Vuelta 2016: Volg hier de derde etappe
maandag 22 augustus 2016 om 12:50 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de derde etappe

Hou je van steile muren? Dan mag je de rit van vandaag niet missen. Al in de derde rit is een finish bergop gepland. En niet zomaar bergop. Vandaag wacht in het slot de monsterlijke Mirador de Ézaro.

Op twintig kilometer van het einde komt het peloton in waarschijnlijk uitgedunde vorm boven op de Alto Das Paxareiras. Daarna is het in dalende lijn naar de slotbeklimming. Op 1,8 kilometer voor het einde komen de renners daar aan. Vervolgens gaat de weg aan gemiddeld 13,8 procent omhoog. Ja, je leest het goed: dertien komma acht procent!

De officiële start is om 13.05 in Marín, de aankomst is tussen 17.28 en 17.53. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

PROFIL2222-e1471329337551

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
158 Reacties
22-08-2016 16:09
@lekbandje3
Inderdaad Sporza en Eurosport v.a. 15.00 al blijkbaar.
22-08-2016 16:10
Ja er zijn al een tijdje beelden. Kopgroepje dat strijdt om de bollen op dit moment
Sky en TLJ vooraan het Peloton die het rustig aan doen.
22-08-2016 16:14
Rijdt TLJ voor Kruijswijk of zien ze kansen op etappewinst met bijvoorbeeld een Battaglin?
22-08-2016 16:17
De voorsprong van de kopgroep loopt nog steeds licht op. Nu boven de 6 min. TLJ was net even in beeld, attent vooraan. Maar het peloton doet nog rustig aan.......

Edit: Pellaud van IAM pakt de punte nop de col van de 3e. En rijdt nu alleen op kop Heeft hij al een nieuw contract ?
Edit 2. Nog minder dan 50 km te gaan. 6.36 voor Pellaud. Daarachter op een handvol sec 3 man en iets daarachter nog 2 man van de oorspronkelijke kopgroep. Ze rijden nu naar een klimmetje dat niet meetelt
22-08-2016 16:24
Pfff. Tour all over again.
22-08-2016 16:30
kan alsjeblieft iemand van een andere ploeg het rood krijgen want ik kan geen sky renner meer zien; zelden zo'n saaie ploeg gezien, man rijd toch eens!!!!!!
22-08-2016 16:30
Na Utah doet Pellaud nu in Spanje aan open sollicitaties.
22-08-2016 16:32
@Eric
Is niet alleen Sky hun schuld. Die andere ploegen zijn ook laf.
22-08-2016 16:34
Tsja, je kan wel alles op t bordje van Sky schuiven, hoe zit het dan met Orica en Movistar, die hebben beide toch een grote kanshebber op ritwinst en dus rood in hun gelederen. Rijden die wel dan?
22-08-2016 16:34
@eric
En waarom zouden ze rijden?
22-08-2016 16:36
@schipperaar,
Wat heeft Dumoulin hier nu te zoeken met een nauwelijks herstelde pols en slechts 1 tijdrit waarop tot de 19de etappe gewacht moet worden. Of verwacht je dat hij hier zonder voorbereiding en dus nog half geblesseerd zo maar even mee kan doen in het klassement?

Dumoulin is een qua tijdrijden wereldtop en heeft bij vlagen laten zien potentie te hebben als klassementsrenner (voornamelijk vorig jaar in de Vuelta), maar je moet nu niet gaan doen als hij een soort superman is.

Edit: Daarbij slaat het mijn inziens nergens op om Barguil niet strijdlustig te noemen. Prima dat je zijn talent in twijfel trekt (ondanks dat ik dat ook nogal voorbarig vind) en ik heb er geen zicht op hoe goed hij bij Giant pas. Barguil moet echter door zijn ploeg juist vaak afgeremd worden omdat hij te strijdlustig is en te snel de aanval zoekt en met krachten gaat smijten.
22-08-2016 16:36
@Chrys

Omdat dit niet goed is voor de sport in het algemeen. Mensen gaan geen hele etappes meer kijken en schakelen de laatste 10 kilometer in.
22-08-2016 16:38
@Nickdt Je kan het de ploegen niet verwijten, wel het concept met 9 renners per ploeg en oortjes. Stel ploegen van 5 samen zonder oortjes en je krijgt elke dag spektakel.
22-08-2016 16:39
Dumoulin verricht wel meer wonderen. Zoals met een gebroken pols een plak halen. Totaal niet ongeloofwaardig.
22-08-2016 16:43
@snoep
Neem aan dat zn pols inmiddels hersteld is, dat ie voldoende conditie heeft bleek wel in de tijdrit, geef alleen aan dat ie mits blessure vrij een zekerder factor is dan barkiel die zich lijkt niet erg thuisvoelt, beetje stuurloos zeg maar en weinig inspirerend, gaat liever drjivenplukken
22-08-2016 16:43
Hoeveel minuten heb je nodig voor de laatste klim? 2 minuten?
22-08-2016 16:43
Tja de oplossing is ook niet zo 1, 2, 3 voor handen. Kleinere ploegen in de grote rondes betekent dat de grote ploegen meer geld per knecht kunnen betalen en dus zal het verschil met de andere ploegen nog groter worden. Minder budget betekent minder makkelijk dingen met het team oplossen, want zwakkere knechten, en dus meer gezapige etappes waar de kopgroep het uitvecht en men in het peloton tot de laatste vijf kilometer alleen maar naar elkaar kijkt. En andere ingrepen zijn er niet echt...
22-08-2016 16:44
@nickdt
En zo'n ploeg moet zijn kansen op winst, een goed klassement of kansen in volgende etappes vergooien alleen om deze etappe wat op te leuken voordat iedereen teruggepakt wordt op dat steile ding? Stel Bora gaat nu op kop rijden dan lacht iedereen ze uit. En terecht.
22-08-2016 16:46
@jerteg, denk toch wel een minuut of 5.
22-08-2016 16:49
Waarom nou weer zeuren op Sky? Die andere ploegen doen toch ook niks.
22-08-2016 16:50
@Brakkel
Voor Kruijswijk. Deze etappe is echt te zwaar voor Battaglin. Bij TLJ hebben ze geleerd van de Giro's van 2011 en 2015: in de eerste 1,5 week van een grote ronden moet Kruijswijk goed omringd worden. Dat zijn ze aan het doen nu. En dan primair voor het AK, niet voor eventuele eventuele etappewinst.
22-08-2016 16:50
@snoep
Met zn conditie was niks mis natuurlijk gezien zilver met een gebroken pols maar Barquil reed in de tour al niet bepaald geinspireerd rond, mist gewoon leiderscapaciteiten en gaat dus gewoon bij ze familie met de druivenoogst beginnen volgende week in Bordeaux.
22-08-2016 16:51
5 minuten aan de voet is wel veel marge hoor, dan haal je het nog als je wandelt. :p
22-08-2016 16:54
Lead-out naar de volgende klim is begonnen.
22-08-2016 16:55
Hahahah. Lotto Jumbo leest mee zo te zien.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.