Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe
zaterdag 12 september 2015 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe

Het moment van de waarheid. Zo laat deze twintigste en voorlaatste etappe in de Vuelta a España zich het best omschrijven. Weet Tom Dumoulin op weg van San Llorezo de El Escorial naar Cercedilla de aanvallen van met name Fabio Aru te weerstaan, dan kan de eindzege hem in principe nauwelijks meer ontgaan. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze ongetwijfeld zenuwslopende etappe.

De wielerliefhebbers hoeven van deze laatste echte krachtmeting in de Vuelta nauwelijks iets te missen. De officiële start is om 12.47 uur, om tien over één begint NPO1 met Studio Sport. Sporza schakelt om half twee in, direct na het middagjournaal. Kijkers van Eurosport moeten wachten tot vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP van San Marino. De finish is tussen half zes en zes uur.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 20

Livestream NOS
Liveblog NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
649 Reacties
12-09-2015 17:12
Links/rechts allemaal ploegmaten van iedereen, behalve voor Dumoulin. Erg jammer en onbegrijpelijk.
12-09-2015 17:13
"Het is over, het is over, dan is het geweest" pure commantaarpoëzie van José
12-09-2015 17:14
Idd toch heeft de boevenbende van Astana dus nog een hoop vrienden. Dat geeft ook te denken.
12-09-2015 17:14
@Scotty Die had hij overleefd inderdaad, daarom zo zonde dat Giant geen 2 mannetjes bij die 35 koppige kopgroep had. Zoals gezegd een tactische blunder van jewelste.De Astana jongens uit die kopgroep hebben hem de das omgedaan. Jammer.
12-09-2015 17:14
@Garmin2012
Ik ben ook geen Astana-fan, maar Aru heeft weinig verkeerd gedaan deze Vuelta toch?
Geen buitenaardse versnellingen gezien deze Vuelta. Hij weigert zelfs een handaflossing van LLS. Gewoon met eerlijk fietsen gewonnen lijkt me. (Al weet je het nooit wat betreft doping, maar volgens mij is er niet absurd hard bergop gereden).
Ik vind het wel mooi zo voor Aru. Vaak aangevallen, ongelooflijke wilskracht getoond wanneer hij eraf werd gereden door bijv Purito. Mooie overwinning.
12-09-2015 17:14
Wielrennen zoals we het graag zien! Actie en ondersteboven halen van het algemeen klassement op de laatste dag.
Helaas is Tom het slachtoffer!
12-09-2015 17:14
Tom gaat naar plek 7
12-09-2015 17:14
[i]Edit redactie: Niet doen[/i]
12-09-2015 17:14
Ik denk dat deze vuelta met name beslist door de volharding in aanvallen van Aru en zijn geweldige Astana-equipe in steun. De beste man heeft met afstand het allerhoogste aantal demarrages op zijn naam staan deze vuelta en heeft er zo'n beetje elke dag voor geknokt. Ook het aanscherpen van de chrono zal hij niet in een lui tussenuur hebben gedaan en de nekslag op de vorige klim deelde hij hoogstpersoonlijk uit. Hoe dan ook is hij de verdiende winnaar.

De tactiek vandaag en de baggerdag van Dumoulin spelen ook een rol, zeker, maar vooral de instelling en pure wil zijn doorslaggevend geweest.

En course > Raar dat Rodriguez niet nog een alles-of-niets probeert/probeerde, ik snap die instelling dan weer niet.
12-09-2015 17:14
Zou Tom de hongerklop hebben gehad of is ie gewoon niet goed vandaag?
12-09-2015 17:15
Virutueel klassement om 15 over 5:
1. Aru 0.00
2. Rodriguez + 1.24
3. Majka +1.59
4. Quitana +2.30
5. Dumoulin + 2.53
6. Chaves +3.39
12-09-2015 17:15
Cannondale helpt Quintana. Die hebben echt niks met Astana ;)
12-09-2015 17:15
@oscarito, ik zie Tom na deze kater zich richten op een Tony Martin carriere, en niet GC
12-09-2015 17:16
Als Tom klassementsrenner wil blijven zal Giant nog wat goede klimknechten moeten halen of Dumoulin moet naar een andere ploeg.
12-09-2015 17:16
@Di_Rossi
Inderdaad, je kunt toch moeilijk zeggen dat dit een koersverloop is dat niemand had zien aankomen. Als Craddock mee had gezeten en Tom had kunnen helpen die laatste 10 sec op het vlakke om weer aan te sluiten, had hem dat minuten gescheeld. Als als als
12-09-2015 17:16
@bikepure
Hij was niet zo heel slecht, hij heeft wel slechter geklommen deze ronde. Maar het liep voor hem wel even erg ongunstig op die voorlaatste klim + afdaling.
12-09-2015 17:16
Mogen we vaststellen dat Tom niet heeft gefaald maar voornamelijk de ploeg? Niemand mee in de vlucht.

Jeetje! Ik heb er even geen woorden voor. Zo jammer dat hij die ene versnelling niet aan kon en op een gat kwam.
12-09-2015 17:17
Ze hadden die 2 Astana s niet in de kopgroep moeten laten rijden. Maar ja
12-09-2015 17:17
Top 5 is nog mogelijk.
12-09-2015 17:17
Helemaal eens met RV.

Rodriquez... 1 minuut + achter en in een afdaling kan alles gebeuren...
12-09-2015 17:17
Erg jammer. Als ik Tom was Gelijk andere ploeg zoeken. Alles alleen doen. T zelfde was in de tour met Gesink. Ook hij deed alles alleen. Erg zonde. Maar erg goed Tom. Klasse
12-09-2015 17:17
[i]Edit redactie: Niet op de man[/i]
12-09-2015 17:18
Dit voelt een beetje als supporteren voor Nederland tijdens de WK-finale voetbal.
12-09-2015 17:18
Memorabele etappe, die vergeten we niet licht meer. Zou eigenlijk genieten moeten zijn als het niet zo erg balen was.
12-09-2015 17:18
@oscarito natuurlijk is het niet leuk om een klassement te verdedigen omdat dat heel veel pijn doet, vooral als je niet in goede doen bent zoals Tom vandaag. Maar het zou dom zijn van Dumoulin om zich nu niet te concentreren op klassementen nu hij weet waartoe hij in staat is. Vergeet ook niet dat dit één van de zwaarste gronde rondes is (qua parcours) van de afgelopen jaren. Als hij dat al aan kan kan hij in de tour ook een klassement rijden

Reacties zijn gesloten.