Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe
zaterdag 12 september 2015 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe

Het moment van de waarheid. Zo laat deze twintigste en voorlaatste etappe in de Vuelta a EspaƱa zich het best omschrijven. Weet Tom Dumoulin op weg van San Llorezo de El Escorial naar Cercedilla de aanvallen van met name Fabio Aru te weerstaan, dan kan de eindzege hem in principe nauwelijks meer ontgaan. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze ongetwijfeld zenuwslopende etappe.

De wielerliefhebbers hoeven van deze laatste echte krachtmeting in de Vuelta nauwelijks iets te missen. De officiƫle start is om 12.47 uur, om tien over ƩƩn begint NPO1 met Studio Sport. Sporza schakelt om half twee in, direct na het middagjournaal. Kijkers van Eurosport moeten wachten tot vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP van San Marino. De finish is tussen half zes en zes uur.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 20

Livestream NOS
Liveblog NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
649 Reacties
12-09-2015 17:02
Daar gaat Quintana, Majka volgt
12-09-2015 17:02
Ik hoop zo dat aru verliest rijden nog knechten van quintana vpor hem
12-09-2015 17:02
Vamos Nairo!
12-09-2015 17:02
Niet Aru wint deze Vuelta, Astana wint deze Vuelta....
Helaas voor Dumoulin maar hij heeft van het grote geld uit Kazachstan verloren
12-09-2015 17:02
Yes quintana van mij mag hij 3 minuten pakken op die aru...
12-09-2015 17:02
Oke mensen zet het verlies uit je hoofd en nog even genieten van deze etappe!
12-09-2015 17:03
wat maakt iedereen zich druk om ouweboef? ik heb geen post van hem gezien, laat staan gelezen
12-09-2015 17:04
Wat een frustraties hier toch altijd als de Hollandsche helden het even niet volgens jullie verwachting doen. Dumoulin is al verder gekomen dan iemand voor mogelijk had gehouden. Het podium verspeelt hij wellicht door een tactische fout (had iets verder naar voren moeten zitten toen de Astana's aangingen) maar de eindoverwinning had hij niet meer kunnen halen, met of zonder team.
12-09-2015 17:04
Sorry hoor, en ik steun Dumoulin door dik en dun, maar we zitten toch naar een prachtig staaltje topsport te kijken?
12-09-2015 17:04
@Mauke
Nee, het niet halen van het podium van Tom is daarop beslist.
12-09-2015 17:05
@ditisdavid podium is ook al kwijt ;)
12-09-2015 17:05
Dat die Purito niet mee kan he...
12-09-2015 17:05
@Wielerfan1987
Natuurlijk niet. Tom heeft gewoon een slechte dag, niet van het grote geld verloren.
Als Tom zo goed was als de afgelopen dagen had hij dit groepje wel kunnen volgen hoor. Als Chavez er nog bij zit, had Tom er ook bij kunnen zitten. Ik vraag me enkel af of het een hongerklopje is, of dat hij gewoon helemaal op is. Niet vreemd na zo'n Vuelta, alleen wel zeer jammer.
12-09-2015 17:05
tendam, je onderschat m.i. enorm de team/knechtenfactor, met name wanneer gaten gedicht moeten worden
12-09-2015 17:05
Btw, wat Plaza doet heb ik zelden/nooit gezien...
12-09-2015 17:05
@ ouwe boef
Door jou ga ik denk ik straks nog even op pad:). Lekker losfietsen na deze uitzending.

on: echt heel jammer, maar 4 etappes, waarvan 2 voor Tom, en grandioze prestatie van Tom. Plus dagen met spanning met voor de buis.
12-09-2015 17:05
Dumoulin est humain. Astana heeft de ploeg en de kopman, op zich verdienen ze deze Vuelta gewoon te winnen. Mooi dat de enige fatsoenlijk ontworpen rit deze Vuelta meteen de meeste strijd levert! :)
12-09-2015 17:06
Virutueel klassement om 5 over 5:
1. Aru 0.00
2. Rodriguez + 1.24
3. Majka +2.31
4. Dumoulin + 2.58
5. Quintana +3.02
6. Chaves +3.39
7. Nieve + ongeveer 6 minuten
12-09-2015 17:06
Quintana weer gewacht tot de laatste berg van de ronde.
12-09-2015 17:06
Dumoulin zal 5e of 6e worden
12-09-2015 17:06
[i]Edit redactie: Niet op reageren[/i]
12-09-2015 17:07
Hoed af voor Plaza. Leek een soort ontsnapping uit frustratie vanwege het lage tempo in de kopgroep. Maar hij is beresterk en houdt de achtervolgende groep op ruime achterstand. Moet genoeg zijn voor de ritzege dunkt me.
12-09-2015 17:07
@janne6
6e normaal gesproken. Chavez gaat er ook nog wel overheen, Nieve hopelijk niet. Al weet ik niet hoe snel hij wegrijdt bij Dumoulin.
12-09-2015 17:07
Toch wel heel erg zuur dat hij nu waarschijnlijk ook nog de top 5 uit gaat vallen
12-09-2015 17:08
@ Puffin

Quintana gaat er nog wel voorbij.

Reacties zijn gesloten.