Vuelta 2015: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 28 augustus 2015 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de zevende etappe

Een dag zonder een klim in de Vuelta is een dag niet geleefd, maar vandaag gaat het er wel wat serieuzer aan toe dan in de afgelopen etappes. Etappe zeven behelst een rit van 191 kilometer, eindigend met de beklimming van de Alto de Capileira. Een berg van 18,7 kilometer, die het klassement overhoop moet gaan gooien.

Nadat we als Nederlanders een dagje mochten genieten van de leiderstrui van Tom Dumoulin, heeft de jonge Esteban Chavez dat kleinood alweer in handen. Chavez zal echter vroeg moeten opstaan, wil hij dat ook na vandaag nog kunnen zeggen. De aanloop naar de slotklim is niet bijzonder spannend, maar de Alto de Capileira maakt alles goed. 18,7 kilometer klimmen met een gemiddeld stijgingspercentage van 5,1 procent. Zeker niet het zwaarste wat Spanje te bieden heeft, maar wel een klim van de eerste categorie.

Vuelta etappe 7

De klim ligt in de Sierra Nevada, wat natuurlijk een favoriet jachtterein is voor menig renner op hoogtestage. Het valt dan ook te verwachten dat deze slotklim bekend zal voorkomen bij een groot deel van het peloton.

De renners worden om 12.31 op gang getrokken en de organisatie verwacht de winnaar rond 17.45 bovenop de berg. Vanaf 16.00 uur is Sporza live, Eurosport meldt zich op hetzelfde tijdstip.

Links:
Voorbeschouwing etappe 7

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappe 7

Livestream (NOS)

Twitter organisatie
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
199 Reacties
1 2 3 8
28-08-2015 12:52
Caja Rural roert zich voor een mooie ontsnapping, als ik een Dombrowski was rook ik mijn kansen vandaag en sprong ik mee.
28-08-2015 12:53
Ik zeg Landa of Chaves voor de ritzege
28-08-2015 13:04
BJL alweer in de ontsnapping!
28-08-2015 13:06
Lindeman (LottoNL-Jumbo), Cousin (Europcar), Kosjevoj (Lampre), Quintero (Colombia) en Txurruka (Caja Rural) vluchters van de dag
28-08-2015 13:09
Tot over een uurtje of 4 .... ;-)
28-08-2015 13:10
Zo doet tlj het eigenlijk nog niet zo slecht
28-08-2015 13:13
Ze maken er het beste van en in de hoop om toch een keer vooruit te blijven en top 5 kunnen rijden
28-08-2015 13:14
BJL de nieuwe Ludo Dierckxsens
28-08-2015 13:17
Amets zit er weer bij hoor!
28-08-2015 13:24
Go Lindeman! Pak die rit en die bergtrui! Hop hop hop
28-08-2015 13:40
Txurruka zal die bergpunten ongetwijfeld willen hebben. Het eerste bergje levert 3 punten op, de slotklim 15 punten. Momenteel staat Fraile bovenaan met 13 punten. De winnaar van de rit van vandaag maakt dus een goede kans de bergtrui te pakken.
28-08-2015 13:49
Wéér zo'n kansloze ontsnapping van BJL. Wel goede reclame voor Jumbo in Spanje natuurlijk!
28-08-2015 13:54
Zucht. Die reactie van wielrenner. Het is niet goed of het deugt niet. Uiteraard heeft de ontsnapping weinig kans. Maar voor BJL wel de enige manier om eens een keer een etappe in een grote ronde te winnen. Lang leve de wet van de grote getallen.
28-08-2015 14:01
@Wielrenner
Bijna exact een jaar geleden zat Lindeman ook in een "kansloze" ontsnapping in de koninginnerit van Tour de l'Ain. Die rit won hij en daardoor schreef hij vervolgens ook die ronde op zijn naam.

Ga hem niet vertellen dat hij niet in de ontsnapping moet zitten.
28-08-2015 14:04
Voor vrijwel iedere wielrenner is het een kwestie van 499 keer verliezen en dan die ene keer te winnen.
28-08-2015 14:07
Weet iemand of er in de Vuelta (net als in de Tour) een strijdlust/vluchtkilometersklassement is?
28-08-2015 14:14
@Poeksel strijdlust ja, vluchtkilometers nee.
28-08-2015 14:14
Strijdlust is er idd ook. Ik weet niet of dat aan de hand van het aantal kilometers wordt berekend (ik denk het niet).
28-08-2015 14:17
Overwinningen willen we zien.
28-08-2015 14:31
Vooraf had ik een zeer anonieme Vuelta verwacht van de Nederlanders maar dat valt me tot nu toe erg mee. Elke dag spelen ze in ieder geval een rol van betekenis.
Etappe 1: TLJ 4e in de TTT. Keizer de Combitrui.
Etappe 2 Lindeman in de aanval. Dumoulin 2e in de rit.
Etappe 3 Tjalingiii in de aanval.
Etappe 4 Lindeman in de aanval.
Etappe 5 Dumoulin pakt het rood.
Etappe 6 Terpstra in de aanval. Dumoulin 3e in de rit.
Etappe 7 Lindeman in de aanval....
28-08-2015 14:31
Dit wordt er eentje voor Bert-Jan Lindeman;zegt José Been.
28-08-2015 14:36
In de praktijk is de kans dat een vluchtersgroep het haalt tot aan de streep in de 2e en 3e week groter aangezien het klassement dan voor een deel gemaakt is en de verschillen in het AK groter zijn.
Niet verkeerd van TLJ om in beeld te rijden maar een beetje krachten sparen voor de resterende weken zou niet wellicht beter zijn.
28-08-2015 14:38
@Gelegevaar
de organisatie verwacht de winnaar rond 17.45 bovenop de berg.
28-08-2015 14:42
@Tutu888
Ben ik niet helemaal met je eens in het tegenwoordige wielrennen. In de 2e en 3e week zijn er altijd teams die zonder overwinning zitten en vervolgens vol achter een kopgroep aanrijden om kans te maken op een etappe-overwinning. Renners voor het AK worden niet warm of koud van deze kopgroep.
28-08-2015 14:44
Quintero en Txurruka de beste klimmers van deze groep?
1 2 3 8

Reacties zijn gesloten.