Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe
zaterdag 12 september 2015 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe

Het moment van de waarheid. Zo laat deze twintigste en voorlaatste etappe in de Vuelta a España zich het best omschrijven. Weet Tom Dumoulin op weg van San Llorezo de El Escorial naar Cercedilla de aanvallen van met name Fabio Aru te weerstaan, dan kan de eindzege hem in principe nauwelijks meer ontgaan. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze ongetwijfeld zenuwslopende etappe.

De wielerliefhebbers hoeven van deze laatste echte krachtmeting in de Vuelta nauwelijks iets te missen. De officiële start is om 12.47 uur, om tien over één begint NPO1 met Studio Sport. Sporza schakelt om half twee in, direct na het middagjournaal. Kijkers van Eurosport moeten wachten tot vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP van San Marino. De finish is tussen half zes en zes uur.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 20

Livestream NOS
Liveblog NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
649 Reacties
12-09-2015 17:08
Klopt top 5 + 2 zeges is al ruim boven verwachting. Alsof Tom hier op WF al sterren kreeg? Even terug naar de kopgroep..wat een geweldige renner is die Plaza
12-09-2015 17:08
@SpeckNeck
Als Tom in de afdaling was aangesloten had hij nu nog kansen op 3 gehad. En dat was ook gebeurd als Aru niet zo'n sterk team had gehad.
12-09-2015 17:08
Jammer, de Vuelta duurt net 1 dag te lang voor Dumoulin. Maar hij heeft zichzelf wel ontdekt als klassementsrenner. Dat belooft wat voor toekomstige grote rondes!
12-09-2015 17:08
Ik vind die Majka trouwens wel heel laf koersen deze Vuelta.
12-09-2015 17:09
Hij gaat geen top 5 meer rijden toch jongens..?

Maar het maakt ook helemaal geen bal uit. We hebben de opstanding van een (potentieel, want misschien wil ie het niet eens) grote ronde renner gezien, die ons wekenlang vermaakt heeft. HULDE voor Tom!
12-09-2015 17:09
Ik heb wel geconstateerd dat Tom (en Giant) weinig "vrienden" in het peloton heeft Toch eens aan gaan werken voor een volgende keer. Ook geweldig geholpen door TLJ overigens!
12-09-2015 17:09
Heel peloton bij Tom in t wiel.
12-09-2015 17:09
110 km solo en dan winnen... Wat een klasse zeg.
12-09-2015 17:09
@LyndaLid
Ja.
Aru, Rodriguez, Majka, Quintana, Chavez, Dumoulin...
Dan wordt Dumoulin toch 6e? Of zie ik iemand over het hoofd? (Quintana niet genoemd omdat die er virtueel al voorbij is)
12-09-2015 17:10
Het wordt 6, geen top 5
12-09-2015 17:10
Lol. Herbert en Maarten zijn boos en hebben de stekker eruit getrokken.
12-09-2015 17:10
Kom op Rodriguez!
12-09-2015 17:10
@ditisdavid zeg ik iets verkeerd? Ik heb het nergens over terugkomen in de afdaling of dat aru zon sterk team heeft? Ik geef alleen aan dat het niet uitmaakt of quintana nog 3 minuten pakt op aru omdat tom al niet meer op het podium staat ;)
12-09-2015 17:10
Pff Purito. Is ook niet een aanvaller he..

Hup Nairo. Helaas te laat.
12-09-2015 17:10
Majka lacht in zijn vuistje.
12-09-2015 17:10
Niet te geloven. Zum Kotzen Katusha.
12-09-2015 17:11
Koers is mooi zonder commentaar!
12-09-2015 17:11
Ik vind het mooi van Dumoulin...dat hij dit nu al kan. En echt de beste sportman verdient om te winnen...maar niet die Aru en Astana's.

[i]Edit redactie: Die reactie is voor een ander topic[/i]
12-09-2015 17:11
Schitterende etappe. Op alle fronten strijd. Reclame voor de wielersport. En dat in de Vuelta.
12-09-2015 17:11
Nu heeft Amador gewacht op Quintana - het bewijst eens te meer dat je zo'n koers niet kunt winnen zonder goede ploeg.
12-09-2015 17:11
Majka en Quintana sterk
12-09-2015 17:12
[quote] peervaneynthoven - 12 september 2015 om 17:09

Ik heb wel geconstateerd dat Tom (en Giant) weinig “vrienden” in het peloton heeft Toch eens aan gaan werken voor een volgende keer.[/quote]

Gaan klikken bij de juf dat iemand een duwtje heeft gekregen werkt niet in je voordeel, maar dat moet de ploegleiding allemaal nog leren. Voor hun is het ook de eerste keer dat ze in een dergelijke situatie zitten.
12-09-2015 17:12
Gesink4President

Tom heeft ook aangegeven dat hij een klassement verdedigen 'niet leuk' vind. Het ontnam hem het plezier in het wielrennen.

Dus nog maar even afwachten.

Nu maar hopen dat WK tijdrijden wordt!
12-09-2015 17:12
Groepjestaktiek alom
12-09-2015 17:12
Helaas Landa de man van de dag. Tom verliest al 4 minuten

Reacties zijn gesloten.