Volg hier E3 Harelbeke 2017
vrijdag 24 maart 2017 om 12:00 Volg in Google

Volg hier E3 Harelbeke 2017

Na Yves Lampaerts zege in Dwars door Vlaanderen volgen de voorjaarsklassiekers elkaar in rap tempo op. Vandaag, één jaar na het overlijden van Johan Cruijff, staat de E3 Harelbeke op de agenda. In de West-Vlaamse stad liggen start en finish, met daar tussenin 206 kilometer koers. Michal Kwiatkowski zal zichzelf niet opvolgen. Wie mag zich de winnaar noemen van de zestigste editie? Volg het hier op WielerFlits.

Om 12.15 uur wordt de jubileumeditie van de Record Bank E3 Harelbeke op gang geschoten. Tussen 16.50 en 17.30 uur verwacht men de binnenkomst van de winnaar. Onderweg liggen vijftien Vlaamse klimmetjes, waarvan vijf in de laatste vijftig kilometer.

Aan de start staan liefst 27 landgenoten, waarvan Roompot-Nederlandse Loterij natuurlijk de hofleverancier is met acht. Ook bij Sunweb, LottoNL-Jumbo (allebei vijf), Cannondale-Drapac (twee), Quick-Step Floors, Lotto Soudal, BMC, Sky, Trek-Segafredo, Verandas Willems-Crelan en Wanty-Groupe Gobert staan Nederlanders op de startlijst.

Voorbeschouwing: E3 Harelbeke 2017

Sporza komt vanaf 14.15 uur met livebeelden. Eurosport is er vanaf 15.00 uur bij op het tweede kanaal.

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
222 Reacties
24-03-2017 16:09
Knap van vd Hoorn toch wel!
24-03-2017 16:10
Waar is Trek mee bezig.?
24-03-2017 16:10
Als van Hoecke weer terug kan keren... wat is het peloton dan aan het doen?
24-03-2017 16:10
Er zijn 5 jongens weg (die 5 vroege vluchters tel ik even niet mee) en er zit er eentje bij van Quick-Step die al talloze keren bewezen heeft dat hij een koers kan winnen. Ik begrijp niet goed hoe Quick-Step dan niet slim rijdt of de koers kapot maakt?
24-03-2017 16:10
Naesen & GVA sneller dan Gilbert, Vanmarcke mogelijk ook. @flashke
24-03-2017 16:10
@Flashke
Het is Oss en niet GVA. Edit: Oh, neem mij niet kwalijk. Ik vergis me, het is wel GVA.

Valpartij. Sagan ligt erbij.
24-03-2017 16:10
Quick-step is waarschijnlijk aan het vieren dat ze Sagan kunnen verslaan. Winnen met Gilbert wordt lastig.
24-03-2017 16:11
wat mij vooral verbaasd is dat TLJ niet zo rijd als de afgelopen jaren. Tuurlijk missen ze enkele krachten, maar ze zouden zich nog steeds prima moeten kunnen positioneren :S en dat loopt gewoon helemaal niet nu.
24-03-2017 16:11
SAGAN VAL
24-03-2017 16:11
Oss normaal gesproken ook sneller, die was ooit sprintvoorbereider.
24-03-2017 16:14
Sagan die zich relaxed bekommert om een lotgenoot, zou leuk zijn als ie nog won.
24-03-2017 16:14
Het is trouwens wél GVA en niet Oss vooraan.
24-03-2017 16:14
Sagan nu pas weg! Dat wordt geen Cancellara-tje.
24-03-2017 16:14
Oss zit niet in de kopgroep, en Naesen en GVA sneller dan Gilbert na een zware wedstrijd? Dat zou ik wel nog eens willen zien. Ik zeg niet dat zij trager zijn, maar sneller, nee toch?
24-03-2017 16:15
Zou mooi zijn als Postlberger nu zou winnen
24-03-2017 16:18
Sagan niet goed vandaag, als hij goed is valt hij niet.
24-03-2017 16:18
Pff Naesen toch weer een stap gezet.
24-03-2017 16:18
Naesen, Van Avermaet en Gilbert zoals verwacht de sterkste op de Kwaremont. Vanmarcke gewoon een mooie stap vooruit gezet vandaag, dat komt wel goed voor de komende weken.
24-03-2017 16:18
TLJ voor de klassiekers afschrijven? Wat ze vandaag laten zien is echt bedroevend. Boom heeft chronisch pech!
24-03-2017 16:18
pff tlj nergens meer te bekennen. Dit is toch wel ondermaats hoor, vraag me af wat daar (naast boom en pech voor van hoecke) aan de hand is.
24-03-2017 16:19
Commentator zag weer Stuyven, omdat er een trek shirt in beeld was.
24-03-2017 16:20
Wel benieuwd, Gilbert in de tang van 2 boezemvrienden...
24-03-2017 16:22
Van Baarle is beter dan Vanmarcke
24-03-2017 16:22
[quote]pff tlj nergens meer te bekennen.[/quote]
TLJ heeft een renner (Boom) die met dit geweld mee kan doen, maar die heeft het nu niet. Daarachter heb je mannen als Tankink, Wynants en Van Emden die hooguit mee kunnen tot de beste gaan vlammen. Mag je op meer hopen (ik had bijvoorbeeld op een hele goede Van Emden gehoopt), maar om nu tachtig keer tijdens zo'n koers verbaasd/teleurgesteld/verontwaardigd te reageren op het ontbreken van geel-zwarte shirts? Op een gegeven moment weet je het toch wel!?
24-03-2017 16:23
Tja, 2 boezemvrienden, maar geef je een koers als de E3 cadeau?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.