Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe
zaterdag 12 september 2015 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe

Het moment van de waarheid. Zo laat deze twintigste en voorlaatste etappe in de Vuelta a España zich het best omschrijven. Weet Tom Dumoulin op weg van San Llorezo de El Escorial naar Cercedilla de aanvallen van met name Fabio Aru te weerstaan, dan kan de eindzege hem in principe nauwelijks meer ontgaan. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze ongetwijfeld zenuwslopende etappe.

De wielerliefhebbers hoeven van deze laatste echte krachtmeting in de Vuelta nauwelijks iets te missen. De officiële start is om 12.47 uur, om tien over één begint NPO1 met Studio Sport. Sporza schakelt om half twee in, direct na het middagjournaal. Kijkers van Eurosport moeten wachten tot vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP van San Marino. De finish is tussen half zes en zes uur.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 20

Livestream NOS
Liveblog NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
649 Reacties
12-09-2015 16:59
[i]Edit redactie: Niet op reageren[/i]
12-09-2015 16:59
Waar zit Valverde?
12-09-2015 16:59
Ach geef dan ook geen aandacht aan die zielige boef. Die komt hier speciaal nu even om aandacht te zoeken en jullie geven hem zo makkelijk een podium. Terug naar de koers, people.
12-09-2015 16:59
Dumoulin zal 4e worden
12-09-2015 16:59
@HF.
Je kan ook beiden doen. Huilen door het lachen.
12-09-2015 17:00
[i]Edit redactie: Niet op reageren[/i]

Daarnaast is dit natuurlijk sowieso een topprestatie van TDM. 3 weken geleden verheugden de meeste Nederlanders zich er al op dat TDM misschien de tijdrit in de Vuelta zou winnen en nu rijdt hij in de eennalaatste etappe in de rode trui. Ik denk niet dat het iets met mentaliteit te maken heeft,
12-09-2015 17:00
@gibbedefluppe Het is bij hem geen mening maar respectloos dingen neerkwakken ;)
12-09-2015 17:00
Komen al die gefrustreerde pubers even langs. Zo voorspelbaar. Anyway, Tom bedankt voor deze mooie Vuelta. Ik had niet gedacht dat er zo'n ronderenner in je school. Hopelijk heb je nog energie om nog een keer te knallen op het WK.
Daarnaast ook nog ritzeges van Lindeman en Van Poppel. Voor Nederland is dit een geweldige Vuelta geweest!
12-09-2015 17:00
Tussen al die poep die uit Ouwe Boefs mond kon rollen heeft ie wel een punt over amateurwielrenners. ;)
12-09-2015 17:00
Dumoulin heeft los van het resultaat vandaag een schitterende Vuelta gereden. Het is een wonder dat astana en Katusha hebben gewacht tot vandaag. Wie had gezegd voor de Vuelta dat Dumoulin dit allemaal zou hebben verwezenlijkt zou van het forum worden geworpen. Tom is een toppertje.

[i]Edit redactie: Niet op reageren[/i]
12-09-2015 17:00
Jammer voor tom
12-09-2015 17:00
[quote]we hebben het hier over meningen, er bestaan geen foute antwoorden[/quote]

Een van de grootste onwaarheden die er bestaat.
12-09-2015 17:00
[i]Edit redactie: On-topic aub[/i]
12-09-2015 17:00
hnac > ja, op naar de giro met 3 tijdritten, maar nog voor Giant…? Hmmmm. WK lijkt me puur vd chrono, of moet elke rib eruit?
12-09-2015 17:01
Ach mss ook beter als Tom niet op het podium komt, hoeft hij niet op foto naast die Italiaanse breedbekkikker
12-09-2015 17:01
Het was een saaie etappe. Maar er gebeurt het laatse uur toch wel wat. Wat komt er nog??
12-09-2015 17:01
Podium is bijna definitief weg.
12-09-2015 17:01
Deze Vuelta is op een seconde of 6 beslist. Niet de achterstand van Aru van vanochtend, maar de enkele seconden die Dumoulin tekort kwam om na de afdaling aan te sluiten.
12-09-2015 17:01
[i]Edit redactie: Niet op reageren[/i]
12-09-2015 17:02
Virutueel klassement om 1 over 5:
1. Aru 0.00
2. Rodriguez + 1.24
3. Dumoulin + 1.54
4. Majka +2.31
5. Rodriguez +3.02
6. Chaves +3.39
7. Nieve + ongeveer 6 minuten
12-09-2015 17:02
Er zou zo langzamerhand toch wel eens groepje uit de achterhoede moeten komen, met oa valverde?
12-09-2015 17:02
Mooi dat Zeits er eigenhandig voor zorgt dat Tom Dumoulin (en ik voor wat het waard is) zijn carrière lang die zielige Astana honden een poot dwars zal zetten.
12-09-2015 17:02
Fiets je dan met zo'n Astana in je wiel. :(
12-09-2015 17:02
Men moet anders denken. Als men zei dumoulin top 5 met 2 etappe zeges, Dan had iedereen kei hard "ja" geroepen.
12-09-2015 17:02
[i]Edit redactie: We hebben al ingegrepen[/i]

Reacties zijn gesloten.