Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe
zaterdag 12 september 2015 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe

Het moment van de waarheid. Zo laat deze twintigste en voorlaatste etappe in de Vuelta a EspaƱa zich het best omschrijven. Weet Tom Dumoulin op weg van San Llorezo de El Escorial naar Cercedilla de aanvallen van met name Fabio Aru te weerstaan, dan kan de eindzege hem in principe nauwelijks meer ontgaan. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze ongetwijfeld zenuwslopende etappe.

De wielerliefhebbers hoeven van deze laatste echte krachtmeting in de Vuelta nauwelijks iets te missen. De officiƫle start is om 12.47 uur, om tien over ƩƩn begint NPO1 met Studio Sport. Sporza schakelt om half twee in, direct na het middagjournaal. Kijkers van Eurosport moeten wachten tot vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP van San Marino. De finish is tussen half zes en zes uur.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 20

Livestream NOS
Liveblog NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
649 Reacties
12-09-2015 16:52
@luukje
+1
Spijker op kop.
12-09-2015 16:52
Tempo stagneert enigszins vooraan met al die knechten maar zo direct gaan de kanonnen weer.

Als Dumoulin door wil gaan als AK-man voor eigen rekening moet hij lekker naar Tinkoff toe met Kruijswijk erbij in steun svp. Oleg?
12-09-2015 16:52
Het is sowieso een fantastische Vuelta geweest voor Dumoulin, met 2 zeges, de rode trui, en een goede eindklassering. Maar in de echte bergetappes hoorde hij niet bij de beste vijf, dat is te weinig voor de eindzege, blijkt nu.
12-09-2015 16:53
Waarom komt er geen Giant ploegauto bij hem langs voor ravitaillering?
12-09-2015 16:53
Astana wint hier als team (TGA overduidelijk verlies door...)

Maar TDM haalt zeker niet zijn niveau van vorige dagen. het duurde gewoon even te lang.

Laten we er de volgende moraal uithalen: een groot Nederlands toekomstig kampioen heeft de deur opengetrapt!
12-09-2015 16:53
Lyndalid +1

Astana, Katoucha, geen ploeg, slechte taktiek, doping,... Bwa

Gewoon zelf niet goed genoeg vandaag. Jammer maar het is niet anders.
12-09-2015 16:53
@luukje1100 De Giant mannen stijgen helemaal niet boven zichzelf uit dan hadden er nog een paar mannen bij gezeten op de klim want dat kunnen ze normaal gesproken niet. Maar zodra het omhoog gaat is heel Giant weg. Dat is logisch en kan je Giant niet kwalijk nemen, maar wat je ze wel kwalijk kan nemen is dat ze in een etappe als vandaag niemand in de aanval sturen zoals Astana doet. In die afdaling had Dumoulin wel een ploeggenoot kunnen gebruiken namelijk...
12-09-2015 16:54
Alleen als Aru en Rodriquez vallen kan het nog, maar dat moet je niet willen. met alle respect voor Tom maar als je vandaag door een hongerklop verliest ben j wel heel dom man! De dag van je leven en dan zo weggeven. Wat een giga afgang dit zeg!
12-09-2015 16:54
Ondanks de malheur van Dumoulin is het na een wat saai begin nu toch wel een enerverend ritje aan het worden. Je bent en blijft toch wielerliefhebber. Bovendien voorzie ik nog wel interessante podiumstrijd.
12-09-2015 16:54
Jammer dat Aru gisteren die 10 sec aftrek niet heeft gekregen! Oh, wacht....
12-09-2015 16:54
Dumoulin herpakt zich. Kom op! Podium is nog mogelijk en nog steeds fantastisch.
12-09-2015 16:54
Dumoulin heeft Pozzovivo, Meintjes, Dani Moreno en Valverde achter zich. Dat betekent dat de 7e plek binnen is. Nieve zit bij hem dus die gaat geen 4 minuten pakken op Dumoulin. Dan is de 6e plek binnen. Als je dat voor de vuelta had gezegd dan werd je voor gek verklaart.
12-09-2015 16:54
Vuelta te veel (steile) klimmen en te weinig tijdrit kilometers.
12-09-2015 16:54
Genieten we ondertussen nog wel even van het pleonasme "De Marchi gaat demarreren"?
12-09-2015 16:54
@Brecht
Inderdaad, dit lijkt op overschatting van Dumoulin. Ik had zelf graag De Kort of Degenkolb (of het liefst allebei) mee zien gaan. Nu hebben de drie renners die een beetje kunnen klimmen bij Giant niks voor TDM kunnen betekenen. Misschien TDM naar een andere ploeg? TJL zou wat betreft knechtenpotentieel ideaal zijn ;)
12-09-2015 16:55
[i]Edit redactie: Niet op reageren[/i]
12-09-2015 16:55
Als Majka en/of Quintana volle bak gaan op deze klim heeft Tom geen schijn van kans meer voor podium. Maar toch, voorafgaand aan het steile drieluik in noord-Spanje was podium op voorhand lastig. Daar was hij fenomenaal, dat bleef hij tot gisteren. Vandaag zijn eerste zwakke dag. Geen schande, maar zeer zeer jammer qua timing.
12-09-2015 16:55
[i]Edit redactie: Niet op ingaan[/i].
12-09-2015 16:55
[i]Edit redactie: Niet op ingaan[/i].

Dumoulin was aan het terugkomen, maar Astana speelt het gewoon sterk met een paar mannetjes die zich laten uitzakken. Prachtig ploegenspel en daar gaat het gewoon heel vaak om.

Dumoulin breekt nu helemaal. Sneu om te zien.
12-09-2015 16:55
@rennerske
Inderdaad, ik ben ook blij dat ze niet tot de laatste col gewacht hebben.
12-09-2015 16:55
Ik hoop dat Tom nog podium haalt. Zal spannend worden. Hoe dan ook, hij heeft een geweldige Vuelta gereden en sportman van t jaar zal hem ook niet ontgaan! Ik zeg op naar de Giro met 3 tijdritten. Onee eerst nog het WK!
12-09-2015 16:55
[i]Edit redactie: Niet op ingaan[/i].
12-09-2015 16:56
[i]Edit redactie: Wij hebben al ingegrepen[/i]
12-09-2015 16:56
[i]Edit redactie: Wij hebben al ingegrepen[/i]
12-09-2015 16:56
[i]Edit redactie: Wij hebben al ingegrepen[/i]

Reacties zijn gesloten.