Volg hier Parijs-Roubaix 2018
zondag 8 april 2018 om 10:30 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2018

Vandaag staat in Noord-Frankrijk het derde monument van het seizoen op het programma. In Parijs-Roubaix krijgen de coureurs kilometers helse kasseien te verwerken. Wie volgt in de 115de editie van de koningin der klassiekers Greg van Avermaet op als winnaar? Volg de koers hier op WielerFlits.

Parijs-Roubaix start sinds 1968 in Compiègne, een voorstad op zo’n tachtig kilometer ten noordoosten van de Franse hoofdstad. Niet ver van de plek waar in 1918 de wapenstilstand voor de Eerste Wereldoorlog werd gesloten, beginnen de heren coureurs aan een wedstrijd van 257 kilometer. In totaal krijgen de renners 54,5 kilometers aan kasseien voorgeschoteld, vijfhonderd meter minder dan in 2017. Deze passages zijn verdeeld over 29 secteurs pavées en onderverdeeld naar moeilijkheidsgraad van één tot vijf sterren.

De laatste strook ligt op een steenworp afstand van de wielerbaan van Roubaix. Deze 300 meter lange strook over netjes neergelegde kasseien ligt er enkel voor de sier en is vernoemd naar tweevoudig winnaar Charles Crupelandt (1912 en 1914). Kort hierna gaat het rechtsaf richting het Vélodrome. Na het luiden van de bel volgt er nog een slotronde, waarna de winnaar van de 115de editie bekend zal zijn.

De liefhebbers kunnen zich verheugen op een lange koerszondag. Parijs-Roubaix is namelijk van start tot finish op tv te volgen. Sporza begint om 10.40 met de voorbeschouwing. Eurosport is er vanaf 11.00 bij. De NOS haakt iets later in en start om 13.00. Het startschot klinkt om 11.20. De aankomst ligt volgens het routeboek tussen 17:10 en 17:45.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst Parijs-Roubaix 2018 (ProCyclingStats)

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter Organisatie)
Livestream (NOS.nl, vanaf 13.00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
361 Reacties
1 9 10 11 12 13 15
08-04-2018 16:22
Gregje toch een spelertje.
08-04-2018 16:22
Tsja als je Sagan laat rijden dan verdien je het ook niet hoor.
08-04-2018 16:23
Niki zal toch zelf moeten gaan nu, want Stuyven of ronddraaien gaat niet genoeg zijn
08-04-2018 16:23
Winnaar is bekend, de rest rijdt voor plek 2.
08-04-2018 16:24
Gilbert ineens weg. Lek?

Mannen die meerijden met Sagan wel te begrijpen toch? Kunnen zo misschien podium rijden in Roubaix. En heeft Avermaet recht op slepen.
08-04-2018 16:24
Van avermaet gaat voor plek 4!
08-04-2018 16:24
STOP MET DE RODE LOPER UIT TE LEGGEN VOOR SAGAN MENEER DILLIER
08-04-2018 16:25
Het oortje van Dillier is kapot of?
08-04-2018 16:25
Of ze moeten op die groep wachten en dat QS vol voor Terpstra gaat rijden. Maar Sagan een halve minuut kado doen... En later nog niet ronddraaien. Pfff....
08-04-2018 16:26
Die gasten rijden voor een podium in Parijs Roubaix. Net gek dat ze blijven rijden.
08-04-2018 16:26
Waarom zou je niet mee rijden? Het is plek toch voor 1 2 of 3
08-04-2018 16:27
Dillier en Wallays rijden natuurlijk vol mee. Podium is binnen als ze het halen en wie weet...
08-04-2018 16:27
Groep Terpstra gaat nu alsnog niet meer wachten op het peloton. Nu maar zelf die minuut dichtrijden.
08-04-2018 16:28
Is de TLJ-man Roosen?
08-04-2018 16:29
Groep terpstra rijdt goed nu. Benieuwd of ze nog in de buurt kunnen komen.
08-04-2018 16:29
Och ja ze rijden mee om op het podium te staan. Man man man. Ga daarmee naar de oorlog.
08-04-2018 16:30
Mag Dillier dan niet voor zijn podiumplaats rijden ivanoviclover?
08-04-2018 16:30
Gilbert laat het lopen. Is zeker al bezig met de Ardennen.
08-04-2018 16:30
Sagan lijkt voorlopig gewoon de sterkste
08-04-2018 16:31
40 seconden zegt Kaorle. Het kan nog. Marketing Peter krijgt het moeilijk.
08-04-2018 16:31
Die 2 bij Sagan mogen toch voor eigen kans.
08-04-2018 16:31
Zijn er ook nog mensen die van de koers kunnen genieten? Echt bijna iedereen hier is alleen maar aan het afgeven op keuzes die gemaakt worden door de renners.
08-04-2018 16:31
@montventoux
Volgens mij Jansen.
08-04-2018 16:31
Natuurlijk rijden ze mee. Sagan houdt ze bij tot op 30".
08-04-2018 16:31
Zonder Sagan is de samenwerking niet veel beter...
1 9 10 11 12 13 15

Om te reageren moet je ingelogd zijn.