Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 10 september 2015 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe

De Ronde van Spanje gaat vandaag verder met een 204 kilometer lange etappe tussen Roa en Riaza. Wordt het een dag voor de vluchters? Na een relatief eenvoudige openingsfase vormt de Alto del Campanario de eerst hindernis. Halfverwege volgt de Alto del Campanario. De Puerto de la Quesara zorgt in de finale voor een extra moeilijkheidsgraad. Na deze col van eerste categorie volgt nog een afdaling van een kleine twaalf kilometer na de aankomstplaats. Kan Tom Dumoulin zijn leiderstrui behouden?

De officiële start is om 12:42. NPO1 en Eurosport beginnen al op 15:15 met de uitzending. Sporza start rond de klok van vier. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta etappe 18

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 18

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
349 Reacties
10-09-2015 14:03
Wie had er ook wat meer verwacht van teunissen deze vuelta? Hij is nog jong maar tja, en maakt timo roosen hier kans of is dat volledig uitgesloten?
10-09-2015 14:04
Hooggeplaatste B. de Clercq op 13min38s.
Roosen en de Kort erbij namens NL (alhoewel de Kort niet overal wordt genoemd).
10-09-2015 14:05
op een gegeven moment gaat de top 10 plaats van Meintjes toch in gevaar komen, als ze de kopgroep te ver laten rijden (6 min oid). Zeker omdat De Clercq nog twee ploegmaten mee heeft, zie ik wel potentieel voor hem om de top 10 in te kunnen rijden. Giant moet lekker de benen de stil houden en andermans bordje leeg eten.
10-09-2015 14:05
Meer dan 3 minuten, die zijn echt weg. Top!
10-09-2015 14:07
geen Koen de Kort in de groep, zoals het nu wordt gegeven door de organisatie. Jammer
10-09-2015 14:08
Ik gun 't Zubeldia wel vandaag.
10-09-2015 14:09
Ik hoop op een overwinning van Hansen
10-09-2015 14:09
@edwins De Kort wordt wel genoemd zowel bij de organisatie als sporza
10-09-2015 14:09
Astana, Colombia, Orica zijn de enige ploegen die ontbreken van het lijstje van Chasse Patat. Giant staat daar overigens ook niet tussen, terwijl in de andere lijstjes De Kort wel staat vermeld.
Wie zou er nu op kop van het peloton gaan rijden? Giant heel rustig of zal Astana het heft in handen nemen? Die hoeven deze groep ook niet per se terug te halen, ondanks de boni's... Die hoeven in principe alleen op de klim straks vol gas te geven.
Kortom, grote kans voor de vluchters
10-09-2015 14:09
Tijdens de laatste klim heeft iedereen een kans die weg kan komen uit de grote groep. De klim is smal en je bent zo uit het zicht. Ik denk dat de vroege aanvallers in het voordeel zijn.
10-09-2015 14:10
Had Ruben Plaza en Visconti verwacht vandaag
10-09-2015 14:10
Giant in een easy pace op kop van het peloton
10-09-2015 14:13
Het overzichtslijstje dat op de ticker verscheen (zonder de Kort) heeft overigens wel 25 namen. Eens kijken waar het verschil zit.
10-09-2015 14:15
Geen de Kort in de vlucht helaas
10-09-2015 14:16
Haha die Timo
10-09-2015 14:16
@chasse: Cousin is het verschil volgens mij.
10-09-2015 14:16
De organisatie geeft nog steeds De Kort. Bij 5'40" duikt De Clercq de top 10 in. Bij 10' zie ik andere teams naar de kop gaan.
10-09-2015 14:18
Ik zie op twitter dat er vandaag vanaf 15:15 live beelden zijn, iemand enig idee waar we die zouden kunnen vinden?
10-09-2015 14:18
Kan het zijn dat de Kort er wel bij zat maar zich heeft laten terugzakken. Zonder Astana in de kopgroep heeft zijn aanwezigheid ook niet veel toegevoegde waarde.
10-09-2015 14:20
Was wel mooi geweest als Lindeman hier bij had gezeten, verwacht niet dat Roosen dit af kan maken. Wel goed voor zijn ontwikkeling natuurlijk. De mensen moesten hem kennen na de Vuelta!
10-09-2015 14:20
Jérôme Cousin wordt in de ene ticker niet genoemd en in de andere wel. Kijken naar twee groene shirts dus.
10-09-2015 14:21
Volgens Giant is het Koen. https://twitter.com/GiantAlpecin/status/641949440320925696
10-09-2015 14:22
@Timo Dat is dan duidelijk! Dan kunnen we Cousin volgens mij doorstrepen.
10-09-2015 14:22
Mooi dat de Kort erbij zit. Mag er vanuit gaan dat de eigen ploeg het wel weet als een renner 6 minuten vooruit rijdt
10-09-2015 14:23
@ heldenstyle

Ik ken Timo van alle strava kommetjes rondom tilburg. Er blijft maar weinig tot niks over voor mij als zeer amateuristische amateur. ;)

Reacties zijn gesloten.