Vuelta 2015: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 28 augustus 2015 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de zevende etappe

Een dag zonder een klim in de Vuelta is een dag niet geleefd, maar vandaag gaat het er wel wat serieuzer aan toe dan in de afgelopen etappes. Etappe zeven behelst een rit van 191 kilometer, eindigend met de beklimming van de Alto de Capileira. Een berg van 18,7 kilometer, die het klassement overhoop moet gaan gooien.

Nadat we als Nederlanders een dagje mochten genieten van de leiderstrui van Tom Dumoulin, heeft de jonge Esteban Chavez dat kleinood alweer in handen. Chavez zal echter vroeg moeten opstaan, wil hij dat ook na vandaag nog kunnen zeggen. De aanloop naar de slotklim is niet bijzonder spannend, maar de Alto de Capileira maakt alles goed. 18,7 kilometer klimmen met een gemiddeld stijgingspercentage van 5,1 procent. Zeker niet het zwaarste wat Spanje te bieden heeft, maar wel een klim van de eerste categorie.

Vuelta etappe 7

De klim ligt in de Sierra Nevada, wat natuurlijk een favoriet jachtterein is voor menig renner op hoogtestage. Het valt dan ook te verwachten dat deze slotklim bekend zal voorkomen bij een groot deel van het peloton.

De renners worden om 12.31 op gang getrokken en de organisatie verwacht de winnaar rond 17.45 bovenop de berg. Vanaf 16.00 uur is Sporza live, Eurosport meldt zich op hetzelfde tijdstip.

Links:
Voorbeschouwing etappe 7

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappe 7

Livestream (NOS)

Twitter organisatie
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
199 Reacties
28-08-2015 14:47
Als wielrenner dit niet kan waarderen van wielrenners van het kaliber Lindeman, dan is houdt wielrenner zichzelf voor de gek als hij zich wielrenner noemt.
28-08-2015 14:47
Dat geloof ik best @Wheely, maar die bevindt zich momenteel niet in de kopgroep.
28-08-2015 14:50
@Gelegevaar: Je kunt ook naar Spanje afreizen en een barricade maken tussen de kopgroep en het peloton. Je hebt 10 minuten de tijd om de barricade te bouwen. Als de jury dan niet ingrijpt, wint er geheid eentje uit de kopgroep!
28-08-2015 14:51
Wheely, je vergeet nog de bergtrui van Keizer op dag 1, hij klom het snelst het podium op.
28-08-2015 14:58
@Spaakje
Dat is waar ook, wat een gretigheid bij die jongen.

Als ik me niet vergis heeft er tot nu toe elke dag een Nederlander een trui gedragen. Voornamelijk Dumoulin, ere wie ere toekomt.
28-08-2015 15:02
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
28-08-2015 15:14
[i]edit redactie: ontopic svp. De prestatie van Schippers mag op het forum besproken worden, niet onder de volg hier. Dit is geen chatbox.[/i]
28-08-2015 15:18
Purito, je draaft nu alweer door. Cano en Torres ook nog niks van gezien.

[i]edit redactie: ontopic en meer respect voor andere leden aub[/i]
28-08-2015 15:22
Zal wel weer een grapje van je zijn dat ik niet begrijp.

Ik ga de race nog eens kijken, Vuelta begint toch pas over een uur.

En met "ooit" overdrijft Purito, misschien. Want het zou best kunnen, legendarisch is het in elk geval.
28-08-2015 15:22
@zjoske
Niks overdreven, fenomenaal in zo'n veld, en nog lang niet op haar top.
28-08-2015 15:27
85km te gaan en 12 min voorsprong, ze mogen wel wat harder gaan rijden in het peleton...
28-08-2015 15:37
[i]edit redactie: ontopic en pas je gedrag aan[/i]
28-08-2015 15:37
voorsprong vd kopgroep 12.55 !
Voor wat het waard is, Cousin komt virtueel de top 20 binnen. Stond op 14.06
28-08-2015 15:38
Er wordt weer lekker met modder gegooid maar ondertussen is de voorsprong bijna 13 min.
Kansen voor de koplopers.
28-08-2015 15:38
Dumoulin krijgt medische assistentie?
28-08-2015 15:39
[quote=Lex]Cousin komt virtueel de top 20 binnen. Stond op 14.06[/quote]
Goh, Lex, dat vroeg ik me inderdaad nét af: zou nu één van de vluchters misschien virtueel de top-20 binnenkomen? ;)

En verder, iemand voor seksist uitmaken in functie van een geintje te maken: nee, niet doen.
28-08-2015 15:41
Kansen voor de kopgroep hoor. Hoe schaalt iedereen BJL in ten opzichte van die andere vluchters?
28-08-2015 15:47
Gaat Txurruka hier eens winnen na nu toch al zo'n 10 jaar aanvalswerk.
28-08-2015 15:47
[i]edit redactie: ontopic en meer respect voor andere leden svp[/i]
28-08-2015 15:50
@xtince
Ik volg graag virtuele klassementjes. Want het is leuk om te zeggen dat ie 25 min in het geel heeft gestaan. Lindeman virtueel gedeeld 6e plek voor de Bollen ;-)
Maar ik postte vooral om weer on topic te geraken
28-08-2015 15:50
Hahaha waar héb je het over??? Ik heb werkelijk waar nog nooit zoiets bizars gelezen!

Als Dumoulin wereldkampioen wordt zou ik letterlijk precies hetzelfde zeggen, maar dan over de mannen.

Het feit dat NIEMAND je hier kan volgen zegt misschien wel iets, maar dat kan aan mij liggen. Zal wel iets seksistisch zijn.

Haha serieus, te vroeg aan de fles gegaan op de vrijdagmiddagborrel..? Huilen als een klein kind? Ik lig in een deuk!!
28-08-2015 15:52
BJL is geen slechte klimmer, maar dat denk ik ook van Quintero en Txurukka..
28-08-2015 15:52
@Redactie Kan die onzin over een 100-meterloper hierboven verwijderd worden. Off-topic..
28-08-2015 15:53
Ik kan toch onmogelijk de enige zijn die zich afvraagt waar het bruggetje tussen de post van LL en PF heen is?

On: Als de kopgroep vooruit blijft toch eerder Txurruka gok ik, maar het is nog ver. Wel geen idee wie er zo veel moeite voor zou doen ze terug te halen.
28-08-2015 15:54
[i]edit redactie: dit topic is geen chatbox. Off-topic discussies horen thuis op het [url=http://www.wielerflits.nl/wielerforum]forum[/url][/i]

Reacties zijn gesloten.