Volg hier de zesde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
vrijdag 12 juni 2015 om 09:40 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De zesde etappe in het Critérium du Dauphiné biedt een voorproefje van wat de renners dit weekend kunnen verwachten. Vier beklimmingen van de derde categorie, één van de tweede en één van de eerste, maar verwacht niet direct dat het klassement enorm op de schop gaat. Dat plezier is voorbehouden aan de twee slotdagen.

De etappe voert van Saint-Bonnet-en-Champsaur naar Villard-de-Lans en gaat over 183 kilometer. De zwaarste klim van de dag is de Col du Rousset, een klim van 13,8 kilometer die overigens prima te doen is qua stijgingspercentages. Veel meer dan zes procent wordt het niet en dus is het de lengte van de klim die de benen zal gaan testen. De top van de Col du Rousset ligt op vijftig kilometer van de aankomst, waarmee er voor de gelosten nog genoeg tijd is om wat aan herstelwerkzaamheden te doen.

PROFIL dau6

De finish ligt bovenop een beklimming van de derde categorie. De klim naar Villard de Lans is 2,2 kilometer lang, stijgt gemiddeld 6,6 procent en is van de derde categorie. Goede kans dat de beslissing voor de ritzege hier pas valt.

Het peloton verlaat Saint-Bonnet-en-Champsaur om 9.55 uur en wordt volgens het tijdschema tussen 14.30 en 15.00 uur aan de finish verwacht. Eurosport gaat live om 13.32 uur en is erbij tot aan de finish.

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
157 Reacties
12-06-2015 12:41
Is Valverde nu mee of Gadret? In de tekst van de ticker staat valverde, maar als je op de kopgroep klikt staat er Gadret...
12-06-2015 12:41
Waar kan ik du dauphiné volgen op een iPad in Frankrijk?
12-06-2015 12:42
Bouet en Alaphilippe afgestapt
12-06-2015 12:43
@schipperaar Nope. Er zijn nog meer problemen in het stuk berg waar de tunnel doorgaat ontdekt. http://www.tourdefrance-2015.com/tour-de-france-parcours/wellicht-geen-galibier-in-tour-de-france-rit-naar-de-alpe-dhuez/
12-06-2015 12:43
Het kan dus ook in Frankrijk, heerlijk.
12-06-2015 12:47
Voorsprong van de vijf inmiddels meer dan 3 minuten.
12-06-2015 12:52
Wie zitten er in dat peloton achter de kopgroep? Is dat echt een peloton of is dat een restand van de kopgroep met oa Kelderman?
12-06-2015 12:57
Het is Valverde in de kopgroep volgens de Movistar-twitter. En het peloton is echt weer 50 man sterk geworden na die afdaling, meldde de liveticker. Inmiddels op de Col du Rousset zal dat wel weer uitdunnen.
12-06-2015 13:05
2.55 nu.
12-06-2015 13:07
@eppie Steephill.tv heeft links zat, er werkt er altijd wel één, albeit meestal zonder geluid.
12-06-2015 13:08
Dít maakt het nu, voor mij althans, zoveel mooier dan de giro... hier zitten we te kijken naar Nibali, Valverde en Rui Costa die wegrijden van Froome, Rodriguez en Van Garderen met hun tourploegen. Zelfde koerssituaties in Ital, maar dan met enkel Contador en in mindere mate Aru als gevestigde toppers, voor de rest Amador, VDB, Kruijswijk, La da, Trofimov, Hesjedal en Genniez.... doe me dan maar de koersen in Frankrijk
12-06-2015 13:11
@windvlaag
Ze kunnen via Gap, wel klein endje om, zou jammer zijn als er geen alternatief voor handen is, ipv die alpe zouden ze de Izoard als finish kunnen nemen, doet niet veel onder.
12-06-2015 13:12
Martin en Gallopin gelost.
12-06-2015 13:12
@Eppie, kan je het in Frankrijk niet gewoon op de site van de organisatie zien? (Zie het bericht bovenaan.)
12-06-2015 13:14
Liever koers in een giro waarbij de (sub)toppers voluit gaan, dan een koers waarbij de toppers zich op zij zetten zodra ze een bepaalde hartslag hebben bereikt.
12-06-2015 13:16
Om 13.20 uur gaat Eurosport al live
12-06-2015 13:17
En dan zien we de koers net na de col du rousset. Belachelijk dat er anno 2015 nog geen livestreams beschikbaar zijn... Er is toch voldoende publiek voor lijkt me.
12-06-2015 13:20
Tja, lijkt erop dat de race al gereden is. Groot gat hoor, voor drie zulke mannen. In het peloton zullen wel niet meer zoveel knechten zitten lijkt me.
12-06-2015 13:23
Benieuwd wat het peleton in het tussenstuk nog in kan lopen.
12-06-2015 13:25
Goh, meende ik nu gisteren gelezen te hebben dat die Nibali zo'n laffe coureur was geworden die niet meer aanviel en alleen nog maar trainingsritjes reed?
12-06-2015 13:26
@schipperaar:
Meet dat voor de grap eens uit, dat wordt een rit van 250+ km, dat gaan ze zeker niet doen.
Als die tunnel dichtblijft dan gaat de Galibier uit het parcours lijkt me, zullen ze wellicht over de Glandon/Croix-de-Fer en evt de Morte en Ornon naar de Alpe rijden. Ook mooi.
12-06-2015 13:27
Valverde en Gallopin for the win!
12-06-2015 13:27
live
http://www.bvls2013.com/stream4.html (voor de online volgers)
12-06-2015 13:37
Raar dat Froome z'n mannen niet op kop zet...
12-06-2015 13:39
Op Eurosport praten ze alsof het -5 graden is. Zo koud kan het toch niet zijn? Het is gewoon nat..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.