Volg hier de zesde etappe van Parijs-Nice 2020
vrijdag 13 maart 2020 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe van Parijs-Nice 2020

De wielerwereld ligt bijna volledig stil nu het coronavirus zich steeds verder verspreidt en de maatregelen worden aangescherpt, maar in het zuiden van Frankrijk staat ‘gewoon’ de zesde etappe van Parijs-Nice op het programma. Wie wint de heuvelachtige etappe naar Apt? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop.

De zesde etappe naar Apt biedt kansen voor aanvallers. Het is een typische Parijs-Nice-etappe, waarin de klassementsrenners alert moeten zijn. Er zijn zes beklimmingen verspreid over de hele rit. In de beginfase liggen de Côte de Saumane-de-Vaucluse (4,2 km aan 5,1%) en de Col de Murs (10,4 km aan 4,3%).

In het golvende middenrif volgen de Côte de Gordes (2,3 km aan 6,5%) en de Col du Pointu (3,5 km aan 5,4%). De finale begint op veertig kilometer van het einde. Daarin liggen twee beklimmingen van tweede categorie. Eerst de Côte de Caseneuve van 5,1 kilometer aan 5,4% en na een lange afdaling de Côte d’Auribeau.

Die klim is 4,5 kilometer lang aan 5,8%, met de top op acht kilometer van de meet. Drie kilometer voor de streep is ook nog een tussensprint, maar de focus zal vooral liggen op de finish, die ligt na een afdaling van twee kilometer. De renners vertrekken om 12.30 uur en finishten tussen 16.15 en 16.40 uur.

Op Sporza (één) begint de tv-uitzending om 15.10 uur, terwijl Eurosport 1 en de livestream van de NOS om 14.40 uur starten met de uitzending. Koersorganisator ASO heeft overigens besloten om de slotetappe met aankomst in Nice te schrappen, waardoor de ronde zaterdag finisht op de top van de klim naar Valdeblore La Colmiane.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
63 Reacties
13-03-2020 16:10
Sunweb heel goed bezig
13-03-2020 16:10
Benoot lost Nibali!
13-03-2020 16:11
Wow, Sunweb-duo los over de top.
13-03-2020 16:12
Nu alleen nog Benoot.
13-03-2020 16:13
Ja, na al dat DQSwerk voor Schachman zit Ala nu alleen.
    13-03-2020 16:14
    Ah, Jungels teruggekeerd.
13-03-2020 16:15
Alaphilippe zich alleen aan het ergeren, vindt dat ze hem moeten laten rijden.
13-03-2020 16:15
Alaphillipe mist de punch zo lijkt het

Sunweb heeft goede kaarten met Benoot en Matthews. Hoewel die laatste ook leek te plafonneren.
13-03-2020 16:17
Niets mooiers dan koers en het lijkt ook nog aardig mooi weer.
Sunweb is als herboren aan het begin van dit wielerseizoen.
13-03-2020 16:20
Benoot is toch zo'n renner die op tijd durft aan te vallen, goede aanwinst!
13-03-2020 16:20
Als die motor eens achter Jungels gaat rijden.
13-03-2020 16:21
Straks rijdt Groschartner weg van Jungels en dan vraag ik me af wat de tactiek van DQS was.
    13-03-2020 16:23
    Andersom. Sterk van Jungels.
13-03-2020 16:22
Er liggen nog 13 bonussecondes voor Benoot, die kan nog voor geel gaan morgen als door gaat.
13-03-2020 16:25
31sec bij de 3-km/sprintboog voor Benoot.
13-03-2020 16:25
T lijkt binnen voor Benoot...
13-03-2020 16:25
Dat kunnen nog wel meer dan 30 seconden worden als ze nog naar elkaar gaan kijken.
13-03-2020 16:26
Waarom rijdt Jungels nu op kop? Ritzege is weg.
13-03-2020 16:27
Schachman pech!
    13-03-2020 16:28
    Leek wel of-ie uit de bocht was gegaan.
    13-03-2020 16:30
    Nu net in beeld en inderdaad zelf de bocht uitgevlogen.
13-03-2020 16:29
Nog slechts 18s!
13-03-2020 16:29
Benoot wint, Matthews tweede gewoon daarna.
13-03-2020 16:29
En sterk van Matthews.
13-03-2020 16:30
Zooo wat een klap. Heeft ie nog mazzel dat daar een muur stond, anders was ie over de hekken gegaan.
13-03-2020 16:30
Sterk en slim van sunweb. Fantastisch gekoerst!
13-03-2020 16:30
Dat had stukken slechter kunnen aflopen voor Schachman.
13-03-2020 16:34
Wel een gevaarlijke afdaling zo vlak voor de finish. Goede overwinning van Benoot
    13-03-2020 16:38
    Hoe durven ze....
    13-03-2020 17:02
    Dit was ideaal voor Alaphilippe als hij goed genoeg was geweest. Logisch dat DQS voor hem reed.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.