Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 11 september 2015 om 12:45 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Met nog drie dagen te gaan komt het einde van deze Vuelta in zicht. Vandaag gaat het over 185 kilometer van Medina del Campo naar Ávila. Onderweg krijgen de renners met de Alto de Valdavia en de Alto La Paramera een beklimming van derde en tweede categorie voorgeschoteld. De finale richting de binnenstad van het ommuurde Ávila gaat over een hellende kasseistrook. Blijft Tom Dumoulin in het wiel van Fabio Aru, of weet hij zelfs tijd op hem te pakken?

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het officiële startschot klinkt om 13:02. Rond de klok van vier uur beginnen de NOS, Sporza en Eurosport met de live-uitzending. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 19

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
273 Reacties
11-09-2015 13:43
@Poeksel om 12:53

Ook in [url=http://tomja.nl/wp-content/uploads/2013/06/buffel.jpg]Jamestown[/url]
11-09-2015 13:43
Als het dezelfde aankomst is als Vandenbroucke destijds, dan is het volgens mij een ideale aankomst voor Dumoulin. Dus eigenlijk zou ik zeggen, kopgroep juist niet laten rijden, en voor etappewinst gaan.
11-09-2015 13:43
Ja, zo kan TLJ Tom lekker helpen zeg. NOT!.
11-09-2015 13:45
Toch jammer geen tlj mee....
11-09-2015 13:46
Ik las net nog even de wielerflits voorbeschouwing voor het AK. Het is wel ietsje anders gelopen....
11-09-2015 13:52
@ bartje: haha, idd

Favorieten volgens WielerFlits
**** Nairo Quintana
*** Chris Froome, Alejandro Valverde
** Fabio Aru, Vincenzo Nibali, Joaquim Rodriguez
* Tejay van Garderen, Mikel Landa, Domenico Pozzovivo, Rafal Majka
11-09-2015 13:53
De redactie had ook beter AndriesW zijn epistel op het forum kunnen lezen over een succesrijke Vuelta na het rijden van de Tour.
11-09-2015 13:53
Voor de liefhebber (nogmaals?) [url=https://www.youtube.com/watch?v=yFO162E0wVc]Avila aankomst in 1999 waar VDB wint[/url]
Toen er nog zonder helmpjes werd gefietst...
11-09-2015 13:54
Om de opmerkingen van wielerflitsers dat dit wel een hele saaie ronde zou worden voor nl.
11-09-2015 13:54
Inmiddels de teller opgelopen tot 9 minuten. Het ziet er goed uit pas bij 16 minuten zal Lotto-Soudal gaan rijden om de plaats van Bart de Clercq te verdedigen.
11-09-2015 13:54
"Onder de Nederlanders bevinden zich geen renners die een rol van betekenis zullen spelen. "

Deze zinsnede uit de voorbeschouwing is achteraf ook wel hilarisch!
11-09-2015 13:57
Tom Dumoulin geeft vooral aan om voor dagsucces te gaan: Rood in Madrid is een heel mooi dagsucces
11-09-2015 13:58
Frank VDB. Wat een renner was dat. Als God zou fietsen, dan zou hij Frank Vandenbroucke heten. Misschien wel de beste renner die ik zelf ooit met eigen ogen heb mogen aanschouwen.
11-09-2015 14:00
Tom DuMoulin(rouge), Tomnivoor, aTOMbom, Monsieur Stoemp, JeTommeke, TomPush ❤️
11-09-2015 14:01
Als ik door drie pagina's reacties van leden scroll bij de voorbeschouwing wordt de drager van het rood vlak voor we bij Madrid zijn ook geen enkele keer genoemd!
Oké, ook niet door mij zelf ;-)
11-09-2015 14:02
@Purito
Maar VDB was ook te begaafd met een omgeving die hem ook liever ophemelde dan met beide voetjes op aarde zetten. En in en in triest verhaal.
11-09-2015 14:03
@Purito - VBD was geweldig in 1998 en 1999 maar dit zijn ook gelijk de enige jaren dat hij in serieuze wedstrijden gewonnen heeft. Beste renner in potentie misschien maar helaas lang niet alles uit zijn carrière gehaald.
11-09-2015 14:03
Dit bericht is verwijderd
11-09-2015 14:04
De ontsnapping van de dag is weg met al 10 minuten voorsprong na 35km. Hier gaat niemand achteraan rijden om dat gaat kleiner te maken, dus een rustige dag voor Dumoulin tot aan de tussensprint.
11-09-2015 14:06
@Tutu, uiteraard hilarisch als je terug kijkt, ik denk echter dat het nog veel hilarischer was geweest als Dumoulin een paar sterren had gekregen in de voorbeschouwing AK ;)
11-09-2015 14:07
Du Moulin Rouge _O_
11-09-2015 14:09
oliveira uit de kopgroep voor z'n 2de etappe!
11-09-2015 14:11
12 minuten, de boni's voor de tussensprint zijn weg
11-09-2015 14:16
De tussensprint is nog wel ver weg hoor - echt bijna aan het einde. Maar 't wordt hoe dan ook voor Astana buffelen willen ze die 12 of meer minuten overbruggen. En wie gaat ze helpen? Trek voor Van Poppel? Die heeft net aangekondigd op te stappen...
11-09-2015 14:16
Wat denken jullie van deze bijnaam voor Dumoulin: Tom de Terminator.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.