Vuelta 2015: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 28 augustus 2015 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de zevende etappe

Een dag zonder een klim in de Vuelta is een dag niet geleefd, maar vandaag gaat het er wel wat serieuzer aan toe dan in de afgelopen etappes. Etappe zeven behelst een rit van 191 kilometer, eindigend met de beklimming van de Alto de Capileira. Een berg van 18,7 kilometer, die het klassement overhoop moet gaan gooien.

Nadat we als Nederlanders een dagje mochten genieten van de leiderstrui van Tom Dumoulin, heeft de jonge Esteban Chavez dat kleinood alweer in handen. Chavez zal echter vroeg moeten opstaan, wil hij dat ook na vandaag nog kunnen zeggen. De aanloop naar de slotklim is niet bijzonder spannend, maar de Alto de Capileira maakt alles goed. 18,7 kilometer klimmen met een gemiddeld stijgingspercentage van 5,1 procent. Zeker niet het zwaarste wat Spanje te bieden heeft, maar wel een klim van de eerste categorie.

Vuelta etappe 7

De klim ligt in de Sierra Nevada, wat natuurlijk een favoriet jachtterein is voor menig renner op hoogtestage. Het valt dan ook te verwachten dat deze slotklim bekend zal voorkomen bij een groot deel van het peloton.

De renners worden om 12.31 op gang getrokken en de organisatie verwacht de winnaar rond 17.45 bovenop de berg. Vanaf 16.00 uur is Sporza live, Eurosport meldt zich op hetzelfde tijdstip.

Links:
Voorbeschouwing etappe 7

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappe 7

Livestream (NOS)

Twitter organisatie
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
199 Reacties
28-08-2015 16:44
hebben jullie die opmerking op sporza gezien?

Ik citeer: Aru heeft nog enkele dagen nodig om het goede ritme te vinden. Met Landa gaat het niet echt goed. Vanavond weten we meer.

Volgens mij is dit echt bullshit, wat denken jullie?
28-08-2015 16:47
@ lrxrl

Ik denk ook dat dat wel meevalt, met die Astana mannen weet je het gewoon niet.. Maar Aru was in Polen al erg goed voor zijn doen, dus zal er echt wel staan.
28-08-2015 16:48
@lrxrl
Waarschijnlijk wil astana hiermee de tegenstand wat doen twijfelen
28-08-2015 16:56
Toch jammer dat Kruijswijk niet de dubbel giro-vuelta heeft gedaan dit jaar. Hij is uiteindelijk nog van (middelgrote-tot-grote) waarde geweest in de tour maar had hem graag fris in dit veld mee zien doen.
28-08-2015 16:58
[i]edit redactie: svp ontopic[/i]
28-08-2015 17:03
Hopelijk verliest Landa vandaag niet al te veel tijd, maar ik vrees ervoor.
28-08-2015 17:06
Ik ben bang dat de kopgroep er alsnog aangaat.
28-08-2015 17:12
Nog nieuws uit de koers?
28-08-2015 17:12
Poeh zeg, veel ge-edit, veel gemist dus !
Wat gaat het peloton hard, nog 17km en 5 min voorsprong.
Tom ziet er gewoon, goed , uit.
28-08-2015 17:13
Dit bericht is verwijderd
28-08-2015 17:15
Been noemt Wielerflits.

edit: wie is die 'jongen die dat helemaal had uitgezocht'
28-08-2015 17:16
Het gaat weer over Andries analyse op Eurosport.
28-08-2015 17:17
Topic van Andries gaat de wereld over :)
28-08-2015 17:17
[i]edit redactie: voor dergelijke gesprekken hebben we de PB-functie in het leven geroepen. Hier graag ontopic over de zevende etappe van de Vuelta[/i]
28-08-2015 17:18
@klootje

Terwijl ze met haar sidekick aan het keuvelen was over Tom Dumoulin kwam het onderwerp op medailles op het WK tijdrijden. Verder dan Clement kwam ze niet.
28-08-2015 17:19
@ klootje

Haha moet je ook niet doen, dan nog liever zonder commentaar in zo'n fase van de wedstrijd.
28-08-2015 17:22
Sporza is terug :)
28-08-2015 17:23
Kiriyenka is gevallen Jose. Aan t begin vd rit.
28-08-2015 17:24
Hopen dat Lindeman nog wat in t vat heeft.
28-08-2015 17:25
Mooi, Movistar kapt er mee.
28-08-2015 17:27
Dumoulin, laat je lossen 20ste worden heb je niks aan
28-08-2015 17:29
José Been zegt twee aparte dingen.

1. WT punten zijn niet belangrijk meer.
2. Craddock staat in de belangstelling van LottoNL

Benieuwd wat Tom vandaag kan.
28-08-2015 17:29
Off topic

Daniel Moreno zou dicht bij lotto jumbo staan..
28-08-2015 17:30
@hunneman: Als hij nou aan de rekker zat had ik gezegd, ja laat je maar lossen. Maar hij rijdt nu op z'n gemakje voorin mee, waarom dan expres laten lossen? Hij gaat zich echt niet helemaal uit elkaar trekken om er bij te blijven hoor, maar als het zo gemakkelijk gaat zie ik geen reden om te lossen!
28-08-2015 17:33
Bennett doet toch wel leuk mee deze week, kijken wat hij vandaag kan. TLJ heeft zomaar opeens toch een AK-renner bij zich :)

Reacties zijn gesloten.