Volg hier de zesde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
vrijdag 12 juni 2015 om 09:40 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De zesde etappe in het Critérium du Dauphiné biedt een voorproefje van wat de renners dit weekend kunnen verwachten. Vier beklimmingen van de derde categorie, één van de tweede en één van de eerste, maar verwacht niet direct dat het klassement enorm op de schop gaat. Dat plezier is voorbehouden aan de twee slotdagen.

De etappe voert van Saint-Bonnet-en-Champsaur naar Villard-de-Lans en gaat over 183 kilometer. De zwaarste klim van de dag is de Col du Rousset, een klim van 13,8 kilometer die overigens prima te doen is qua stijgingspercentages. Veel meer dan zes procent wordt het niet en dus is het de lengte van de klim die de benen zal gaan testen. De top van de Col du Rousset ligt op vijftig kilometer van de aankomst, waarmee er voor de gelosten nog genoeg tijd is om wat aan herstelwerkzaamheden te doen.

PROFIL dau6

De finish ligt bovenop een beklimming van de derde categorie. De klim naar Villard de Lans is 2,2 kilometer lang, stijgt gemiddeld 6,6 procent en is van de derde categorie. Goede kans dat de beslissing voor de ritzege hier pas valt.

Het peloton verlaat Saint-Bonnet-en-Champsaur om 9.55 uur en wordt volgens het tijdschema tussen 14.30 en 15.00 uur aan de finish verwacht. Eurosport gaat live om 13.32 uur en is erbij tot aan de finish.

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
157 Reacties
12-06-2015 11:52
20 secondes voor Nibali.
12-06-2015 11:55
Joh Purito werd gisteren 12e. De basisconditie is prima met andere woorden.

Wellicht had hij pech, zat hij net achter een breukje, of moet hij even op gang komen in deze rit. Wie zal het zeggen.
12-06-2015 11:56
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit voor Nibali een veredelde trainingsrit is...
12-06-2015 11:58
Nibali is vast niet uit op een solo van 100 kilometer, maar traint gewoon zijn afdalingskunsten.
12-06-2015 12:01
Groep der favorieten achter Nibali bestaat uit:

Talansky, Dan Martin, Froome, Kelderman, Bardet, Simon Yates, Gallopin, Valverde, Herrada, Intxausti, Van Garderen, Tony Martin, Kiserlovski, Rui Costa, Jose Serpa
12-06-2015 12:03
@windvlaag
Er was toch sprake dat de boel rond midden Juli weer terug hersteld was?
12-06-2015 12:03
Er zullen wel nog wat helpers in die groep zitten ook. Als de mannen van Froome een afdaling rijden zoals gisteren, dan komt er nog veel volk terug.
12-06-2015 12:04
@ TheArt, zit er niet meer in het "peloton"?
12-06-2015 12:05
Gallopin, T. Martin, Rui Costa en Valverde zijn bij Nibali aangesloten. Peloton volgt op 45''.
12-06-2015 12:06
Groep ''Gele trui'': Talansky and Martin (Cannondale), Froome (Sky), Kelderman (LottoNL-Jumbo), Bardet (AG2R), S. Yates (Orica), Herrada and Intxausti (Movistar), Van Garderen (BMC), Kiserlovski (Trek) and Serpa (Lampre).
12-06-2015 12:12
Hup hup geef ons live beelden!
12-06-2015 12:12
Der Tony is lekker bezig vandaag
12-06-2015 12:13
Mollema en Poels dus ook gelost. :(
12-06-2015 12:17
Tony weer alleen. Nibali en consorten volgen op 18''. 'Peloton' volgt op 1'25''. Talansky is daar gelost vanwege mechanische problemen.
12-06-2015 12:17
Der pantzerwagen is weer alleen weg. Hij heeft 18s voor op het groepje met Gallopin, Valverde, Nibali en Costa. Het peloton volgt op 1m25s en Talansky heeft een mechanisch probleem gehad. Het zou me straf lijken, moesten er geen helpers teruggekeerd zijn naar de groep der favorieten.
12-06-2015 12:18
Die Tony is echt over zijn top heen :s
12-06-2015 12:20
@Smuckinho: Tony rijdt alleen op kop, he ;-)
12-06-2015 12:22
Het verschil zou nu al meer dan 2' bedragen.
12-06-2015 12:24
Het peloton lijkt me ook geen peloton zoals we deze normaal kennen halfweg de koers. Op de twitter van LJ spreken ze over een hectische race vanaf de start met nu verschillende groepen. Kelderman in de eerste chasing group... Dat zal dan wel het 'peloton' zijn
12-06-2015 12:24
Nog een klein uurtje en dan hopelijk beelden op Eurosport... het geluid gaat hier uit.
[i]Edit redactie: Let op je taalgebruik[/i]
12-06-2015 12:24
Haha ja dat weet ik, vandaar de ':s'. Ik doel sarcastisch op het bericht van Boogerd die zegt dat Martin over zn top is.
12-06-2015 12:30
Volgens Sporza heeft de kopgroep al 2.30 voorsprong op de groep gele trui.
12-06-2015 12:30
Zonder weer een discussie te willen ontlokken, ik snap niet waarom er zoveel mensen zijn die het Nederlandse commentaar op Eurosport zo vreselijk vinden. Ik bedoel, het is niet hoogstaand, maar ook niet zo overdreven slecht als iedereen hier doet voorkomen. Ik schaam me zo nu en dan ook kapot over de onkunde van Dijkstra en Ducrot, of over het chauvinisme van Wuyts.
12-06-2015 12:37
Extreem sterke kopgroep hoor, en met 3 minuten voorsprong? Sky zal wel in echt in de alien-modus moeten gaan om die nog terug te halen.
12-06-2015 12:39
Wat betreft het commentaar, bij Ziggo (voorheen upc): druk op info, bij het kopje taal een tikkie naar rechts en weg zijn kroon en been..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.