Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 11 september 2015 om 12:45 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Met nog drie dagen te gaan komt het einde van deze Vuelta in zicht. Vandaag gaat het over 185 kilometer van Medina del Campo naar Ávila. Onderweg krijgen de renners met de Alto de Valdavia en de Alto La Paramera een beklimming van derde en tweede categorie voorgeschoteld. De finale richting de binnenstad van het ommuurde Ávila gaat over een hellende kasseistrook. Blijft Tom Dumoulin in het wiel van Fabio Aru, of weet hij zelfs tijd op hem te pakken?

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het officiële startschot klinkt om 13:02. Rond de klok van vier uur beginnen de NOS, Sporza en Eurosport met de live-uitzending. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 19

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
273 Reacties
11-09-2015 14:46
Aargh, niet de bijnamenkwestie weer, dat is zo sTom, en iedereen maar denken dat ze Fabioleus bezig zijn, man en Allejan dro-eptoetert er maar op los, ik hoop dat de redactie dit snel in de Joakiem smoort anders emigreer ik naar Nairobi. Het niveau op deze site Rafalt snel uiteen...
11-09-2015 14:47
ojee ojee valpartijen nee toch
11-09-2015 14:48
@park111982
Klopt, maar hij heeft toch wel een pak mooie koersen gewonnen, voor iemand met een dergelijk korte carrière.

Ik heb natuurlijk de gloriejaren van VDB nauwelijks bewust meegemaakt, maar als je beelden terugziet van twee specifieke momenten:

Hoe VDB de gehele beklimming van de Navamoral in de Vuelta van 1999 voor zijn rekening neemt en alle aanwezige klassementsrenners een voor een lost.

En de finale van de Omloop in 1999, waarin VDB net voor het aangaan van de sprint kijkt naar de versnelling van Peeters, en die laatste denkt: WTF!!??

Dat is echt pure kunst. Beter dan elke willekeurige opera.

@klootje
Je bedoelt toch niet omdat ze doping hebben gebruikt, dat je ze niet mag eren om de prachtige momenten die ze ons hebben gegeven? Of ben je er echt zo'n eentje?
11-09-2015 14:48
'Dumoulin and Aru
Tom Dumoulin (Giant - Alpecin) was involved in the crash too. He gets back to the peloton with Fabio Aru (Astana).

Aru asks for the medical car.'

Tom en Aru betrokken bij valpartij. Hopelijk niks ernstig!
11-09-2015 14:48
@Spaakje.
Hahahaha. Lekker bezig.
11-09-2015 14:49
TOMTOM vooral leuk als er een Garmin achter staat in het klassement.
11-09-2015 14:50
@bertvd De dag is mooi en jong maar de spiegel is oud en lelijk
11-09-2015 14:51
aru wordt verzorgd door de ronde arts.
11-09-2015 14:51
Bijnamen als Spartacus, Purito en el Pistolero zijn wel mooi vind ik, hoeft echt niks met zijn naam te maken te hebben, eerder met zijn rijden. Maar wees gerust dat komt vanzelf wel.
11-09-2015 14:52
Aarghh… Dumoulin ook gevallen...
11-09-2015 14:53
[i]edit redactie: tot ziens[/i]
11-09-2015 14:54
Heey, Gimondi - niet trollen, he.
11-09-2015 14:55
Aru tweede x naar ronde arts
11-09-2015 14:56
Niet grappig @ Gimondi
11-09-2015 14:56
eee
11-09-2015 14:56
https://twitter.com/derodevod/status/642320332091695104

Linkerzijde Tom lijkt me ongedeerd
11-09-2015 14:56
stil dimondi gimomdi
11-09-2015 14:57
Team Giant-Alpecin ‏@GiantAlpecin 1m1 minute ago
#LV2015 We've got confirmation from the race car that @tom_dumoulin didn't crash and is OK.
11-09-2015 14:57
@Gimondi
Wat je ook van Aru vindt, dat gun je hem niet.
11-09-2015 14:57
Team Giant-Alpecin ‏@GiantAlpecin
#LV2015 We've got confirmation from the race car that @tom_dumoulin didn't crash and is OK.
11-09-2015 14:58
Giant op twitter: We've got confirmation from the race car that @tom_dumoulin didn't crash and is OK.
goed nieuws dus!
11-09-2015 14:58
Zo mag het niet eindigen. Ik zie liever Tom tweede worden na een prachtig duel dan dat hij wint na een crash.
11-09-2015 14:58
Goed nieuws over Dumoulin!
11-09-2015 14:59
Thank God, it's Friday!
11-09-2015 14:59
Dumoulin dus waarschijnlijk alleen even opgehouden. Hopelijk Aru redelijk ongeschonden zodat we een sportieve afronding van deze Vuelta krijgen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.