Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 10 september 2015 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe

De Ronde van Spanje gaat vandaag verder met een 204 kilometer lange etappe tussen Roa en Riaza. Wordt het een dag voor de vluchters? Na een relatief eenvoudige openingsfase vormt de Alto del Campanario de eerst hindernis. Halfverwege volgt de Alto del Campanario. De Puerto de la Quesara zorgt in de finale voor een extra moeilijkheidsgraad. Na deze col van eerste categorie volgt nog een afdaling van een kleine twaalf kilometer na de aankomstplaats. Kan Tom Dumoulin zijn leiderstrui behouden?

De officiële start is om 12:42. NPO1 en Eurosport beginnen al op 15:15 met de uitzending. Sporza start rond de klok van vier. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta etappe 18

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 18

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
349 Reacties
10-09-2015 14:25
Voila MTN begint al te rijden
10-09-2015 14:25
MTN op kop van het peloton, de positie van meintjes aan het verdedigen!
10-09-2015 14:26
@ WR1 Vanaf 15.15 uur wordt het gewoon weer uitgezonden op NPO1..
10-09-2015 14:26
Haha en MTN komt werken op kop van het peloton.

Soms is wielrennen ook zo voorspelbaar.
10-09-2015 14:26
Op welk parcours kan Roosen goed uit de voeten?
10-09-2015 14:27
Mooi, als ze maar wel rustig aan doen. Het is prima voor Dumoulin als deze groep grotendeels wegblijft.
10-09-2015 14:28
@ kwouter
Je kunt evt de Auto ( brommer of scooter) nemen om een kom te krijgen.
Of gewoon goede doping pakken . ( doen sommige ex renners nog steeds om toch maar een kom te rijden)
10-09-2015 14:33
mooie groep zo
10-09-2015 14:35
Verwacht geen vuurwerk vandaag. Kopgroep wordt leuk om te volgen.
10-09-2015 14:41
Is er eigenlijk wel eens een renner geweest die drie keer de leiderstrui veroverde in een grote ronden om de leiding ook telkens weer te verliezen? Ik dacht zelf aan het stuivertje wisselen tussen Lemond en Fignon in de Tour 1989 maar Fignon heeft destijds "maar" twee keer de gele trui veroverd.

Edit: Ik zie nu zelf dat het Nibali in de Vuelta 2013 overkwam.
10-09-2015 14:44
[quote] "We hebben nog twee doelstellingen: de 14e plaats van Bart De Clercq verdedigen en meegaan in ontsnappingen die het tot de aankomst kunnen uitzingen."
MARIO AERTS (SPORTDIRECTEUR LOTTO-SOUDAL) [/quote]

Voorafgaand aan de etappe vandaag. Als doel hebben dat je nog wil stijgen in het klassement kan ik me voorstellen, maar een 14e plaats in GC in de Vuelta verdedigen?
10-09-2015 14:45
Als ze te dicht komen kan De Clercq zich wel eens laten lossen. Heeft met Hansen (serieuze kandidaat) en Van De Sande nog 2 ploegmaats vooraan
10-09-2015 14:48
OK! Nu wordt de Kort dus niet meer gegeven door de ticker en Cousin wel weer :(
10-09-2015 14:48
[url=http://www.cyclingquotes.com/news/excellent_time_trial_by_de_clercq_in_the_vuelta]De Clercq na de tijdrit:[/url]
"In the overall, I am still fourteenth. I took some time back on the riders in front of me but I do not know if that will be enough for the next few days to gain one or two places. Maybe I should try to join a break and even play for the stage victory but that will depend on the race situation."
10-09-2015 14:48
@Bauenlau aanval is de beste verdediging?
10-09-2015 14:50
wie heeft er een ploeg nodig als andere ploegen al de 10e plaats in klassement gaan verdedigen, verwacht ook dat Kat. ook de 3e plek van Purito gaan verdedigen als Movistar gaat aanvallen. Kat. ziet ook wel in dat normaal gesproken de 3e plek het hoogst haalbare is op dit moment.
10-09-2015 14:50
[quote]Voorafgaand aan de etappe vandaag. Als doel hebben dat je nog wil stijgen in het klassement kan ik me voorstellen, maar een 14e plaats in GC in de Vuelta verdedigen?[/quote]

Beste klassering ooit voor de Clerq in een grote ronde. Zo heeft iedereen zijn eigen doelstellingen. ;)
10-09-2015 14:50
Tweet van Giant ook weer verdwenen. Koen de Kort dus toch niet mee?
10-09-2015 14:54
Nos begint om 15.15 zowel tv als internet en Eurosport zelfs al om 15.03 met denk ik pas livebeelden om 15.15
10-09-2015 14:55
Een 14e plaats in de Vuelta levert toch maar liefst 18 hele WT punten op.

Maar... Weet er iemand toevallig nog uit zijn blote hoofd wie er vorig jaar 14e is geworden? (Niet opzoeken!)
10-09-2015 14:57
@Wheely: Kelderman ofzo?
10-09-2015 14:58
kelderman????
10-09-2015 14:58
[quote]Maar… Weet er iemand toevallig nog uit zijn blote hoofd wie er vorig jaar 14e is geworden? (Niet opzoeken!)[/quote]

Ik weet ook niet meer uit mijn blote hoofd wie er vorig jaar zesde geworden is in de Tour de France, maar er zijn renners die desondanks heel erg hun best doen voor die plek.
10-09-2015 14:58
@wheely
ik gok LL Sanchez
10-09-2015 14:58
Oeh leuk om te gokken..

Ik ga voorrrrrrr Montfort ofzo? Weet niet eens meer of ie hem reed haha, maar dat lijkt me een tpyische Montfort plek.

Reacties zijn gesloten.