Volg hier Parijs-Roubaix 2019
zondag 14 april 2019 om 11:00 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2019

Mons-en-Pévèle. Carrefour de l’Arbre. Trouée d’Arenberg. Vandaag is het weer zover: Parijs-Roubaix! Wie zegeviert in de 117e editie van het Noord-Franse monument? Stof, lekke banden, valpartijen maar vooral heel veel kasseien. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Parijs-Roubaix start ook vandaag weer in Compiègne, een voorstad op zo’n tachtig kilometer ten noordoosten van Parijs. Wat de renners te wachten staat? Nou, wat te denken van 29 kasseistroken! In totaal krijgen de renners 54,5 kilometers aan Noord-Franse keien voorgeschoteld.

Daar komen nog ruim tweehonderd kilometer aan gewone asfaltwegen bij, waardoor we uitkomen op een totale afstand van 257 kilometer. Overigens doemt de eerste kasseistrook pas op na 96,5 kilometer: die naar Troisvilles. We kunnen de volgende stroken inmiddels wel dromen: Biastre, Saint-Python, Quiévy, Saint-Vaast…

Het kan in Parijs-Roubaix in feite overal gebeuren, maar de harten gaan pas écht sneller kloppen na het uitrijden van Wallers. Het Bos! Deze 2400 meter lange strook is al sinds 1968 (merci, Jean Stablinski!) een van de scherprechters van de Helleklassieker. Na het uitrijden van Het Bos is het nog ruim negentig kilometer tot de Vélodrome.

Maar met Mons-en-Pévèle en Carrefour de l’Arbre staan er nog twee vijfsterrenstroken op het menu. Na Carrefour is het nog 14,5 kilometer tot Roubaix. Hierna volgen nog de stroken van Gruson, Hem én de Espace Charles Crupelandts, vernoemd naar de tweevoudig winnaar van deze koers. De finish is uiteraard op de wielerbaan van Roubaix.

De renners beginnen om 11.15 uur aan hun wedstrijd. De finish op de Vélodrome is tussen 17.05 en 17.40 uur. Sporza en Eurosport zijn er vanaf de start al live bij. De NOS schakelt in om 13.10 uur.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
460 Reacties
14-04-2019 16:20
De sterksten zitten vooraan nu. Al vind ik Teunissen en Stybar ook door de boter trappen vandaag.

Mooi groepje, waarin je eigenlijk alleen vd Poel mist ;)
14-04-2019 16:21
Mooi dat Polith ook meedraait, ondanks dat hij weet dat hij er straks af ligt.
    14-04-2019 16:23
    Denk dat voor die ploeg de potentiële top 10 notering het echt waard is. Als hij gaat linkeballen is het risico op lege handen significant hoger.
14-04-2019 16:22
Gilbert doet z'n jasje uit. Training voorbij, nu wordt het serieus
14-04-2019 16:22
Als ik Corendon-Circus was zou ik voor volgend jaar de andere Stijn contracteren.

(Stijn Vandenbergh)
14-04-2019 16:23
Ik hoop dat Vanmarcke eindelijk eens wint hier. En dat ploegenspel hier geen doorslag gaat geven.
14-04-2019 16:25
Sagan in een zetel naar Roubaix?
    14-04-2019 16:27
    Een beetje stuiterend zeteltje, maar inderdaad: als hij alles heel weet te houden, is de winnaar bekend.
    14-04-2019 16:30
    Er gaan hier heel weinig in de kopgroep hem naar de streep willen rijden, wordt een interessante finale.
    14-04-2019 16:31
    Ja, als van Aert of van Marcke demareert rijdt QS het gat wel dicht.
14-04-2019 16:29
Begrijp niet waarom bv. Sky geen mannetje bijzet in de achtervolging.
    14-04-2019 16:30
    Misschien omdat ze geen fitte mensen meer hebben?
14-04-2019 16:32
Karl trouwens met veel inzicht in de koers en voelt zich ook niet te goed om zichzelf te corrigeren wanneer hij iets verkeerds ziet.

Jose en Karl als nieuw top duo?
    14-04-2019 16:38
    Ik vind Karl heel erg meevallen. Sterk verbeterd tov voorgaande jaren.
14-04-2019 16:32
Commentaar is beduidend minder en veel nationalistischer zonder de Cauwer.
    14-04-2019 16:35
    Marcel, er rijden 4 Belgen in de kopgroep, wat wil je dan?
    14-04-2019 16:38
    Ik snap het wel maar prefereer de neutraliteit van de Cauwer.
14-04-2019 16:33
7 regenboogtruien in de kopgroep
14-04-2019 16:34
Zonder Van der Poel en Terpstra weinig eer voor Nederland te behalen helaas
    14-04-2019 16:35
    Langeveld is goed,maar heeft met Vanmarcke een mannetje mee.
    14-04-2019 16:36
    De twee beste Nederlanders hebben hun kopman vooraan. Dat helpt ook niet mee!
    14-04-2019 16:43
    De twee beste Nederlanders zijn gewoon net niet goed genoeg en Boom mist het wiel van VDP, anders was hij er zeker bij geweest.
14-04-2019 16:35
Gilbert lijkt de betere Quickstep man.
14-04-2019 16:39
Blijkbaar kun je live gokken. Niet dat ik gok, maar Van Aert staat nu 1 op 6 genoteerd op unibet. Dat lijkt me laag.
    14-04-2019 16:41
    Haha, en net als ik dat schrijf.
14-04-2019 16:40
Ai van Aert.. Waarom zat je zo te slapen?

Edit: Gewoon op dus
14-04-2019 16:40
Van aert nu niet sterk genoeg helaas.
14-04-2019 16:41
Lampaert is nu stiknerveus denk ik.
14-04-2019 16:41
Gilbert rijdt het karretje van Lampaert in de poep.
    14-04-2019 16:45
    +1 die Lampaert baalt als een stekker en gaat erachteraan.
14-04-2019 16:41
Van Aert zag het wel degelijk, maar kon gewoon niet.
14-04-2019 16:42
Van aert toch krachten op.
14-04-2019 16:42
Van Aert eraf. De kilometers en inspanningen worden er teveel aan.
14-04-2019 16:43
Goh die Politt. Springt op zijn tandvlees nog op het wiel.
14-04-2019 16:43
Wout is op. Zonde. Teveel krachten gekost 2x achtervolgen.
14-04-2019 16:43
Jammer voor Wout maar diep respect met zijn manier van koersen
14-04-2019 16:43
Haha Gilbert rijdt met precies de verkeerde mannen weg. Toch merkwaardig dat hij doorrijdt...
14-04-2019 16:43
Als Lampaert 10s eerder had aangevallen, had hij Vanmarcke ook gelost.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.