Volg hier Parijs-Roubaix 2019
zondag 14 april 2019 om 11:00 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2019

Mons-en-Pévèle. Carrefour de l’Arbre. Trouée d’Arenberg. Vandaag is het weer zover: Parijs-Roubaix! Wie zegeviert in de 117e editie van het Noord-Franse monument? Stof, lekke banden, valpartijen maar vooral heel veel kasseien. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Parijs-Roubaix start ook vandaag weer in Compiègne, een voorstad op zo’n tachtig kilometer ten noordoosten van Parijs. Wat de renners te wachten staat? Nou, wat te denken van 29 kasseistroken! In totaal krijgen de renners 54,5 kilometers aan Noord-Franse keien voorgeschoteld.

Daar komen nog ruim tweehonderd kilometer aan gewone asfaltwegen bij, waardoor we uitkomen op een totale afstand van 257 kilometer. Overigens doemt de eerste kasseistrook pas op na 96,5 kilometer: die naar Troisvilles. We kunnen de volgende stroken inmiddels wel dromen: Biastre, Saint-Python, Quiévy, Saint-Vaast…

Het kan in Parijs-Roubaix in feite overal gebeuren, maar de harten gaan pas écht sneller kloppen na het uitrijden van Wallers. Het Bos! Deze 2400 meter lange strook is al sinds 1968 (merci, Jean Stablinski!) een van de scherprechters van de Helleklassieker. Na het uitrijden van Het Bos is het nog ruim negentig kilometer tot de Vélodrome.

Maar met Mons-en-Pévèle en Carrefour de l’Arbre staan er nog twee vijfsterrenstroken op het menu. Na Carrefour is het nog 14,5 kilometer tot Roubaix. Hierna volgen nog de stroken van Gruson, Hem én de Espace Charles Crupelandts, vernoemd naar de tweevoudig winnaar van deze koers. De finish is uiteraard op de wielerbaan van Roubaix.

De renners beginnen om 11.15 uur aan hun wedstrijd. De finish op de Vélodrome is tussen 17.05 en 17.40 uur. Sporza en Eurosport zijn er vanaf de start al live bij. De NOS schakelt in om 13.10 uur.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
460 Reacties
1 6 7 8 9 10 12
14-04-2019 16:00
Wat is er met Rowe gebeurd? Vertrok vlak voor Sagan en Aert uit de groep met Cortina, maar nu niet eens in de groep erachter?
14-04-2019 16:01
Het is nu nog wind op zij. Na MeP is het met de kop in de wind.
14-04-2019 16:01
Wout rustig even. Zo op de kasseien los.
    14-04-2019 16:04
    Je zou zeggen dat DCQ op z’n wil doorrijden met 2.
14-04-2019 16:01
Mons-en-pévèle
Beslissende schrifting hangt in de lucht.
14-04-2019 16:01
Vind vooral Van Aert indrukwekkend, als hij dit tot een succesvol eind brengt is dat wel echt een nummertje. Pech, terugknallen. Vallen, terugknallen. Diep respect als dat lukt.
    14-04-2019 16:03
    En ook nog zelf schifting voeren vlak na een inhaalrace Net als MVDP gisteren.
    edit: vorige week
14-04-2019 16:02
[i]edit wf: niet doen[/i]
14-04-2019 16:03
Waar blijft Van Baarle?
    14-04-2019 16:04
    Het pelotonnetje was gebroken en er reed een Sky ertussen. Rowe of Van Baarle?
14-04-2019 16:04
Jumbo Visma ondanks de pech gewoon goed nu. Van Aert vooraan en Teunissen heel sterk erachter.

Sagan wel echt megasterk, hoe krijg je die er ooit af?
14-04-2019 16:05
De koplopers lopen uit op de kasseien, dat is een veeg teken.
14-04-2019 16:06
Heerlijk, echte koers deze zondag.
    14-04-2019 16:07
    De angst dat er 10-15 man allemaal niet in staat zouden zijn van elkaar weg te rijden en gaan sprinten blijkt ongegrond inderdaad.
    14-04-2019 16:08
    Totaal ander scenario dan vooraf verwacht, maar superkoers inderdaad
14-04-2019 16:07
Is dit dan de wedstrijd van Vanmarcke? Zijn naam is vandaag nog niet gevallen, normaal gesproken heeft die man al een aantal keer pech gehad en mu zit hij er bij en is verder helemaal onopvallend geweest.
    14-04-2019 16:08
    Zou dan moeten wegrijden, een nieuwe dichte ereplaats is helaas waarschijnlijker...
14-04-2019 16:07
Is AlfredoBinda inmiddels ook gelost? Al een tijdje geen analyses van hem meer gelezen.
    14-04-2019 16:08
    Lief van je dat je me mist.
    14-04-2019 16:12
    Ah, daar ben je. Teunissen en Van Aert rijden best goed, toch?
    14-04-2019 16:13
    Hij had een leegloper.
    14-04-2019 16:13
    Hij krijgt mij niet zomaar hoor.
    14-04-2019 16:19
    Die rijden inderdaad best goed ja.
14-04-2019 16:08
Echt petje af voor wat van Aert nu laat zien hoor, na alle pech
14-04-2019 16:09
Prima groepje. Achterin Stybar en Senechal als waakhonden.
    14-04-2019 16:14
    Prima groepje inderdaad, bijzonder weinig kans dat 1 van de 2 Quicksteppers wint hier.
14-04-2019 16:09
Trek en GvA grote afwezigen voorin
    14-04-2019 16:10
    En Naesen en Stybar.
    14-04-2019 16:12
    Naesen klopt, Stybar heeft z'n ploegmaats voorin
14-04-2019 16:10
Geziene zaak denk ik
    14-04-2019 16:11
    Mijn interesse is ook ineens een stuk minder nu de definitieve schifting weer 45 km voor het einde gemaakt lijkt te zijn.
    14-04-2019 16:13
    Ja, wedstrijdbeeld is wel saaier nu
    14-04-2019 16:20
    Het stuk tussen Mons-en-Pévèle en Camphin-en-Pévèle waar we nu zitten is wel vaker een tussenstuk.
14-04-2019 16:10
Waarom Senechal nou rijdt?
14-04-2019 16:11
45 seconden voor de 6 vooraan
14-04-2019 16:12
GvA met een wanhoopspoging voor het asfalt..
14-04-2019 16:13
Teunissen oogt ook nog scherp, schuift op als het noodzakelijk is. Top!
    14-04-2019 16:13
    Ja, had nog op m ingezet. Ziet er heel scherp uit, jammer dat ie niet mee is
    14-04-2019 16:15
    Inderdaad heel sterk
    14-04-2019 16:15
    Idem dito voor Langeveld. Nederlanders gevangen in ploegenspel op het moment.
14-04-2019 16:13
Tot strook 9 wind schuin van rechts op kop. Dan tot strook 5 wind linksvoor/rechtsvoor/vol op kop. Dan wind schuin van rechts mee tot iets na strook 3. Vervolgens wind schuin tegen tot finish.
    14-04-2019 16:15
    Carrefour schuin van achter. Mooi moment om weg te rijden.
14-04-2019 16:14
Avermaat allemachtig alleen.
    14-04-2019 16:17
    Wat iedereen, behalve GvA zelf, voorzag toen hij had verlengd bij CCC. Die ploeg kan hem niet dragen met die selectie.
14-04-2019 16:18
Sagan maakt toch wel weer de koers
14-04-2019 16:18
Greg heeft nog wel een knecht mee, maar is zelf vandaag niet goed genoeg.
    14-04-2019 16:22
    Net als Naessen, Rowe etc. Zelf de slag gemist.
14-04-2019 16:20
Greg en de kou, blijft geen goede combo. De omgekeerde van Wellens.
DQS lijkt me wel Sagan in een zetel naar de winst te brengen
1 6 7 8 9 10 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.