Volg hier E3 Harelbeke 2017
vrijdag 24 maart 2017 om 12:00 Volg in Google

Volg hier E3 Harelbeke 2017

Na Yves Lampaerts zege in Dwars door Vlaanderen volgen de voorjaarsklassiekers elkaar in rap tempo op. Vandaag, één jaar na het overlijden van Johan Cruijff, staat de E3 Harelbeke op de agenda. In de West-Vlaamse stad liggen start en finish, met daar tussenin 206 kilometer koers. Michal Kwiatkowski zal zichzelf niet opvolgen. Wie mag zich de winnaar noemen van de zestigste editie? Volg het hier op WielerFlits.

Om 12.15 uur wordt de jubileumeditie van de Record Bank E3 Harelbeke op gang geschoten. Tussen 16.50 en 17.30 uur verwacht men de binnenkomst van de winnaar. Onderweg liggen vijftien Vlaamse klimmetjes, waarvan vijf in de laatste vijftig kilometer.

Aan de start staan liefst 27 landgenoten, waarvan Roompot-Nederlandse Loterij natuurlijk de hofleverancier is met acht. Ook bij Sunweb, LottoNL-Jumbo (allebei vijf), Cannondale-Drapac (twee), Quick-Step Floors, Lotto Soudal, BMC, Sky, Trek-Segafredo, Verandas Willems-Crelan en Wanty-Groupe Gobert staan Nederlanders op de startlijst.

Voorbeschouwing: E3 Harelbeke 2017

Sporza komt vanaf 14.15 uur met livebeelden. Eurosport is er vanaf 15.00 uur bij op het tweede kanaal.

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
222 Reacties
1 7 8 9
24-03-2017 16:57
Stevenen we hier nu toch af op een sprint? Ik hoop toch op nog wat drama.
24-03-2017 16:58
Mijn post is nog geen 5 minuten oud en AZH bewijst al wat ik zei!
24-03-2017 16:58
prachtige koers? eerder best saai
24-03-2017 16:59
@AZH
Lastig om te zien, is het niet? Drie Belgen zijn de sterkste, en de Nederlandse klassieke koning Lars Boom komt alleen maar in beeld omdat hij pech had. Tja, het verwerkingsproces, dat moet je tijd geven.
24-03-2017 17:00
Dit bericht is verwijderd
24-03-2017 17:00
leuk dat er een belg wint in een thuiskoers:)
24-03-2017 17:00
Ben ik de enige die de koers wat saai vind?

En Flashke, laten we nu niet gaan zeggen dat dit de meest sympathieke renners van het peloton zijn. Wel de beste drie, met Sagan dan uiteraard!
24-03-2017 17:01
Van Avermaet heeft nog een eitje te pellen met Gilbert, Naessen nu ook met Van Avermaet, en Van Avermaet wil duidelijk ook zijn maat Naessen naaien. Geen idee wie het wordt.
24-03-2017 17:03
Wat zijn de Belgen hier sterk zeg. Je zou bijna zeggen dat het een heuse wielernatie aan het worden is.
24-03-2017 17:04
Ach ik vind ze gewoon niet sympathiek.
24-03-2017 17:07
@martini151 nee hoor hier nog een
24-03-2017 17:07
En wanneer begint die natie zijn eigen wielersite? Koersflash.be. Scheelt hier een hele hoop gezeik van beide kanten.
24-03-2017 17:08
Dit bericht is verwijderd
24-03-2017 17:09
Ibarguren.
24-03-2017 17:09
Hulde!
24-03-2017 17:10
Dat gezeik is toch leuk, zolang het niet te heftig wordt of te persoonlijk.

Gilbert valt vergeleken met de andere twee nog mee, dus ik ga voor Gilbert!
24-03-2017 17:10
Gefeliciteerd GVA
24-03-2017 17:11
@jeje
Ja, daar kan je ook gewoon doen
24-03-2017 17:11
Belgen zijn in hun eigen koersen weer de besten. Maar daar zijn ze op gespecialiseerd. Maar waar waren ze in Parijs Nice om maar wat te noemen.
24-03-2017 17:11
Gadver, GvA is dan zelfs nog de minst sympathieke. Maar goed.. saaie koers, mooie sprint.
24-03-2017 17:12
Viel helaas pas de laatste 10 km in, maar mooie uitslag voor de Belgen en knap van GvA dat hij toch blijft winnen na vorig seizoen.
24-03-2017 17:16
Dit bericht is verwijderd
1 7 8 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.