Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 11 september 2015 om 12:45 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Met nog drie dagen te gaan komt het einde van deze Vuelta in zicht. Vandaag gaat het over 185 kilometer van Medina del Campo naar Ávila. Onderweg krijgen de renners met de Alto de Valdavia en de Alto La Paramera een beklimming van derde en tweede categorie voorgeschoteld. De finale richting de binnenstad van het ommuurde Ávila gaat over een hellende kasseistrook. Blijft Tom Dumoulin in het wiel van Fabio Aru, of weet hij zelfs tijd op hem te pakken?

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het officiële startschot klinkt om 13:02. Rond de klok van vier uur beginnen de NOS, Sporza en Eurosport met de live-uitzending. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 19

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
273 Reacties
1 3 4 5 6 7 11
11-09-2015 14:59
@Gimondi: een vinger, hint: het is in ieder geval niet mijn duim ;)
11-09-2015 14:59
@Spruch, idd als het niet Dumoulin zou zijn die eerste stond was Aru een renner geweest die ik het erg gun om te winnen. Verstopt zich nooit en smijt zichzelf altijd.
11-09-2015 15:00
To to TOMatenplukker
11-09-2015 15:00
Spaakje + 1
11-09-2015 15:01
.
11-09-2015 15:02
[quote]Wielermuis - 11 september 2015 om 14:56
https://twitter.com/derodevod/status/642320332091695104

Linkerzijde Tom lijkt me ongedeerd[/quote]
Dat was die van [url=http://cdn.thedailybeast.com/content/dailybeast/articles/2011/10/09/breaking-bad-season-finale-gus-fring-and-walter-white-s-final-battle/jcr:content/body/inlineimage_1.img.800.jpg/1318165294700.cached.jpg]Gus Fring[/url] ook ;)
11-09-2015 15:02
Volgend jaar starten in Galicië. Altijd leuk, de Angliru in de derde etappe
11-09-2015 15:02
toch niet gevallen tom,
11-09-2015 15:03
Jammer dat het op deze manier moet gebeuren, maar ik denk dat we nu wel redelijk met zekerheid kunnen zeggen dat die Vuelta binnen is voor Tom, hoe je het wend of keert, Aru zal niet uit weelde 2x langs de dokter gaan. Dit doet hoe dan ook pijn, en kost hoe dan ook kracht. Ik denk dat Tom het vandaag al op die kasseien gaat beslissen. De kasseien zullen namelijk extra pijn doen bij Aru.
11-09-2015 15:04
@purito
Ik heb de gloriejaren van VDB maar ook bijv Mapei allemaal live op TV gezien en het was toen al tenenkrommend om te zien. Dit was nog voor de hematocrietgrens van 50 enzo en het waren dus echte cowboy-jaren: de gekste die het meest durfde te spuiten, won. Had niks met koersen te maken. Zum kotzen..., ook toen al.
11-09-2015 15:05
haha spaakje! lekker ;)
11-09-2015 15:05
Dat Tom wint gaat voor mij nu boven hoe dat gebeurt. Dat is iets om maandag over na te denken ;)
11-09-2015 15:06
Gewoon een grapje heren, don't take it too serious. En voor degenen die me dit zonder mijn excuses echt niet kunnen vergeven; mijn oprechte excuses.
11-09-2015 15:07
Aru laten vallen is wel de meest effectieve wijze van Giant om Dumoulin te steunen natuurlijk ;)
Hopelijk zonder erg.
11-09-2015 15:08
Het zij je vergeven. Maar ik heb daardoor wel 20x extra op f5 gedrukt...
11-09-2015 15:08
Aru voor de derde keer naar dokter... das geen luxe
11-09-2015 15:09
Aru is zo nerveus, die valt nog een keer over zijn eigen trappers ;)
11-09-2015 15:10
@gimondi, vooruit. Maar voor straf is je voorstel bijnaam gediskwalificeerd.
11-09-2015 15:10
@Gimondi: LOL!
11-09-2015 15:11
@Coldeportes
Dat is toch fantastisch? Man, man. Het is jammer dat we dat soort knettergekke exploten niet meer te zien krijgen. Maar goed, dat is de prijs die je betaalt als je voor 'schoon' wielrennen gaat.

Ik denk dat de populariteit (ik weet het wel zeker) van het huidige wielrennen komt door raids van VDB, Pantani, Jimenez en in meer vervlogen tijden Van Impe, Gaul, Lorono, de andere Jimenez en Fuente. Om dan niet eens te spreken over al die legio Belgen en Italianen.

Ik ben uiteindelijk toch blij dat ze het gedaan hebben, al dan niet met 32 epo-spuiten in hun achterste, lijntjes coke in hun neusgaten en anabolen in hun bloed.
11-09-2015 15:11
Misschien een elegante manier voor Aru om de handdoek te gooien? Zonder gezichtsverlies?
11-09-2015 15:13
@Coldeportes
Zolang hij niet op zijn gezicht valt wel ja...
;)
11-09-2015 15:13
"It ain't over until the fat lady sings"
11-09-2015 15:13
@Coldeportes. Hoezo gezichtsverlies? Hij kan altijd nog tweede worden, the best of the rest.
11-09-2015 15:14
Mooi, Giant gaat tempo rijden.. dan zal Tom zich niet gehavend voelen
1 3 4 5 6 7 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.