Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
zaterdag 13 juni 2015 om 12:05 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De etappe van gisteren in het Critérium du Dauphiné was zwaar, maar die van vandaag is op papier nóg zwaarder. Het peloton krijgt liefst vijf bergen van eerste categorie voor de kiezen.

Na de Col de Tamié (8,5 kilometer aan 6,4%), de Col de la Forclaz (8,1 kilometer aan 7,8%) en de Col de la Croix Fry (11,3 kilometer aan 7%) volgt een erg pittige finale. Op twaalf kilometer voor de meet komen de renners aan bij de voet van de Côte des Amerands. Deze klimming is vrij kort, maar erg steil. In 2,7 kilometer loopt de weg aan gemiddeld 11,2 procent omhoog.

Daarna krijgen de renners amper de gelegenheid om te rusten. Na een afdaling van slechts drie kilometer volgt de slotklim naar Saint-Gervais Mont Blanc (7 kilometer aan 7,7%). Vooral het begin van deze berg is erg zwaar. De eerste twee kilometer lopen aan meer dan dertien procent (!) omhoog. Ook het laatste stuk mag lastig genoemd worden, met stijgingspercentages van boven de tien procent.

Het peloton begint om 12:20 aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen 16:24 en 16:53 verwacht. Eurosport 2 zendt de koers vanwege de 24 Uur van Le Mans pas vanaf 16:00 uit. Als je digitale TV hebt, kun je de wedstrijd ook via La Une (vanaf 15:25) en France 2 (vanaf 15:50) volgen. Kan Vincenzo Nibali zijn leiderstrui behouden? Bespreek hier het verloop van de koers.

PROFIL dau7

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingpro)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
271 Reacties
13-06-2015 14:42
Vuillermoz staat mijn denkbeeldige euro op en dan zowel vanwege het feit dat ik hem erg goed vind als dat ik denk dat AG2R vrij scherp deze DL is ingegaan.
13-06-2015 14:42
Abandon Pipo.
Nog 2.50 voor de koplopers
13-06-2015 14:42
o jee dan gaat het snel
13-06-2015 14:43
Ik denk dat Mollema het vandaag af gaat ronden. Op papier veruit de beste klimmer in de kopgroep. Hopelijk krijgt hij vandaag geen last van kwaaltjes.
13-06-2015 14:49
Nog maar 2 minuten voor de koplopers. Ik geef ze weinig kans.
13-06-2015 14:49
Nog maar 1:38 voor de koplopers
13-06-2015 14:50
Nog 1.20, koplopers bijna boven
13-06-2015 14:50
@ Chasinque

Jouw commentaar slaat nergens op. Bauke is bijlange niet top. En bovendien zijn de belangrijkste teams niet vertegenwoordigd in de kopgroep en loopt de voorsprong terug
13-06-2015 14:50
Kelderman en Simon Yates in moeilijkheden.
13-06-2015 14:50
Ze gaan ze snel bijbenen op deze manier. Iemand enig idee hoe groot het peloton nog is? Als Peraud & Gallopin er al af moeten niet al te groot vermoed ik...

OK, 49 renners dus...
13-06-2015 14:51
In de kopgroep zijn Ligthart, Mollema en Plaza gelost.
13-06-2015 14:53
Mollema wat is er aan de hand?!

Is zijn rug probleem nog wel op te lossen voordat de Tour begint?
13-06-2015 14:53
Nog 30 man in het peloton. Yates speelt daar jojo.
13-06-2015 14:54
Man man man wat is Mollema toch matig op dit moment. Rugproblemen oké, maar even goed zijn als Pim Ligthart? Hij kan de Tour wel vergeten.
13-06-2015 14:56
kelderman voor wit of is hij ok gelost ..
13-06-2015 14:56
@Javier,
Het is inderdaad de vraag of Mollema zijn rugprobleem voor de Tour verholpen krijgt. Dat hij er vandaag nog steeds mee kampt lijkt mij echter niet meer dan logisch. En probleem met je rug waar je al een tijdje last van hebt is niet ineens weg na een nachtje slapen.
13-06-2015 14:57
Ik denk niet dat Mollema dit jaar top 10 kan rijden, ook al had hij een goede rug.
13-06-2015 14:57
Kelderman gaat sowieso niet voorbij Bardet dus wit zit er niet in
13-06-2015 14:57
Yates eraf?
13-06-2015 14:58
Zolang zijn niveau maar oke is en dit alleen door die rugproblemen komt, dan is er nog weinig aan de hand. Zolang dat niet het geval is, heeft hij idd een probleem.
13-06-2015 15:00
@TheArt, als je als Mollema zijnde zegt geen hartslag kunt bereiken die je normaal wel kan halen dan wordt je ook niet beter, je verliest iniedergeval ten opzichte van concurrenten.
13-06-2015 15:00
Het moet wel zijn rug zijn. Tot en met het Baskenland was hij top, daarna was het ineens niks meer.
13-06-2015 15:02
Ik dacht dat met de Giro van Kruijswijk we toch nog een leuk seizoen gingen beleven als Nederlanders, maar die hoop ben ik stilaan weer aan het opgeven. Heb het gevoel dan geen van onze neerlandse toppers goed genoeg gaan zijn om top 10 van de tour te rijden. Gesink is tevreden met een plek in de top 10 van de ronde van Zwitserland. Ten Dam kan extreem pieken, maar met een extreme piek is plaats 10 misschien nog niet eens haalbaar en Kelderman lijkt het ook niet te gaan waarmaken.
13-06-2015 15:02
Zeg Chanisque, ben jij schizofreen of zo? Het ene moment is Mollema de beste klimmer die het gaat afronden en nog op dezelfde pagina een stumper die een profcontract niet waardig is. Apart ook dat jij op afstand de ernst van rugproblemen kunt inschatten, knap.

Ik denk eerder dat Mollema er lichtelijk doorheen begint te komen en vandaag als testmoment gebruikt, prima gedaan.
13-06-2015 15:02
@Mauke Ik heb hem heel het seizoen al matig gevonden, de 2e plek in de Tirreno? was volgensmij ook geluk iedereen keek naar elkaar en hij hing eigenlijk al aan het zijden draadje maar gaat dan op eigen tempo verder.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.