Vuelta 2015: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 28 augustus 2015 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de zevende etappe

Een dag zonder een klim in de Vuelta is een dag niet geleefd, maar vandaag gaat het er wel wat serieuzer aan toe dan in de afgelopen etappes. Etappe zeven behelst een rit van 191 kilometer, eindigend met de beklimming van de Alto de Capileira. Een berg van 18,7 kilometer, die het klassement overhoop moet gaan gooien.

Nadat we als Nederlanders een dagje mochten genieten van de leiderstrui van Tom Dumoulin, heeft de jonge Esteban Chavez dat kleinood alweer in handen. Chavez zal echter vroeg moeten opstaan, wil hij dat ook na vandaag nog kunnen zeggen. De aanloop naar de slotklim is niet bijzonder spannend, maar de Alto de Capileira maakt alles goed. 18,7 kilometer klimmen met een gemiddeld stijgingspercentage van 5,1 procent. Zeker niet het zwaarste wat Spanje te bieden heeft, maar wel een klim van de eerste categorie.

Vuelta etappe 7

De klim ligt in de Sierra Nevada, wat natuurlijk een favoriet jachtterein is voor menig renner op hoogtestage. Het valt dan ook te verwachten dat deze slotklim bekend zal voorkomen bij een groot deel van het peloton.

De renners worden om 12.31 op gang getrokken en de organisatie verwacht de winnaar rond 17.45 bovenop de berg. Vanaf 16.00 uur is Sporza live, Eurosport meldt zich op hetzelfde tijdstip.

Links:
Voorbeschouwing etappe 7

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappe 7

Livestream (NOS)

Twitter organisatie
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
199 Reacties
28-08-2015 17:34
Dumoulin kan de Vuelta beter naar zijn hand zetten dan zich laten lossen.
28-08-2015 17:35
Je gunt het eigenlijk vooral Txurruka
28-08-2015 17:35
Humor, Lindeman. Blijft toch hangen met zijn 'dikke dijen'.
28-08-2015 17:35
BJL knap!
28-08-2015 17:36
BJL houdt goed stand!
28-08-2015 17:37
@Natrix Maura:
Dikke dijen?? Valt toch wel mee?
28-08-2015 17:37
Lindeman doet het goed.
28-08-2015 17:39
Kopgroep blijft een kansje houden, maar als de kleppers gaan, dan is de voorsprong zo opgelost
28-08-2015 17:39
@Rhohan, dat was een quote van 'De Belg'; ik zie het ook niet echt, maar hij is wel de zwaarste in de kopgroep denk ik
28-08-2015 17:41
@Natrix
Vandaar. Ik heb het Jose Been niet horen zeggen ;)
28-08-2015 17:41
Wordt schade beperken voor Landa vrees ik
28-08-2015 17:43
Stel je voor: Cousin!
28-08-2015 17:44
Klim doet me denken aan Manzenada. Gewoon niet lastig en interessant genoeg om op te koersen.
28-08-2015 17:44
Welke lotto jumbo zit in het peleton?
28-08-2015 17:45
George Bennett
28-08-2015 17:46
guess who's back?!
28-08-2015 17:46
Lindeman!!
28-08-2015 17:46
Lindeman!
Edit: stomme autocorrect
28-08-2015 17:46
Bert Jan, maak me gek.
28-08-2015 17:47
Een dag om snel te vergeten
28-08-2015 17:47
BJL terug!!
28-08-2015 17:47
Mooie rit hoor.
28-08-2015 17:48
Cousin voor de overwinning, of toch Berr?
28-08-2015 17:48
Bert Jan wint de tussensprint :)
28-08-2015 17:48
BJL is meer dan een karakteman!

Reacties zijn gesloten.