Volg hier Parijs-Roubaix 2018
zondag 8 april 2018 om 10:30 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2018

Vandaag staat in Noord-Frankrijk het derde monument van het seizoen op het programma. In Parijs-Roubaix krijgen de coureurs kilometers helse kasseien te verwerken. Wie volgt in de 115de editie van de koningin der klassiekers Greg van Avermaet op als winnaar? Volg de koers hier op WielerFlits.

Parijs-Roubaix start sinds 1968 in Compiègne, een voorstad op zo’n tachtig kilometer ten noordoosten van de Franse hoofdstad. Niet ver van de plek waar in 1918 de wapenstilstand voor de Eerste Wereldoorlog werd gesloten, beginnen de heren coureurs aan een wedstrijd van 257 kilometer. In totaal krijgen de renners 54,5 kilometers aan kasseien voorgeschoteld, vijfhonderd meter minder dan in 2017. Deze passages zijn verdeeld over 29 secteurs pavées en onderverdeeld naar moeilijkheidsgraad van één tot vijf sterren.

De laatste strook ligt op een steenworp afstand van de wielerbaan van Roubaix. Deze 300 meter lange strook over netjes neergelegde kasseien ligt er enkel voor de sier en is vernoemd naar tweevoudig winnaar Charles Crupelandt (1912 en 1914). Kort hierna gaat het rechtsaf richting het Vélodrome. Na het luiden van de bel volgt er nog een slotronde, waarna de winnaar van de 115de editie bekend zal zijn.

De liefhebbers kunnen zich verheugen op een lange koerszondag. Parijs-Roubaix is namelijk van start tot finish op tv te volgen. Sporza begint om 10.40 met de voorbeschouwing. Eurosport is er vanaf 11.00 bij. De NOS haakt iets later in en start om 13.00. Het startschot klinkt om 11.20. De aankomst ligt volgens het routeboek tussen 17:10 en 17:45.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst Parijs-Roubaix 2018 (ProCyclingStats)

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter Organisatie)
Livestream (NOS.nl, vanaf 13.00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
361 Reacties
08-04-2018 16:57
dat sowieso, ik hoop eigenlijk dat hij nog wat weerstand kan bieden bij de meet
08-04-2018 16:57
War is die dillier sterk vandaag
08-04-2018 16:58
Dillier doet zijn broek af. Nerges voor nodig.
08-04-2018 16:58
Keek Sagan nou een beetje pips?
Heel sterk van Terpstra, maar rijden ze daarachter nou eens door na de strook?
08-04-2018 16:59
Sagan pakt het slim aan. Al hele voorjaar dat gesodemieter in de achtervolgende groep. Dan zorgen dat je daar niet in zit. Hoef je niet te slepen. En ook niet mee te werken en concurrenten naar voren te rijden.

Mager voorjaar voor Van Avermaet zo. En van Naessen en Stuiven had ik ook meer verwacht.
08-04-2018 17:00
Sagan hongerklopje?
08-04-2018 17:00
Dillier kan niet snel genoeg naar de slachtbank rijden. heeft heel veel zin om naar de kont van Sagan te kijken op de vélodrome.
08-04-2018 17:01
Misschien moet Dillier demarreren.
08-04-2018 17:02
maar hij is dan wel de held van de dag, die dillier heeft niks te verliezen en kan de mooiste overwinning van zijn carriere winnen. Dan zou ik 9.5 km de benen stil houden en kijken wat er gebeurt
08-04-2018 17:02
Echt als ze wat eerder normaal rond hadden gedraaid en vooral EF, hadden ze er al bij geweest.
08-04-2018 17:02
Maar Dillier moet niet zo hard overnemen van Sagan, als hij van hem af wil.
08-04-2018 17:02
Dillier is ook een baanrenner, is dat niet in zijn voordeel?
08-04-2018 17:03
Het is nog niet 100% zeker op dit moment hoor, Sagan lijkt leeg te geraken zo langzaamaan. Zou me niet verbazen als ze teruggepakt worden...
08-04-2018 17:04
@kim
Eens. Word wel een beetje gek van die commentatoren die maar blijven roepen dat ze het al gewonnne hebben
08-04-2018 17:05
50 seconden
Stuyven voor plek 3?
08-04-2018 17:06
52s bij begin Hem.
08-04-2018 17:06
Kasseistrook wel in het voordeel van Sagan, lijkt daar sowieso het sterkst op de kasseien. Ook in zijn voordeel dat het niet makkelijk is om over te nemen op kasseien.
08-04-2018 17:06
Peter denkt ook nog even aan de show.
08-04-2018 17:07
ik neem al mijn woorden terug als dillier wint maar hij rijdt echt volledig in dienst van een ontketende sagan. Die 50 sec rijden ze never nooit niet meer dicht
08-04-2018 17:08
Hoop dat Dillier hem pakt.
08-04-2018 17:08
Neemt nog altijd over onze slimme Zwitser.
08-04-2018 17:09
Dillier lijkt op asfalt harder door te trekken dan Sagan. Ik hoop dat ie gaat speculeren en dan aanvallen, maar zal niet gebeuren.
08-04-2018 17:09
Sagan is de allergrootste .
08-04-2018 17:11
Dillier heeft wel baan ervaring.
08-04-2018 17:13
De Cauwer draait zich om in zijn zetel.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.