Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe
Met nog drie dagen te gaan komt het einde van deze Vuelta in zicht. Vandaag gaat het over 185 kilometer van Medina del Campo naar Ávila. Onderweg krijgen de renners met de Alto de Valdavia en de Alto La Paramera een beklimming van derde en tweede categorie voorgeschoteld. De finale richting de binnenstad van het ommuurde Ávila gaat over een hellende kasseistrook. Blijft Tom Dumoulin in het wiel van Fabio Aru, of weet hij zelfs tijd op hem te pakken?

Het officiële startschot klinkt om 13:02. Rond de klok van vier uur beginnen de NOS, Sporza en Eurosport met de live-uitzending. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.
Links:
Voorbeschouwing etappe 19
Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 19
Livestream (NOS)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)
Klopt, maar hij heeft toch wel een pak mooie koersen gewonnen, voor iemand met een dergelijk korte carrière.
Ik heb natuurlijk de gloriejaren van VDB nauwelijks bewust meegemaakt, maar als je beelden terugziet van twee specifieke momenten:
Hoe VDB de gehele beklimming van de Navamoral in de Vuelta van 1999 voor zijn rekening neemt en alle aanwezige klassementsrenners een voor een lost.
En de finale van de Omloop in 1999, waarin VDB net voor het aangaan van de sprint kijkt naar de versnelling van Peeters, en die laatste denkt: WTF!!??
Dat is echt pure kunst. Beter dan elke willekeurige opera.
@klootje
Je bedoelt toch niet omdat ze doping hebben gebruikt, dat je ze niet mag eren om de prachtige momenten die ze ons hebben gegeven? Of ben je er echt zo'n eentje?
Tom Dumoulin (Giant - Alpecin) was involved in the crash too. He gets back to the peloton with Fabio Aru (Astana).
Aru asks for the medical car.'
Tom en Aru betrokken bij valpartij. Hopelijk niks ernstig!
Hahahaha. Lekker bezig.
Linkerzijde Tom lijkt me ongedeerd
#LV2015 We've got confirmation from the race car that @tom_dumoulin didn't crash and is OK.
Wat je ook van Aru vindt, dat gun je hem niet.
#LV2015 We've got confirmation from the race car that @tom_dumoulin didn't crash and is OK.
goed nieuws dus!