook vaak bloedheet. Hij kan met dat iele lichaam juist niet tegen de kou en regen. Dat heeft ie in Zwitserland nog laten zien, uist het tegenovergestelde van een type Spilak dus.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.