Volg hier Parijs-Roubaix 2018
zondag 8 april 2018 om 10:30 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2018

Vandaag staat in Noord-Frankrijk het derde monument van het seizoen op het programma. In Parijs-Roubaix krijgen de coureurs kilometers helse kasseien te verwerken. Wie volgt in de 115de editie van de koningin der klassiekers Greg van Avermaet op als winnaar? Volg de koers hier op WielerFlits.

Parijs-Roubaix start sinds 1968 in Compiègne, een voorstad op zo’n tachtig kilometer ten noordoosten van de Franse hoofdstad. Niet ver van de plek waar in 1918 de wapenstilstand voor de Eerste Wereldoorlog werd gesloten, beginnen de heren coureurs aan een wedstrijd van 257 kilometer. In totaal krijgen de renners 54,5 kilometers aan kasseien voorgeschoteld, vijfhonderd meter minder dan in 2017. Deze passages zijn verdeeld over 29 secteurs pavées en onderverdeeld naar moeilijkheidsgraad van één tot vijf sterren.

De laatste strook ligt op een steenworp afstand van de wielerbaan van Roubaix. Deze 300 meter lange strook over netjes neergelegde kasseien ligt er enkel voor de sier en is vernoemd naar tweevoudig winnaar Charles Crupelandt (1912 en 1914). Kort hierna gaat het rechtsaf richting het Vélodrome. Na het luiden van de bel volgt er nog een slotronde, waarna de winnaar van de 115de editie bekend zal zijn.

De liefhebbers kunnen zich verheugen op een lange koerszondag. Parijs-Roubaix is namelijk van start tot finish op tv te volgen. Sporza begint om 10.40 met de voorbeschouwing. Eurosport is er vanaf 11.00 bij. De NOS haakt iets later in en start om 13.00. Het startschot klinkt om 11.20. De aankomst ligt volgens het routeboek tussen 17:10 en 17:45.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst Parijs-Roubaix 2018 (ProCyclingStats)

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter Organisatie)
Livestream (NOS.nl, vanaf 13.00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
361 Reacties
08-04-2018 15:41
Lang niks vernomen over WvA, zit hij er nog bij?

Edit: ah daar
08-04-2018 15:43
@west:
Dan was dat Thomson, en waar ik Thomson zei Linus Gerdemann en waar ik Linus Gerdemann zei Theo Bos. Stop de tijd!
08-04-2018 15:46
Nog steeds 3x TLJ present, netjes hoor.
08-04-2018 15:47
wie zijn de mannen van TLJ?
08-04-2018 15:49
Wynants, Tankink en Jansen zitten er nog bij
08-04-2018 15:49
Waarom is die tekst onder de superslomo's in het italiaans?
08-04-2018 15:49
Tankink, Wijnants en Jansen.
08-04-2018 15:50
Stybar al een tijd solo. Van de QS-kopmannen kan hij het minst goed soleren. Probleem met nog 60km.
08-04-2018 15:52
De commentatoren vertellen voor de zoveelste keer het verhaal over den aanval van Boonen en dat Terpstra maar 1km meekon.
Boonen viel aan toen ploeggenoot Chavanel lek reed en Terpstra halverwege de groep zat. Toen Terpstra de gedemarreerde Boonen had bijgehaald, deed hij meteen een sterke kopbeurt, waarna een kasseistrook volgde waar hij eraf werd gereden. Terpstra zat niet 1km in de wielen.
08-04-2018 15:52
Tankink lek.
08-04-2018 15:53
@leegloper
Als je slechter kan soleren dan Gilbert en Terpstra betekent natuurlijk nou niet direct dat je slecht kan soleren.
Anderzijds; zonder een Teunissen erbij die graag 90% van het werk doet, blijft het ietwat verspilde energie...
08-04-2018 15:59
Tankink nog niet terug, die 17e volgauto is bij lek echt wel een nadeel.
08-04-2018 16:00
Terpstra lacht zich slap, iedereen doet een jasje uit.
08-04-2018 16:00
QS in de verdrukking. Niet in dat groepje van 10-15.
08-04-2018 16:00
Wat een sleper die Sagan
08-04-2018 16:01
Tanguy Turgis zit er op hangen en wurgen nog bij. 19 jaar en rijdend bij Vital Concept.
08-04-2018 16:01
Ze zijn nu heel dom als ze Sagan laten lopen
08-04-2018 16:02
Sagan heeft eindelijk een ploeg, en de benen.
08-04-2018 16:02
Sagan weg, maar wat een rare beweging op zijn stuur?
08-04-2018 16:02
Dit is niet een moment waar iedereen kapot zit. Gewoon geen te grote namen er naartoe laten rijden.
08-04-2018 16:03
@grootverzet,
Dat slepen ging niet over wat hij solo doet, maar wat hij afgelopen weken in een groep (niet) liet zien.
08-04-2018 16:03
QS niet indrukwekkend
08-04-2018 16:03
Men kan hier weer zeggen dat Sagan zo sterk is.
Ze geven hem gewoon halve minuut kado
En QS met hun 4 kopmannen wil het gewicht van de koers niet dragen
08-04-2018 16:05
QS speelt het toch prima zo. Terpstra doet idd geen trap te veel.
08-04-2018 16:05
Wie waren nu ook alweer de wieltjesplakkers?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.