Vuelta 2015: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 28 augustus 2015 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de zevende etappe

Een dag zonder een klim in de Vuelta is een dag niet geleefd, maar vandaag gaat het er wel wat serieuzer aan toe dan in de afgelopen etappes. Etappe zeven behelst een rit van 191 kilometer, eindigend met de beklimming van de Alto de Capileira. Een berg van 18,7 kilometer, die het klassement overhoop moet gaan gooien.

Nadat we als Nederlanders een dagje mochten genieten van de leiderstrui van Tom Dumoulin, heeft de jonge Esteban Chavez dat kleinood alweer in handen. Chavez zal echter vroeg moeten opstaan, wil hij dat ook na vandaag nog kunnen zeggen. De aanloop naar de slotklim is niet bijzonder spannend, maar de Alto de Capileira maakt alles goed. 18,7 kilometer klimmen met een gemiddeld stijgingspercentage van 5,1 procent. Zeker niet het zwaarste wat Spanje te bieden heeft, maar wel een klim van de eerste categorie.

Vuelta etappe 7

De klim ligt in de Sierra Nevada, wat natuurlijk een favoriet jachtterein is voor menig renner op hoogtestage. Het valt dan ook te verwachten dat deze slotklim bekend zal voorkomen bij een groot deel van het peloton.

De renners worden om 12.31 op gang getrokken en de organisatie verwacht de winnaar rond 17.45 bovenop de berg. Vanaf 16.00 uur is Sporza live, Eurosport meldt zich op hetzelfde tijdstip.

Links:
Voorbeschouwing etappe 7

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappe 7

Livestream (NOS)

Twitter organisatie
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
199 Reacties
28-08-2015 15:54
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
28-08-2015 15:55
Voorsprong vd kopgroep 13.10
Cousin gaat heel hard 53 gestegen en komt de virtuele top 10 binnen. Nog slechts 56 sec (ex boni's) en hij rijdt in het geel
28-08-2015 15:59
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
28-08-2015 15:59
Cousin in het geel??? Denk het niet retro lex :D
28-08-2015 15:59
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
28-08-2015 16:00
DrJ, Cousin staat waarschijnlijk ook niet voor niks als beste geklasseerd. Koshevoy zal dus waarschijnlijk wel winnen dan ;)
28-08-2015 16:02
Astana helpt nu Orica een beetje, als die weer net als in de Giro aan de slag gaan dan gaan de vluchters het alsnog lang niet redden..
28-08-2015 16:02
Valverde is ready
Jose-Luis Arrieta (Movistar team director) can't deny Alejandro Valverde is one of the men to beat today:
"It's a first test for all the GC riders and it's true that Alejandro knows the area very well as he's been training at altitude in the area. But then many other riders also train in Sierra Nevada and a lot of them know the area very well. Alejandro has won a stage, he's in great shape but there's never a surprise with him. He's always on form. We may not see a great battle today but you never know when the battle comes. And then we could also see a few favorites have a bad day."

Tejay van Garderen
Tejay van Garderen (BMC) feels ready for the alto de Capileira: "Yes this is the first big test. I feel good and I hope to be ready. Of course Sam and myself are going to work together."

Yvon Ledanois (BMC team director): "The Vuelta starts today. Or does it? The Vuelta will probably start for good in Andorra. But today is a first test for the GC riders to gauge themselves. It should be more an indication than a big battle. Every time we had a hilly finish the leaders were all there and Tejay was too. He's ready. He'll be there again
28-08-2015 16:03
[i]edit redactie: bedankt, aangepast[/i]
28-08-2015 16:04
Astana come to work
Fabio Aru and Mikel Landa's teammates help Orica - Greenedge pulling the peloton.
The gap gets down to 12'10, still 65 km to go.
28-08-2015 16:12
In tien kilometer dan zo'n twee minuten eraf gereden.
28-08-2015 16:16
nu gaat het hard
28-08-2015 16:19
Klopt die tijdswaarneming wel ?
28-08-2015 16:26
Maar echt on-topic, de vluchters zullen het waarschijnlijk niet halen, toch?
Hoeveel voorsprong hebben ze nodig op de laatste berg om een goede kans te hebben?
28-08-2015 16:27
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
28-08-2015 16:29
hm de cauwer denkt dat ze 6-7 min nodig hebben aan de voet wat denken jullie?
28-08-2015 16:29
@ Poeksel

Ik denk een minuut of 5, maar als Astana écht een "Giro-tje" doet dan zal dat niet genoeg zijn ook.
28-08-2015 16:29
Voorsprong nu gestabiliseerd, nog steeds zo'n 10 minuten.
28-08-2015 16:30
7 minuten aan de voet van de klim lijkt me genoeg voor Txurruka.
28-08-2015 16:30
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]

ON: Ruim op tijd thuis voor de Vuelta. Eindelijk zien we Txurruka voorop. Verwacht hem nog wel vaker. Lindeman er ook weer bij. De doelstelling om als vrijbuiters te rijden, lukt dus aardig. Kan me nog een jaar van Vacansoleil in de Tour herinneren dat ze dit wel wilden, maar het er amper uit kwam. Dat we maar snel aan de voet van die berg zijn. Kan het spektakel beginnen!
28-08-2015 16:30
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
Dank, nu in het vervolg ook consequent zijn....!

Al bekend wat Dumoulin mankeert?
28-08-2015 16:34
Ze laten het nu dan toch duidelijk aan de kopgroep, dit is niet hard achtervolgen..
28-08-2015 16:35
Zin in, maar angst dat het weer wat tegen gaat vallen... Denk dat Aru wel wat gaat proberen.
28-08-2015 16:43
Zal Lindeman kunnen verrassen of is hij kansloos tegen Txurruka ?
28-08-2015 16:44
[i]edit redactie: waarvan akte. Mededelingen over modereren kan je kwijt via [email protected][/i]

Pfff, het lijkt de UCI wel, opeens met een ijzeren hand de regels toepassen. :)

Reacties zijn gesloten.