Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe
zaterdag 12 september 2015 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe

Het moment van de waarheid. Zo laat deze twintigste en voorlaatste etappe in de Vuelta a EspaƱa zich het best omschrijven. Weet Tom Dumoulin op weg van San Llorezo de El Escorial naar Cercedilla de aanvallen van met name Fabio Aru te weerstaan, dan kan de eindzege hem in principe nauwelijks meer ontgaan. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze ongetwijfeld zenuwslopende etappe.

De wielerliefhebbers hoeven van deze laatste echte krachtmeting in de Vuelta nauwelijks iets te missen. De officiƫle start is om 12.47 uur, om tien over ƩƩn begint NPO1 met Studio Sport. Sporza schakelt om half twee in, direct na het middagjournaal. Kijkers van Eurosport moeten wachten tot vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP van San Marino. De finish is tussen half zes en zes uur.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 20

Livestream NOS
Liveblog NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
649 Reacties
12-09-2015 17:18
Amdere ploeg meteen? Giant heeft hem ook veel gebracht he. Wat een conclusies toch altijd.
12-09-2015 17:18
Camera's te kort. Topsport optima forma!
12-09-2015 17:18
Verliezen hoort erbij,jammer dat het moet tegen die corrupte boevenbende van Astana.
12-09-2015 17:18
@Reynaerde dit had inderdaad echt iedereen kunnen bedenken. Rijden er 3 man weg dan zeg je jammer we zitten niet mee, maar meer als 20 en dan niemand mee hebben, kost Dumoulin gewoon de overwinning en zelfs het podium. Snel wegwezen bij die sprintploeg.
12-09-2015 17:18
Ik hoop dat Quintana die laffe strijder Rodriguez nog van 't podium beukt.
12-09-2015 17:19
Toch wel erg jammer dat Rodriguez helemaal niets probeert vandaag, als hij met Quintana en Majka was meegesprongen... Hulde aan Tom!
12-09-2015 17:19
Als ik Dumoulin was had ik even mijn ploeg niet willen zien..
12-09-2015 17:19
@bikepure: lijkt erop dat hij minder was dan bijvoorbeeld eergisteren, toen hij de schaduw van Aru was.

Maar verder zat ook alles verder tegen deze etappe. Alles. En eerlijk is eerlijk. Astana speelde het vandaag goed, en het pakte ook nog goed uit.
12-09-2015 17:19
De russische ploegen heersen deze vuelta!
12-09-2015 17:19
Het echte balen is er bij mij nu af. Alleen jammer dat het gaatje in de afdaling van 10 sec niet dicht ging. Als dat was gelukt was podium goed haalbaar geweest want aru en purito is het beste ook vanaf.
12-09-2015 17:19
@tendam, ik heb het niet kunnen volgen maar hoezo ongunstig? Hij had in principe alleen op het wiel van Aru hoeven letten. .
12-09-2015 17:20
De Vuelta is een klimmersbal
12-09-2015 17:20
@ janne6, die ziet ie de hele dag al niet...
Echt wat ontzettend balen dit zeg!
12-09-2015 17:22
Wat een onzin dat Tom een andere ploeg moet zoeken. De klassementsambitie waren er niet van te voren, dus dan gaat de ploeg daar ook niet op selecteren.
Die zelfde ploeg heeft hem jarenlang geholpen om dit niveau te bereiken.

Gewoon geweldig gereden en ik heb genoten, hij komt gewoon net iets te kort op de laatste dag en daar moeten we geen schuldige voor gaan aanwijzen. Dat is wielrennen, ook op de voorlaatste dag kan het misgaan.
12-09-2015 17:22
wat een keizer die Plaza trouwens. Zeer verdiende zege!
12-09-2015 17:22
Ik denk ook dat de kilo's gaan tellen als je 4 cols over moet. Gister en eergister waren dat er minder. En de bergetappes voor de tijdrit keek iedereen maar elkaar en was er angst om aan te vallen waardoor Dumoulin eraan kon blijven hangen
12-09-2015 17:22
Wat een blamage als Purito zich nog laat pakken door Majka
12-09-2015 17:23
En Plaza fietst ondertussen onverstoorbaar door.
12-09-2015 17:23
@Di_Rossi Ja idd, hij ziet ze alleen bij het ontbijt en bij het avondeten
12-09-2015 17:23
@bikepure
Hij kwam op een gaatje te zitten en moest het dichtrijden, met iedereen in z'n wiel. Volgens mij heeft hem dat onnodige energie gekost. Vervolgens is hij losgereden en als hij bijna terugkomt bij z'n concurrenten hebben die teamgenoten om op kop te rijden.

Dat was dus niet echt gunstig. En inderdaad, waarschijnlijk is hij ook niet ineens een echte klimmer.
12-09-2015 17:23
Dit is balen! Maar zou het echt komen omdat de Giant-ploeg zo slecht is? Als Tom goed was geweest had hij toch wel aan kunnen pikken toen Aru ging?
12-09-2015 17:24
Je zou het haast vergeten, maar wat een waanzinnige solo van Plaza.
12-09-2015 17:24
Wat een prachtige overwinning van Plaza!
12-09-2015 17:24
Ik zie Tom in april 2016 podium rijden in Amstel Gold
12-09-2015 17:24
Ik zou Tom wel bij Sky willen zien.

Reacties zijn gesloten.