Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 11 september 2015 om 12:45 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Met nog drie dagen te gaan komt het einde van deze Vuelta in zicht. Vandaag gaat het over 185 kilometer van Medina del Campo naar Ávila. Onderweg krijgen de renners met de Alto de Valdavia en de Alto La Paramera een beklimming van derde en tweede categorie voorgeschoteld. De finale richting de binnenstad van het ommuurde Ávila gaat over een hellende kasseistrook. Blijft Tom Dumoulin in het wiel van Fabio Aru, of weet hij zelfs tijd op hem te pakken?

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het officiële startschot klinkt om 13:02. Rond de klok van vier uur beginnen de NOS, Sporza en Eurosport met de live-uitzending. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 19

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
273 Reacties
11-09-2015 16:06
? Ik zie alleen een klok? !
11-09-2015 16:07
Mooi dat even checken bij Aru van Dumoulin.
11-09-2015 16:07
filmpje valpartij op sporza .be
11-09-2015 16:08
FEIT (door GiantAlpecin bevestigd): Tom is niet gevallen.
Wel opgehouden door de val van o.a. Aru
11-09-2015 16:09
@Coldeportes
Ik zeg toch al dat ze in die tijd voornamelijk amfetaminen slikten? En ik weet heus wel dat ze in die tijd nog geen EPO hadden.

Maar het is in feite hetzelfde. Van Gaul en andere toppers gingen verhalen dat ze amfetamine tussen hun brood deden. De moraal was in die tijd gewoon hetzelfde. Daar gaat het mij om.

Mij een gebrek aan historische kennis/feitenkennis verwijten, is flauw en onjuist.
11-09-2015 16:13
@Purito: Maar dat is juist het punt, Epo is niet hetzelfde als amfetamine. Er is altijd doping geweest, maar in vergelijking met andere doping is epo zó effectief (doping on steroids, pun intended) dat het de hele doping kwestie heeft veranderd.
11-09-2015 16:14
Dit bericht is verwijderd
11-09-2015 16:16
Jongens, zullen we ons nu op de wedstrijd richten en de dopingdiscussies laten voor een moment dat er geen Nederlander op het punt staat een grote ronde te winnen?
11-09-2015 16:18
@klootje: ik kwam toevallig vandaag nog een andere visie tegen op het presteren van Armstrong http://m.9gag.com/gag/anBnGob
11-09-2015 16:19
@hoofdisvrij

+2
11-09-2015 16:19
@purito
Amfetamine en epo gelijkstellen geeft blijk van weinig feitenkennis.

@hoofdisvrij
Je hebt gelijk. Zeker nu een stadsgenoot de Vuelta gaat winnen (geen twijfel meer bij mij)!!!
11-09-2015 16:20
Dit bericht is verwijderd
11-09-2015 16:20
- Landa moest bij Aru blijven
- Landa ging in de aanval
- Landa won de rit en pakte 10 bonificatieseconden
- Aru werd tweede en pakte 6 bonificatieseconden
- Aru staat 3 seconden achter.

Zou het daar gezellig aan tafel zijn?
11-09-2015 16:21
gezien de discussie hier kan ik concluderen dat er geen klap gebeurt in koers?
11-09-2015 16:22
Stond Tjallingi vandaag op de planning voor de vroege vlucht?
11-09-2015 16:23
@brummel

klopt! Giant op kop van peloton, TD ziet er relaxed uit
11-09-2015 16:24
@Fondriest, inderdaad, was ik alweer vergeten dat deze tijdens deze ronde was. Ik denk dat Landa alleen aan een tafeltje zit bij het eten.
11-09-2015 16:25
de kopgroep heeft 15 minuten dus in het peloton is het (in ieder geval tot nu toe) erg gezellig geweest. Die mannen hebben lekker kunnen bijpraten aan hartslag 110.
11-09-2015 16:25
Maar waarom rijdt Giant zo overenthousiast op kop? Tis niet alsof de kopgroep een groot gevaar is...
11-09-2015 16:27
@ peterh14: zo enthousiast is het niet. Voorsprong wordt niks kleiner

@fondriestTF3: +1. Gezelligheid bij Astana troef!
11-09-2015 16:28
@peterh14

Iemand moet het doen. Ze hebben de rode trui dus wanneer niemand anders het doet dan wordt dat verwacht, het is niet dat ze met de krachten aan het smijten zijn.
11-09-2015 16:30
@Peterh14 : echt hard gaan ze niet, maar ze doen het vooral om Aru geen rust te gunnen.
11-09-2015 16:33
Ik zag 7 man van Giant, maar geen Dumoulin :)
11-09-2015 16:34
@peterh
Je kan het die Giant-jongens van het vlakke niet afnemen om nu niet hun ding te mogen doen. Ze hebben zowel voor een klassementsploeg als voor een sprintploeg deze ronde relatief weinig op kop gereden dus deze etappe is wel de uitgesproken dag om je nog eens te "tonen". Morgen is het voor Degenkolb, Craddock en De Kort en zondag gaat puur op adrenaline, jezelf compleet sparen is nu niet meer aan de orde.
11-09-2015 16:34
OFF: Trentin wint etappe tour of britain, Hagen 2e...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.