Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 11 september 2015 om 12:45 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Met nog drie dagen te gaan komt het einde van deze Vuelta in zicht. Vandaag gaat het over 185 kilometer van Medina del Campo naar Ávila. Onderweg krijgen de renners met de Alto de Valdavia en de Alto La Paramera een beklimming van derde en tweede categorie voorgeschoteld. De finale richting de binnenstad van het ommuurde Ávila gaat over een hellende kasseistrook. Blijft Tom Dumoulin in het wiel van Fabio Aru, of weet hij zelfs tijd op hem te pakken?

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het officiële startschot klinkt om 13:02. Rond de klok van vier uur beginnen de NOS, Sporza en Eurosport met de live-uitzending. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 19

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
273 Reacties
11-09-2015 14:21
Bijnamen moet je niet forceren, komt vanzelf wel een keer wat leuks
11-09-2015 14:22
Vreselijke bijnaam.
11-09-2015 14:25
De kopgroep gaat het halen. Er gaat echt niemand rijden voorlopig
11-09-2015 14:25
Noem hem gewoon Tom Dumoulin.

ON: Teunissen heeft toch nog geen een keer in de kopgroep gezeten? Had er zelf wellicht iets meer van verwacht. Hij zal het wel lastig hebben, in zijn eerste grote ronde. Is toch iets anders dan die koers in London.
11-09-2015 14:25
Tomahawk
11-09-2015 14:27
Tomminator dan. Of gewoon meneer Dumoulin.
11-09-2015 14:28
TOM
11-09-2015 14:29
Ik zal mijn hoofd er wel over buigen. Ik heb namelijk ook de bijnaam'Kruissie' in het leven geroepen
11-09-2015 14:32
Testomteron
11-09-2015 14:32
Ik zag ook al ergens De Buffel voorbij komen. Valt wat mij betreft ook af aangezien er in het verleden al een buffel in het peloton reed (Guido Bontempi). Bijnamen moeten wel origineel zijn.
Alle verbasteringen van zijn voornaam zijn ook al lastig aangezien we met Tom Boonen al een topper met die naam hebben.
De Leeuw van Limburg of de Moker van Maastricht dan maar ;-)
11-09-2015 14:32
@ajaxfandennis
Pffft
11-09-2015 14:33
Omdat ie zich een buffel noemt, Buffalo Tom ;)
11-09-2015 14:34
Spruch - Buffalo Tom! Bingo!
11-09-2015 14:34
Hou maar op jongens, de beste naam is zojuist al genoemd:


Gimondi - 11 september 2015 om 14:32

Testomteron
11-09-2015 14:36
De Tompedo;), Tommygun! Omdat ie in het rood rijd, Tom aat! Ik ga nog ff door. Ook hulde aan ajaxfandennis, 'Kruissie', hoe verzin je het?

Tomahawk +1
11-09-2015 14:38
@Ruben, haha, ja Kruissie daar kan echt NIEMAND zelf op zijn gekomen! Vandaar dat Dennis ook het recht heeft verdiend om ALLE bijnamen vanaf nu te verzinnen.
11-09-2015 14:40
Ik heet in het "echte" leven Tom trouwens, grappig om dan al die verbasteringen van je naam te lezen. :)
11-09-2015 14:41
Ik ga mee met Spruch, Buffalo Tom is een leuke bijnaam en voor wat oudere liefhebbers met muzieksmaak ook leuk te plaatsen!
11-09-2015 14:42
Overigens wist ik 3 weken geleden al dat dumoulin ging winnen, maar ik hield me aan de Tomerta...
11-09-2015 14:42
Torero Tom, Toreador Tom, de stierenvechter te fiets!
11-09-2015 14:43
Aru gevallen met enkele Giant rijders...
EDIT: Dumoulin ook
11-09-2015 14:43
Tom Clooney
11-09-2015 14:43
Aru bij de dokter??
11-09-2015 14:44
Tompedo is ook leuk gevonden, maar dan kan hij ook als een iets te goede kindervriend worden geïnterpreteerd, en dat lijkt me niet de bedoeling :)
11-09-2015 14:45
Bah, wat vies Nederlands dat we zo'n schitterende naam als Dumoulin moeten verkrachten tot Testomteron, Tornado Tom en nog van dat soort carnavals onzin. Noem hem gewoon Dumoulin, dat is toch een schitterende naam?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.