Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 10 september 2015 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe

De Ronde van Spanje gaat vandaag verder met een 204 kilometer lange etappe tussen Roa en Riaza. Wordt het een dag voor de vluchters? Na een relatief eenvoudige openingsfase vormt de Alto del Campanario de eerst hindernis. Halfverwege volgt de Alto del Campanario. De Puerto de la Quesara zorgt in de finale voor een extra moeilijkheidsgraad. Na deze col van eerste categorie volgt nog een afdaling van een kleine twaalf kilometer na de aankomstplaats. Kan Tom Dumoulin zijn leiderstrui behouden?

De officiële start is om 12:42. NPO1 en Eurosport beginnen al op 15:15 met de uitzending. Sporza start rond de klok van vier. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta etappe 18

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 18

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
349 Reacties
1 3 4 5 6 7 14
10-09-2015 14:58
daniel navarro?
10-09-2015 14:59
Mooi ideale kopgroep voor de mannen van Giant.
10-09-2015 15:01
Ha de eerste twee meteen goed! Kelderman, zo zie je maar!
10-09-2015 15:03
Trofimov?
10-09-2015 15:06
Lynda, Monfort heet die jongen, zonder t ertussen.
10-09-2015 15:08
OT: Rik van sklycke (Etixx-Quick Step sports director):

"Bad news Niki Terpstra hurt his knee with his handlebar and he went back Belgium this morning to see the doctor as he wants to preserves his chances to take part in the individual and team time trials at the world championships."
10-09-2015 15:08
@Kingstown
En volgens mij was Bardet 6e in de Tour vorig jaar (uit het blote hoofd).
10-09-2015 15:12
Of Giampaolo caruso?
10-09-2015 15:19
14e plaats, daar vraag je me wat.
Ik ga voor Sicard Kelderman of Arroyo
10-09-2015 15:21
Die hadden het allemaal kunnen zijn maar het was dus Kelderman, en dat onthou je dus niet.
10-09-2015 15:22
Er wordt wel goed gelezen hier. Wheely heeft een kwartier geleden al het antwoord gegeven.

On-topic: Livestream noemde net de Kort in de kopgroep. Zelf net niet gekeken.
10-09-2015 15:24
er zijn beelden, ga zelf maar kijken of De Kort erbij is
10-09-2015 15:24
Hij wordt niet in het lijstje op TV gezet en ik heb hem ook nog niet gezien. Even goed kijken dus.
10-09-2015 15:26
Nee hoor! Geen de Kort maar Cousin in de kopgroep.
10-09-2015 15:27
Heb m nog niet kunnen ontdekken.
10-09-2015 15:29
Weet er iemand wat er met Roche is gebeurd? Hij zit helemaal ingepakt op de fiets (ingepakt met verband welteverstaan).
10-09-2015 15:31
eigenlijk is deze etappe en die van morgen toch ideaal voor Giant. dit soort etappes proberen ze toch altijd te controleren voor Der Jon, nu is het alleen voor tom. en vanaf de laatste klim vandaag moet Tom het toch alleen doen. is niet zo dat er nog km's vlak na de klim komen. en morgen geef ik tom een hele goede kans om te winnen als het bij elkaar blijft, zie sprint Montreal vorig jaar of finish waar hij won dit jaar
10-09-2015 15:32
Volgens mij met 40 km/h gevallen op een rotonde.
10-09-2015 15:34
@LaurentJalabert

zijn ook van een eerdere valpartij....als ik me niet vergis dezelfde dag gevallen als Froome..
10-09-2015 15:35
Ok bedankt @topgear. Dan acht ik Roche toch ook wel een groet kanshebber. Wat denken jullie?
10-09-2015 15:40
Zou Valverde de puntentrui nog willen? Kan me herinneren dat hij hem in 2012(?) ook afpakte van Purito op de slotdag door mee te doen in de massasprint. Hij staat maar een paar punten achter, dus als hij en zijn ploeg het wil kan dat makkelijk neem ik aan. De ritten lenen er zich ook uitstekend voor(vooral vandaag en morgen)
10-09-2015 15:40
Ik verwacht dat Valverde net boven het eind van de laatste beklimming demarreert (met evt. Quintana) om de afdeling vol in te gaan en nog wat tijd te pakken.
Denk dat het dan aan Katusha/Tinkoff is om de achtervolging in te zetten
10-09-2015 15:41
NOS heeft het nog steeds over de Kort?
10-09-2015 15:42
Ik ga voor Zubeldia of Rojas vandaag...wel lastig want het kan nog alle kanten op. Voorsprong nog niet groot genoeg!
10-09-2015 15:42
he he, ze hebben het door....
1 3 4 5 6 7 14

Reacties zijn gesloten.