Vuelta 2015: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 28 augustus 2015 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de zevende etappe

Een dag zonder een klim in de Vuelta is een dag niet geleefd, maar vandaag gaat het er wel wat serieuzer aan toe dan in de afgelopen etappes. Etappe zeven behelst een rit van 191 kilometer, eindigend met de beklimming van de Alto de Capileira. Een berg van 18,7 kilometer, die het klassement overhoop moet gaan gooien.

Nadat we als Nederlanders een dagje mochten genieten van de leiderstrui van Tom Dumoulin, heeft de jonge Esteban Chavez dat kleinood alweer in handen. Chavez zal echter vroeg moeten opstaan, wil hij dat ook na vandaag nog kunnen zeggen. De aanloop naar de slotklim is niet bijzonder spannend, maar de Alto de Capileira maakt alles goed. 18,7 kilometer klimmen met een gemiddeld stijgingspercentage van 5,1 procent. Zeker niet het zwaarste wat Spanje te bieden heeft, maar wel een klim van de eerste categorie.

Vuelta etappe 7

De klim ligt in de Sierra Nevada, wat natuurlijk een favoriet jachtterein is voor menig renner op hoogtestage. Het valt dan ook te verwachten dat deze slotklim bekend zal voorkomen bij een groot deel van het peloton.

De renners worden om 12.31 op gang getrokken en de organisatie verwacht de winnaar rond 17.45 bovenop de berg. Vanaf 16.00 uur is Sporza live, Eurosport meldt zich op hetzelfde tijdstip.

Links:
Voorbeschouwing etappe 7

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappe 7

Livestream (NOS)

Twitter organisatie
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
199 Reacties
1 6 7 8
28-08-2015 17:54
WAT IS DIT PRACHTIG
28-08-2015 17:54
@ Poeksel

Haha :D
28-08-2015 17:54
Pagga atm
28-08-2015 17:55
Van Garderen verliest ook een minuut.
28-08-2015 17:55
Held
28-08-2015 17:55
Niet Normaal!! Jemig.......wat goed! EN...Tom gewoon voorin ...voor bijv. Froome!
28-08-2015 17:55
Prrrrrrrrima gespeeld door Lindeman. Lekkere domme vluchtgenoten ook, je moet mazzel hebben met je gezelschap.
28-08-2015 17:55
Ik wilde het net zeggen elrio. En Dumoulin holy. Die finisht in hetzelfde groepje als Valverde en Quintana
28-08-2015 17:55
Geweldig dit!!!
28-08-2015 17:55
Sterk!
28-08-2015 17:55
JAAAAA!
28-08-2015 17:55
Sportman van het jaar wat mij betreft!
28-08-2015 17:55
wat geweldig zeg. heel slim gereden. wat mooi en prachtig
28-08-2015 17:55
G.R.I.N.T.A - teruggekomen en toen heel slim gereden. Mooi!
28-08-2015 17:55
HEEEEEUUUUHHHH!!!
28-08-2015 17:56
''Wéér zo’n kansloze ontsnapping van BJL. Wel goede reclame voor Jumbo in Spanje natuurlijk!''

Geweldig dat Lindeman juist nu wint. Prachtig
28-08-2015 17:56
ik ben blij ;)
28-08-2015 17:56
Een van de mooiste finales van het jaar :)
28-08-2015 17:56
Prachtig!
28-08-2015 17:56
Wow. Goed gereden zeg. Ik had niet gedacht dat de kopgroep het ging halen toen de Movistar-molen eenmaal begon te draaien.
28-08-2015 17:57
Hij komt uit Assen!!! Mijn geboortestad !! Ik ben blij!
28-08-2015 17:58
Tom Dumoulin ook weer een fantastische prestatie zeg! Man - genieten dit.
28-08-2015 17:59
Ook bergtrui nu voor een dag?
28-08-2015 17:59
Echt waar? WTF. Verkeerd gepland, mijn middagje snelweg... BJL en TLJ, feli!

Sportman van het jaar lijkt me bekend ;)

Reactie van 'wielrenner' al binnen?
1 6 7 8

Reacties zijn gesloten.