Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe
zaterdag 12 september 2015 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe

Het moment van de waarheid. Zo laat deze twintigste en voorlaatste etappe in de Vuelta a EspaƱa zich het best omschrijven. Weet Tom Dumoulin op weg van San Llorezo de El Escorial naar Cercedilla de aanvallen van met name Fabio Aru te weerstaan, dan kan de eindzege hem in principe nauwelijks meer ontgaan. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze ongetwijfeld zenuwslopende etappe.

De wielerliefhebbers hoeven van deze laatste echte krachtmeting in de Vuelta nauwelijks iets te missen. De officiƫle start is om 12.47 uur, om tien over ƩƩn begint NPO1 met Studio Sport. Sporza schakelt om half twee in, direct na het middagjournaal. Kijkers van Eurosport moeten wachten tot vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP van San Marino. De finish is tussen half zes en zes uur.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 20

Livestream NOS
Liveblog NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
649 Reacties
12-09-2015 16:56
[i]Edit redactie: Wij hebben al ingegrepen[/i]
12-09-2015 16:56
Nieve is wel erg laf!
12-09-2015 16:57
[i]Edit redactie: Wij hebben al ingegrepen[/i]
12-09-2015 16:57
Tom kan nu gaan trainen voor de Giro. Lekker veel tijdrit km's en een start in NL. Aru in zijn eigen land terugpakken.
12-09-2015 16:57
[i]Edit redactie: Wij hebben al ingegrepen[/i]
12-09-2015 16:57
Kap eens met dat gelul over falen. Hij heeft gestreden en is boven zichzelf uitgestegen. De ploeg heeft ook gevochten.

Ze zijn nu wel vroeg gaan aanvallen, wat ze in de 2e week niet deden. Dat nekt Tom gewoon. Niet meer 1 tempo en dan de laatste klim opsnokken.

Hopelijk podium.

[i]Edit redactie: Wij hebben al ingegrepen[/i]
12-09-2015 16:57
Heel erg jammer dit, maar Aru is net wat sterker dan Dumoulin en Astana is heel veel sterker dan Giant. Had na donderdag verwacht dat hij de betere ging zijn van Aru, maar ergens is het fout gegaan.

Verliest wel het podium door het falen van de ploegen tactiek, dat is erg zuur voor hem.

Desalniettemin heb ik een super Dumoulin gezien deze Vuelta, maar ook de altijd attractieve Aru en Purito zijn mooie winnaars. Helaas overheerst de teleurstelling, ondanks dat het eigenlijk een fantastische rit is.
12-09-2015 16:57
Toch is het doodzonde dat Dumoulin eergisteren heeft nagelaten om Aru te counteren na die doldrieste pogingen. Het was het ultieme moment ervoor en vandaag was dan een totaal andere koers geweest. Gemiste kans.

[i]Edit redactie: Gaan we doen[/i]
12-09-2015 16:57
Ik ben in ieder geval dolblij dat Westra niet in deze Vuelta is opgesteld.
12-09-2015 16:58
[i]Edit redactie: Wij hebben al ingegrepen[/i]
12-09-2015 16:58
Verdomme, hij heeft gewoon een slechte dag. Dat zoiets nu net vandaag moet gebeuren :(
12-09-2015 16:58
"Voordeel daarvan is dat die trieste amateur wielrenners gelukkig ook opzouten van de weg. Tokkie volk dat zich heer en meester waant. Opdonderen van de weg losers!!!"

Hahaha... zoiets zit dan op een zaterdagmiddag op een wielersite... geweldig... ik twijfel tussen huilen en lachen, maar hou het ff bij dat laatste... wat een figuur geweldig.
12-09-2015 16:58
Dumoulin zakt er vandaag ook echt wel helemaal doorheen, misschien toch niet helemaal fit?
12-09-2015 16:58
[i]Edit redactie: Wij hebben al ingegrepen[/i]
12-09-2015 16:58
[i]Edit redactie: Wij hebben al ingegrepen[/i]
12-09-2015 16:58
Jammer, podium had hij wel verdiend.
12-09-2015 16:58
Heeft nieve nu dumoulin gelost. Gewokn helaas een slechte dag vokr dumoulin en een zwakke ploeg
12-09-2015 16:58
[i]Edit redactie: Wij hebben al ingegrepen[/i]
12-09-2015 16:58
Don't feed the troll.

Plaza is wel echt beestachtig bezig, die ging op de 2e berg al.
12-09-2015 16:58
Komop Purito, nu maar hopen dat het sigaartje Aru nog pakt.
12-09-2015 16:58
Nog 2.5 km plus 7.5 minuten omhoog voor Tom.
12-09-2015 16:58
Mensen die hier anderen voor gek verklaren: we hebben het hier over meningen, er bestaan geen foute antwoorden
12-09-2015 16:59
Als hij nu eens een fatsoenlijke ploeg had wint hij de Vuelta. Hopen dat hij over een jaar de transfer maakt naar een grote ploeg.
12-09-2015 16:59
Nog 20 seconden marge op Majka.
12-09-2015 16:59
@RV nog steeds eens, maar volgens mij zijn wij de enigen die dat sleutelmoment toen zagen

Reacties zijn gesloten.