Volg hier E3 Harelbeke 2017
vrijdag 24 maart 2017 om 12:00 Volg in Google

Volg hier E3 Harelbeke 2017

Na Yves Lampaerts zege in Dwars door Vlaanderen volgen de voorjaarsklassiekers elkaar in rap tempo op. Vandaag, één jaar na het overlijden van Johan Cruijff, staat de E3 Harelbeke op de agenda. In de West-Vlaamse stad liggen start en finish, met daar tussenin 206 kilometer koers. Michal Kwiatkowski zal zichzelf niet opvolgen. Wie mag zich de winnaar noemen van de zestigste editie? Volg het hier op WielerFlits.

Om 12.15 uur wordt de jubileumeditie van de Record Bank E3 Harelbeke op gang geschoten. Tussen 16.50 en 17.30 uur verwacht men de binnenkomst van de winnaar. Onderweg liggen vijftien Vlaamse klimmetjes, waarvan vijf in de laatste vijftig kilometer.

Aan de start staan liefst 27 landgenoten, waarvan Roompot-Nederlandse Loterij natuurlijk de hofleverancier is met acht. Ook bij Sunweb, LottoNL-Jumbo (allebei vijf), Cannondale-Drapac (twee), Quick-Step Floors, Lotto Soudal, BMC, Sky, Trek-Segafredo, Verandas Willems-Crelan en Wanty-Groupe Gobert staan Nederlanders op de startlijst.

Voorbeschouwing: E3 Harelbeke 2017

Sporza komt vanaf 14.15 uur met livebeelden. Eurosport is er vanaf 15.00 uur bij op het tweede kanaal.

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
222 Reacties
24-03-2017 16:23
TLJ... Van kwaad tot erger. Als je alle goede renners die goed kunnen fietsen op deze wegen laat gaan, en Tankink behoudt...
Al moet ik zeggen dat Boom me ook tegenvalt, ik had er veel meer van verwacht.
24-03-2017 16:23
Waar is Oss nu al een half uur mee bezig? Het is niet vol doorrijden, maar toch...
24-03-2017 16:25
Dit bericht is verwijderd
24-03-2017 16:25
[quote]Als je alle goede renners die goed kunnen fietsen op deze wegen laat gaan, en Tankink behoudt…[/quote]
Tankink zat langer in de groep achter de kopgroep, dan alle goede renners die ze 'hebben laten gaan'.
24-03-2017 16:25
Van Baarle dan maar!
24-03-2017 16:26
Gelukkig wel Nederlands wielersucces in andere koersen.
24-03-2017 16:26
Terpstra is ook in orde.
24-03-2017 16:32
Gilbert van motor naar motor aan het laveren.
24-03-2017 16:39
@ huis31 heb je wel weinig aan de achtervolgende groep.
24-03-2017 16:41
Naesen met een aanval en Gilbert en Van Avermaet die elkaar aan blijven kijken? Ik weet niet of ik na zo'n koers op mijn sprint zou durven gokken als ik hem was en die andere twee zijn het gewoon om tegen elkaar te rijden. Ik zou dat laatste gegeven proberen uit te spelen in mijn voordeel.
24-03-2017 16:41
De drie zijn gaan vliegen. Zowel GVA, Gilbert als Naesen zijn niet traag, zou me niet verbazen als ze gewoon naar de meet rijden.
24-03-2017 16:42
Gaan om beurt springen gva en naessen
24-03-2017 16:47
Dit bericht is verwijderd
24-03-2017 16:48
Naessen is pissed off
24-03-2017 16:48
Ze kunnen allemaal een aardig sprintje rijden. En als je ziet dat Naesen al moest lossen zou ik het als Van Avermaet/Gilbert zijnde wel aandurven om hem eruit te sprinten. Krachten sparen is dan het devies.
24-03-2017 16:49
Wie waren die mensen weer die zeiden dat Gilbert overschat was, en dat 3 sterren overdreven was?
24-03-2017 16:50
Haha, die haat altijd voor Naesen omdat hij Groenewegen terecht een deb heeft genoemd. Zielig.
24-03-2017 16:50
Komaan Oliver - niet meer overpakken.
24-03-2017 16:52
Het grappigste is dat de helft van WF Van Avermaet en Gilbert ook haat. Prachtige koers trouwens!
24-03-2017 16:53
Niets mauwen. Gewoon de bad boy zijn en in het wiel blijven. Go Naesen !
24-03-2017 16:53
Dit bericht is verwijderd
24-03-2017 16:53
Komaan Gilbert! En anders Van Avermaet. Als die deb van een Naesen maar niet wint.
24-03-2017 16:55
Jongens zwijg eens aub.. Dat gezeik op Naesen, is dat nodig?
24-03-2017 16:55
Haha hoe krijgen ze het voor elkaar. De drie minst sympathieke renners uit het peloton vooraanz
24-03-2017 16:56
@Tokstar: Dit is een volgtopic, niet zo zeuren man.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.