Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 11 september 2015 om 12:45 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Met nog drie dagen te gaan komt het einde van deze Vuelta in zicht. Vandaag gaat het over 185 kilometer van Medina del Campo naar Ávila. Onderweg krijgen de renners met de Alto de Valdavia en de Alto La Paramera een beklimming van derde en tweede categorie voorgeschoteld. De finale richting de binnenstad van het ommuurde Ávila gaat over een hellende kasseistrook. Blijft Tom Dumoulin in het wiel van Fabio Aru, of weet hij zelfs tijd op hem te pakken?

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het officiële startschot klinkt om 13:02. Rond de klok van vier uur beginnen de NOS, Sporza en Eurosport met de live-uitzending. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 19

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
273 Reacties
11-09-2015 16:34
Tom even drinkbussen halen voor zijn knechten.
11-09-2015 16:35
@peterh14 Om te voorkomen dat het hele peloton inclusief de aanstaande rondewinnaar buiten de tijd binnenkomt?
11-09-2015 16:37
@tuubke
Heerlijk, die andere kijk op sport.
11-09-2015 16:38
@Coldeportes
Nee, je begrijpt gewoon niet de achterliggende gemeenschappelijke gedachte/moraal achter het gebruik van amfetaminen, EPO of andere middelen. Heeft niks met een gebrek aan feitenkennis te maken.

@thorsten
Maar waar zeg ik dat het hetzelfde is, of hetzelfde effect heeft? Het was die tijd nog niet beschikbaar, maar dat zegt niks over het feit dat ze het niet zouden gebruiken, als het wel beschikbaar zou zijn? De jaren-90 generatie deed alleen maar wat de tijd ze vroeg. Maar die zijn niet minder fout, of meer om 'zu-kotzen' dan de wielrenners uit de jaren 40/50.

@klootje
Waar zeg ik dat? Mensen hebben echt problemen met begrijpend lezen tegenwoordig.
11-09-2015 16:40
@schipperaar: humor
11-09-2015 16:44
Kap even met die non-dicussie over doping.
Daar is een topic over.

Ik zie Tom nog wel aanvallen op het finaleklimmetje. Joris vd Berg en Danny Nelissen.
Dat is een stuk beter dan Dijkstra en Ducrot. Al is dit ook een beetje off-topic gezever.
11-09-2015 16:47
In het pre-interview op de NOS leek Dumoulin wel een plannetje te hebben.
11-09-2015 16:50
Is dit nou echt Danny Nelissen op de NOS?.. In de tijd dat ze doping bekenden waren hij en bijv. Boogerd niet meer welkom bij de NOS en schoven ze bij RTL aan. Raar dat hij nu commentaar geeft bij de NOS.
11-09-2015 16:51
@vinnie
Werkt veel beter dan azijn, nie goed voor je botten, al noemen ze dat in Belgie dan weer laarzen, om discussie te voorkomen.
Heerlijk commentaar trouwens op eurosport fr, lachen zich te pletter daar.
11-09-2015 16:53
@HoofdIsVrij Vond dat echt een prachtinterview haha!
11-09-2015 16:56
Dit bericht is verwijderd
11-09-2015 16:58
Toch wel genieten hoe De Cauwer over Tom praat. Volgens mij heeft hij ook wel in de gaten hoe Belangrijk het is voor Nederland en België.
11-09-2015 17:01
Off topic: http://www.nu.nl/film/4123996/ben-foster-gebruikte-doping-als-voorbereiding-rol-lance-armstrong.html
11-09-2015 17:02
Wat denken jullie? wie gaat er winnen vandaag adv het huidige koersverloop. Ik ga voor Monfort!
11-09-2015 17:10
Amador, zowel dat ik het denk als hopelijk.
11-09-2015 17:10
Gelukkig, toch nog een beetje koers in het peloton!
11-09-2015 17:12
Op de kant. Eigenlijk jammer dat Movistar dit nu doet. Voor de etappe had het mooi geweest. Hier was echt wat mogelijk geweest.

Aru geen mannen.
11-09-2015 17:12
In het peloton zijn ze er achter dat vandaag niet voor spek en bonen is.
11-09-2015 17:14
Valverde wil nog wat pakken. Dus Tom, pak zijn achterwiel maar, en kijk maar of Fabio het bij kan houden.
11-09-2015 17:16
Schrik me de pletter.
11-09-2015 17:16
En de prijs voor vreemdste plek voor een val gaat naar...
11-09-2015 17:18
Dumoulin toch al aardig het bekkie open hoor
11-09-2015 17:19
Stephane Rossetto. Voor deze Vuelta was deze kerel me nog nooit opgevallen. Maar rijdt nu toch op een keurige 18e plek in het AK.
11-09-2015 17:19
Wow die weg naar beneden ziet er echt heerlijk uit!
11-09-2015 17:19
@Richard: tja, Tom is blijkbaar ook een mens.... Ik zag zelfs Quintana en Purito naar adem happen net, dus zo vreemd is het niet.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.