Vuelta 2015: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 28 augustus 2015 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de zevende etappe

Een dag zonder een klim in de Vuelta is een dag niet geleefd, maar vandaag gaat het er wel wat serieuzer aan toe dan in de afgelopen etappes. Etappe zeven behelst een rit van 191 kilometer, eindigend met de beklimming van de Alto de Capileira. Een berg van 18,7 kilometer, die het klassement overhoop moet gaan gooien.

Nadat we als Nederlanders een dagje mochten genieten van de leiderstrui van Tom Dumoulin, heeft de jonge Esteban Chavez dat kleinood alweer in handen. Chavez zal echter vroeg moeten opstaan, wil hij dat ook na vandaag nog kunnen zeggen. De aanloop naar de slotklim is niet bijzonder spannend, maar de Alto de Capileira maakt alles goed. 18,7 kilometer klimmen met een gemiddeld stijgingspercentage van 5,1 procent. Zeker niet het zwaarste wat Spanje te bieden heeft, maar wel een klim van de eerste categorie.

Vuelta etappe 7

De klim ligt in de Sierra Nevada, wat natuurlijk een favoriet jachtterein is voor menig renner op hoogtestage. Het valt dan ook te verwachten dat deze slotklim bekend zal voorkomen bij een groot deel van het peloton.

De renners worden om 12.31 op gang getrokken en de organisatie verwacht de winnaar rond 17.45 bovenop de berg. Vanaf 16.00 uur is Sporza live, Eurosport meldt zich op hetzelfde tijdstip.

Links:
Voorbeschouwing etappe 7

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappe 7

Livestream (NOS)

Twitter organisatie
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
199 Reacties
28-08-2015 17:53
Jaaaaaaaaaa!!!!!!!
28-08-2015 17:53
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
28-08-2015 17:53
BAM!
28-08-2015 17:53
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
28-08-2015 17:53
LINDEMAN!!!!
28-08-2015 17:53
Wat.Een.Baas!
28-08-2015 17:53
Wat een held!
28-08-2015 17:53
JAAAAAAAAAAAA

BERT JAN

WAUWWWWWW
28-08-2015 17:53
ja hoor Lindeman!!!
28-08-2015 17:53
Lindeman held!
28-08-2015 17:53
BAM, heerlijk gereden.
28-08-2015 17:53
YEEESSS "kansloze ploeg"
28-08-2015 17:53
Vet!
28-08-2015 17:53
Wat een sprint perst ie er nog uit
28-08-2015 17:53
Wat een geweldige dag !!!!
28-08-2015 17:54
De beste Nederlandse sportprestatie sinds het goud op de 200 meter sprint!
28-08-2015 17:54
Inderdaad weer een kansloze ontsnapping van Bert-Jan Lindeman...
28-08-2015 17:54
Heerlijk!!!!
28-08-2015 17:54
BERT JAN LINDEMAN (
28-08-2015 17:54
Haha en ik las net nog dat het dom was om weer in de kopgroep te zitten haha
28-08-2015 17:54
Fantastisch! Kippenvel! Ik zie dit echt liever dan een top 10 in het klassement.
28-08-2015 17:54
3x in de 'kansloze' aanval is scheepsrecht!
28-08-2015 17:54
Heel sterk zeg. Prachtige zege
28-08-2015 17:54
Lindeman geweldig!
\
28-08-2015 17:54
Wauw wat een held!

Reacties zijn gesloten.