Volg hier de zesde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
vrijdag 12 juni 2015 om 09:40 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De zesde etappe in het Critérium du Dauphiné biedt een voorproefje van wat de renners dit weekend kunnen verwachten. Vier beklimmingen van de derde categorie, één van de tweede en één van de eerste, maar verwacht niet direct dat het klassement enorm op de schop gaat. Dat plezier is voorbehouden aan de twee slotdagen.

De etappe voert van Saint-Bonnet-en-Champsaur naar Villard-de-Lans en gaat over 183 kilometer. De zwaarste klim van de dag is de Col du Rousset, een klim van 13,8 kilometer die overigens prima te doen is qua stijgingspercentages. Veel meer dan zes procent wordt het niet en dus is het de lengte van de klim die de benen zal gaan testen. De top van de Col du Rousset ligt op vijftig kilometer van de aankomst, waarmee er voor de gelosten nog genoeg tijd is om wat aan herstelwerkzaamheden te doen.

PROFIL dau6

De finish ligt bovenop een beklimming van de derde categorie. De klim naar Villard de Lans is 2,2 kilometer lang, stijgt gemiddeld 6,6 procent en is van de derde categorie. Goede kans dat de beslissing voor de ritzege hier pas valt.

Het peloton verlaat Saint-Bonnet-en-Champsaur om 9.55 uur en wordt volgens het tijdschema tussen 14.30 en 15.00 uur aan de finish verwacht. Eurosport gaat live om 13.32 uur en is erbij tot aan de finish.

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
157 Reacties
12-06-2015 13:40
noodweer 5 topkoplopers zeer onverwachte rit
12-06-2015 13:40
'Je moet de ploegleider vragen om een gelletje open te maken, omdat je handen verkleumt zijn'.

Ze rijden gewoon met blote benen en korte mouwen .... >_<
12-06-2015 13:41
Vraag me af waarom Tinkoff Saxo kopwerk doet. Voor wie wordt er gereden?
12-06-2015 13:42
Saxo rijdt gewoon tegen Valverde
12-06-2015 13:43
Tering jantje, wat een pleurisweer!
12-06-2015 13:43
@stoned camel
Vanaf lautaret naar Briancon en dan nog zo'n 12/13km tot top izoard aan gem 7/8% dacht ik , moet kunnen.s'Avonds gezellig boottochtje naar de overkant vd tunnel met verplaatsing naar Bourg d'Oisans of desnoods per heli, spectacle met een gele, groene, witte, rode en bolletjes heli.
12-06-2015 13:48
Wat een pokkenweer zeg, niet normaal. Lekker dagje, welke klassements man gaat een griepje oplopen? Mooie kopgroep, wordt een interessante finale.
12-06-2015 13:48
Het is gewoon 20 graden daar, natuurlijk regent het maar ze doen bij eurosport alsof het mid winter is
12-06-2015 13:49
@Josi ik verwacht voor Kiserlovski, de ploeg verwacht dat hij komende week nog verder kan opschuiven
12-06-2015 13:50
@rahimns
BMC heeft gewoon een dealtje gesloten met Tinkoff. Bovendien heeft Tinkoff een pleurishekel aan Astana. Dat zullen wel de motieven zijn om op kop te rijden.

Als ze daadwerkelijk voor Kiserlovski rijden, dan is dat echt treurig. Die man gaat toch nooit de top-10 halen.
12-06-2015 13:51
@Josi, @VBN

Ik heb het idee dat Tinkov tegen Nibali/Astana rijdt.
Na dat akkefietje in de Giro zal er nog wel een rekening open blijven staan voorlopig.
12-06-2015 13:51
Heeft José Been soms 'verkering'met Ties Benoot?
12-06-2015 13:54
Respect Nacer! Wat een renner!
12-06-2015 13:56
Ik krijg weer eens een WK firenze flashback met dit weer en deze mannen!
12-06-2015 13:56
Zit Kelderman geïsoleerd? Of zijn Keizer en Bennett nog mee?
12-06-2015 13:58
Ik dacht 2 TLJ-mannen gezien te hebben.
12-06-2015 13:58
Ik zie nog een TLJ achterin, zou Tankink of Bennett kunnen zijn.
12-06-2015 13:59
Was nummer 34, dus Keizer
12-06-2015 14:01
Keizer is wel top bezig dan de laatste tijd. Petje af.
12-06-2015 14:04
Gallopin op zijn kousevoetjes weg!!
12-06-2015 14:06
Waarom doen ze in godsnaam reclame binnen de 20 kilometer?
12-06-2015 14:07
Ik dacht iets van 10 minuutjes geleden ook nummer 32 (Bennet) te hebben gezien.
12-06-2015 14:07
omdat het Eurosport is.
12-06-2015 14:08
Keizer staat wel ver in het klassement op de 102e plek. Kwam gister op 15 minuten van Bardet binnen, samen met Van Emden
12-06-2015 14:08
Degene die ik zag was zeker Keizer niet, qua postuur.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.