Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit
woensdag 2 september 2015 om 13:11 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit

Vier cols van de eerste categorie, een van de buitencategorie en een van de tweede categorie. Dat is wat de renners in de relatief korte (138 kilometer), maar loodzware elfde etappe van de Ronde van Spanje te verstouwen krijgen. Lukt het Tom Dumoulin om in het hooggebergte de aanvallen op zijn rode leiderstrui te weerstaan?

Van deze rit – misschien wel de zwaarste ooit in de Vuelta- hoef je als tv-kijker niets te missen. Zowel Eurosport als Sporza zenden de etappe live uit vanaf de start in Andorra la Vella om half 2. Bij de NOS is de koers te volgen via een livestream. De aankomst wordt tussen 17.25 uur en zes uur verwacht. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
419 Reacties
02-09-2015 17:59
Zijn er bonusseconden te verdienen??
02-09-2015 17:59
'Dumoulin doet het vooralsnog beter dan ‘toppers’ Quintana en Froome'

Ken je de tour?

Misschien gaat deze ronde toch op een strijd tussen 'held' Dumoulin en 'kop-van-jut' Aru worden, wielerflits trilt...
02-09-2015 18:00
Astana.......... Zucht.........
02-09-2015 18:00
Valverde zo'n laffe renner. Had graag Nibali gezien, leuke renner!
02-09-2015 18:01
Valverde hangt aan de rekker.

Edit: Dumoulin lost hem.
02-09-2015 18:01
Mooi om te zien! Dumoulin gaat hier wellicht nog 3e of 4e worden, aiaiaiaai
02-09-2015 18:01
Voorlopig gaat het inderdaad tussen Dumoulin en Aru. Movistar is klaar.
02-09-2015 18:01
Pfffff had Landa uit mijn poule gelaten vandaag.
02-09-2015 18:01
Valverde eraf, lekker hoor!
02-09-2015 18:01
Alle tour helden vallen er nu doorheen. Het is toch te zwaar 2 rondes
02-09-2015 18:02
Er zijn ploegleiders die Landa zouden laten wachten op Aru...
02-09-2015 18:02
'Astana………. Zucht………'

De eerste beving is een feit, vrij licht qua richter maar toch…

@Poeksel > Dat is maar goed ook, Landa heeft 2 zeges van Aru in Italie afgeschermd, dit is normaal.
02-09-2015 18:02
Haha tom die piti en quintana achterlaat op een berg. Het moet niet gekker worden daar in spanje
02-09-2015 18:02
De gruwelijkste ergernis in de verwende "Westerse Wereld" :

MIJN INTERNET IS ZO TRAAG DAT IK NIETS MAAR DAN OOK NIETS KAN ZIEN!!!!

Daar word je volslagen gestoord van, haperende streams die om de twee minuten uitvallen. Ik ga weer terug verhuizen! :D
02-09-2015 18:03
Dumoulin rijdt echt niet anders dan thomas reed in de tour. Hij zal hoogstwaarschijnlijk nog wel terugvallen aan het eind van de vuelta. Toch is het mooi om zijn vechtlust te zien. Als hij maar niet zijn benen moe maakt voor de tijdrit.
02-09-2015 18:03
Tom Dumoulin. Wat goed!
02-09-2015 18:03
Aru, Rodriguez en Dumoulin voorlopig de besten in het klassement.
02-09-2015 18:03
Aru en landa ook tweede ronde. 2 achter elkaar wel te zwaar
02-09-2015 18:03
Het ene team heeft een betere rustdag gehad dan het andere.
02-09-2015 18:03
Oh en wtf, Dumoulin lost de Movistar toppers?!

En hoezo is Moreno opeens weer zo goed terwijl ie op bergjes die voor hem gemaakt zijn slecht was?

En Aru de beste? Ja, dat was te verwachten.
02-09-2015 18:03
Aru wint de vuelta?
02-09-2015 18:04
Is het steil tot de finish of komt er nog een lopend stuk?
02-09-2015 18:05
Dumoulin moet nog proberen een paar seconden terug te pakken op Aru.
02-09-2015 18:05
@samuello
Verschil is dat de laatste week in de Vuelta niet zo zwaar is.
02-09-2015 18:05
Dumoulin rijdt richting Majka en Nieve.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.