Volg hier Parijs-Roubaix 2018
zondag 8 april 2018 om 10:30 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2018

Vandaag staat in Noord-Frankrijk het derde monument van het seizoen op het programma. In Parijs-Roubaix krijgen de coureurs kilometers helse kasseien te verwerken. Wie volgt in de 115de editie van de koningin der klassiekers Greg van Avermaet op als winnaar? Volg de koers hier op WielerFlits.

Parijs-Roubaix start sinds 1968 in Compiègne, een voorstad op zo’n tachtig kilometer ten noordoosten van de Franse hoofdstad. Niet ver van de plek waar in 1918 de wapenstilstand voor de Eerste Wereldoorlog werd gesloten, beginnen de heren coureurs aan een wedstrijd van 257 kilometer. In totaal krijgen de renners 54,5 kilometers aan kasseien voorgeschoteld, vijfhonderd meter minder dan in 2017. Deze passages zijn verdeeld over 29 secteurs pavées en onderverdeeld naar moeilijkheidsgraad van één tot vijf sterren.

De laatste strook ligt op een steenworp afstand van de wielerbaan van Roubaix. Deze 300 meter lange strook over netjes neergelegde kasseien ligt er enkel voor de sier en is vernoemd naar tweevoudig winnaar Charles Crupelandt (1912 en 1914). Kort hierna gaat het rechtsaf richting het Vélodrome. Na het luiden van de bel volgt er nog een slotronde, waarna de winnaar van de 115de editie bekend zal zijn.

De liefhebbers kunnen zich verheugen op een lange koerszondag. Parijs-Roubaix is namelijk van start tot finish op tv te volgen. Sporza begint om 10.40 met de voorbeschouwing. Eurosport is er vanaf 11.00 bij. De NOS haakt iets later in en start om 13.00. Het startschot klinkt om 11.20. De aankomst ligt volgens het routeboek tussen 17:10 en 17:45.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst Parijs-Roubaix 2018 (ProCyclingStats)

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter Organisatie)
Livestream (NOS.nl, vanaf 13.00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
361 Reacties
08-04-2018 16:42
Sagan wint doordat die Belgen zeer dom rijden.
08-04-2018 16:43
Hij heeft vandaag zoveel drift in zn sodemieter.
08-04-2018 16:43
Trieste bedoeling van van Avermaet en vanMarcke
08-04-2018 16:43
Laffe herders zeg! laten sagan gewoon winnen
08-04-2018 16:43
Ongelooflijk van qs in groep 3 en van de anderen favorieten in groep 2, alleen van alert lijkt daar ook te willen. Maar ze willen verder niet voor elkaar op kop rijden.
Slim gespeeld van sagan.
08-04-2018 16:44
Dillier doet nog genoeg kopwerk, en zelfs dan komen de heren niet dichterbij
08-04-2018 16:44
vanmarcke heeft nota bene nog nooit in zo'n goede positie gezeten en hij doet werkelijk waar helemaal niks, tegenvallende laatste 30 km
08-04-2018 16:45
Effe puntjes op de i en sneer naar tom boonen en co...sagan sleper, niet dus..
08-04-2018 16:46
Volgens mij is Sagan gewoon de sterkste, heeft wat minder te maken met de achtervolgers.
08-04-2018 16:46
Ook de tactiek van QS kan ik niet begrijpen, hebben de koers om zeep geholpen met als enige profiteur. Had meer spektakel verwacht
08-04-2018 16:46
Lijkt wel of ze zijn vergeten dat er nog 2 voorop rijden haha.
08-04-2018 16:47
En als laatste kan ik het niet in mijn hoofd krijgen waarom Dillier nog meedraait met deze voorsprong.
08-04-2018 16:48
@leegloper
Nee, maar dat zou verklaren waarom hij die rest op sleeptouw neemt.
@martini
Op die stukken tussen de kasseistroken kan iedereen meedraaien. Ze gaan zitten gokken op een "mooie" derde plaats terwijl je nog niks gewonnen hebt. Vind ik raar. Gok dan op een andere manier op een overwinning.
08-04-2018 16:48
EF zit met 2, doet niks. GvA doet weer niks. QS verkeerd gegokt. Niki zal zo de rest wel lossen, saaie boel.
08-04-2018 16:49
@Wielerbier,
Waarom zou Sagan gaan slepen bij iemand die 100+km voor hem vertrokken is? Het gaat om wat Sagan doet in een groep met andere favorieten afgelopen weken.
08-04-2018 16:49
nu wel Phinney op kop, als het gat 1.30 is :) sukkels
08-04-2018 16:49
@erop

Hij wilt podium rijden en zo lang als nog mogelijk meerijden met Sagam om dit te bewerkstelligen. Stel je voor dat sagan nog lek rijdt....

Genoeg redenen dus
08-04-2018 16:50
He, Phinney eens op kop.
08-04-2018 16:53
Woehoew Dillier. Nu gewoon als anker fungeren.
08-04-2018 16:53
@admirals, maar met 1.30 voorsprong op 18km, dan had ik mijn benen stilgehouden.

En als ik hem net over die carrefoer zag stuiteren denk ik dat er niet veel anders meer op zit
08-04-2018 16:54
@ de klagers en beterweters
De man voorop werd al drie keer wereldkampioen, had vorig jaar heel veel pech. Dillier wordt wel gelukkig van een podiumplek (Cancellara en Vanmarcke erlebnis). Daar achter een zwik sterke renners die er ook al de nodige kilometers op hebben zitten. Als ze al kunnen hebben ze geen trek hun kansen op te offeren. Welkom in de wielrennerij. Prachtige koers : )
08-04-2018 16:55
Hahaha Dillier alles open getrokken. Zo mooi ^^
08-04-2018 16:56
Gaaf toch, wss weet hij welke kracht er nog opzit. Held van de dag in ieder geval
08-04-2018 16:56
Heeft Dillier een beetje een sprint? Is er nog een beetje spanning?
08-04-2018 16:57
Dillier is echt fantastisch! Dit maakt de wielersport zo mooi.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.