Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 11 september 2015 om 12:45 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Met nog drie dagen te gaan komt het einde van deze Vuelta in zicht. Vandaag gaat het over 185 kilometer van Medina del Campo naar Ávila. Onderweg krijgen de renners met de Alto de Valdavia en de Alto La Paramera een beklimming van derde en tweede categorie voorgeschoteld. De finale richting de binnenstad van het ommuurde Ávila gaat over een hellende kasseistrook. Blijft Tom Dumoulin in het wiel van Fabio Aru, of weet hij zelfs tijd op hem te pakken?

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het officiële startschot klinkt om 13:02. Rond de klok van vier uur beginnen de NOS, Sporza en Eurosport met de live-uitzending. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 19

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
273 Reacties
1 4 5 6 7 8 11
11-09-2015 15:15
@zeewolde
Voor aru gezichtsverlies, verliezen van een "nieuwkomer".
11-09-2015 15:15
Eigenlijk mag het niet maar stiekem lach ik een beetje in m'n vuistje.. Kans dat Tom tijd gaat pakken aan het eind wordt alsmaar groter. Had hem voor de val van Aru sterker ingeschaald bij zo'n aankomst. #VamosTOM
11-09-2015 15:16
@purito
Euhm voor mij niet, en velen met mij. De heroiek komt van veel verder: Coppi, Bartali, Anquetil, Hinault, Mercx, Peter Winnen die half dood over de finish kwam etc. etc. ECHT afzien,ECHT lijden, ECHT anderen verpletteren. Die epokonijnen daarna kwanen met frisse koppies over de finish alsof ze niks hadden geleden, niks heroisch aan. Dodelijk saai.
11-09-2015 15:16
Dumoulin heeft me gisteren verbaasd. Als wij hem niet alleen kunnen verslaan, moeten we dat samen met Movistar en Majka doen . Aldus Astana Martinelli
11-09-2015 15:17
Ontzettend jammer als Aru dermate gevallen is dat ons een titanenstrijd morgen door de neus geboord wordt :( Hoe kun je daarmee blij zijn? Je valt natuurlijk niet voor de gein of om gezichtverlies te besparen.

Kijk uit voor een vossenstreek BTW!
11-09-2015 15:17
Dumoulin beter op zo'n aankomst? Denk dat zeker Purito wel 5 seconden gaat pakken op Tom en ook Aru is normaal beter op zo'n klim. Maar Tom is zo sterk op het moment. Denk toch niet dat we er te makkelijk over moeten denken. Wordt spannend
11-09-2015 15:18
Exact, verliezen van een 'nieuwkomer,' is gezichtsverlies voor Aru, die er zelf net steeds naast grijpt
11-09-2015 15:18
@purito, het heeft anders ook enorm veel populariteit gekost, met name in landen als Duitsland en Amerika.
11-09-2015 15:18
@Gimondi
Giant maakt tempo? Jou nemen we niet meer serieus natuurlijk.
;)
11-09-2015 15:18
@schipperaar @coldeportes.
Verliezen van een "nieuwkomer", als Aru dat doet, dan doet toch iedereen dat ?
Iedereen lijdt dus gezichtsverlies.
Moet Rodriguez dan ook maar gelijk afstappen, als nieuwe nummer 2 ?
11-09-2015 15:19
Geen uitzending vanaf 15:15?
11-09-2015 15:19
@dc
En als het dan nog niet lukt, stappen we naar Zeeman, de voordeligste.
11-09-2015 15:20
@RV, we weten toch nog niks over de schade bij Aru? Vooralsnog is hij gewoon terug in het peloton.

Voor Dumoulin zou 't ook een nadeel kunnen zijn als Astana geen tempo meer maakt op kop. Ik denk niet dat Giant zo hard de heuvel op kan gaan dat niet, b.v. Majka of Quintana of zo een schroeiende demarrage gaat plaatsen. En wie gaat ze dan terughalen?

M.a.w.: ik denk dat Tom gisteren meer geprofiteerd heeft van de Astana trein dan dat hij er last van ondervond.
11-09-2015 15:20
Aru gaat echt los van of die wint of niet een podiumplaats in de Vuelta opgeven om mogelijk gezichtsverlies, de gedachte alleen al vind ik lachwekkend.
11-09-2015 15:20
@zeewolde
Newsflash: ieder mens is anders. Aru is zo'n gifkikker met zoveel eergevoel dat het voor hem harder kan aankomen dan een purito
11-09-2015 15:21
Zou inderdaad zonde zijn als Aru iets mankeert, dan krijg je altijd de "wat als" reacties. Froome en Nibali exit lijkt me voldoende.
11-09-2015 15:21
Rodriquez kan tegen zijn verlies, linke loetje niet.
11-09-2015 15:21
Dit bericht is verwijderd
11-09-2015 15:22
Alsof het gooien van de handdoek niet nog veel meer gezichtsverlies geeft..
11-09-2015 15:22
In de tijd van Gaul bestond epo nog niet eens... ;)
11-09-2015 15:25
Aru bezeerd aan arm. Zonder erg, lijkt het.
11-09-2015 15:25
We zien allemaal hopelijk liever dat Aru gezichtsverlies lijdt door niet te winnen dan dat hij zijn gezicht verliest door een val.
11-09-2015 15:26
Fietsen doe je met de benen.
Come on Tom!
11-09-2015 15:26
Dit bericht is verwijderd
11-09-2015 15:28
Hij doet gewoon zielig om giant wat werk toe te schuiven en tom in de verleiding te brengen aan te vallen of domme dingen te doen...
1 4 5 6 7 8 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.