Volg hier de zesde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
vrijdag 12 juni 2015 om 09:40 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De zesde etappe in het Critérium du Dauphiné biedt een voorproefje van wat de renners dit weekend kunnen verwachten. Vier beklimmingen van de derde categorie, één van de tweede en één van de eerste, maar verwacht niet direct dat het klassement enorm op de schop gaat. Dat plezier is voorbehouden aan de twee slotdagen.

De etappe voert van Saint-Bonnet-en-Champsaur naar Villard-de-Lans en gaat over 183 kilometer. De zwaarste klim van de dag is de Col du Rousset, een klim van 13,8 kilometer die overigens prima te doen is qua stijgingspercentages. Veel meer dan zes procent wordt het niet en dus is het de lengte van de klim die de benen zal gaan testen. De top van de Col du Rousset ligt op vijftig kilometer van de aankomst, waarmee er voor de gelosten nog genoeg tijd is om wat aan herstelwerkzaamheden te doen.

PROFIL dau6

De finish ligt bovenop een beklimming van de derde categorie. De klim naar Villard de Lans is 2,2 kilometer lang, stijgt gemiddeld 6,6 procent en is van de derde categorie. Goede kans dat de beslissing voor de ritzege hier pas valt.

Het peloton verlaat Saint-Bonnet-en-Champsaur om 9.55 uur en wordt volgens het tijdschema tussen 14.30 en 15.00 uur aan de finish verwacht. Eurosport gaat live om 13.32 uur en is erbij tot aan de finish.

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
157 Reacties
12-06-2015 14:10
Leek op Tankink die zojuist loste.
12-06-2015 14:11
Was Bennett, denk ik
12-06-2015 14:12
Nee, dat was Keizer helemaal niet. Dat was Bennett...
12-06-2015 14:13
Froome is al zijn helpers kwijt.
12-06-2015 14:13
Het iesj Benoot... het iesj Benoot. Pfff.. :p
12-06-2015 14:14
Nou ben ik in de war jongens... Ik zag niet wie het was. Bennett?
12-06-2015 14:14
Mooi voorbeeld van Froome die zijn jasje weggooit, wie volgt?
12-06-2015 14:16
Volgens mij zit alleen Bennet er nog bij van TLJ, klopt dat??
12-06-2015 14:16
Haha Tiesj, schitterend!
Als nu nog een tijdrit kan rijden is er echt niks waarin hij niet zijn plan kan trekken!
12-06-2015 14:17
@vinnie
Nee.
12-06-2015 14:18
Benoot, waarom doe je dat?
12-06-2015 14:20
@VBN
De jongen is 21, laat hem zichzelf maar even verkennen
12-06-2015 14:21
Ouch!
12-06-2015 14:22
Gallopin schitterend!
12-06-2015 14:25
Dramatische regie! Engelse Eurosport werd gek haha!

Nibali is goed. Of heeft weer een goede brief gehad na gister..
12-06-2015 14:25
Arme Gallopin, die zoekt parkeergeld...
12-06-2015 14:25
pff valverde ook echt niet goed. Dit zou een aankomst voor hem moeten zijn
12-06-2015 14:26
Nibali mooi man!
12-06-2015 14:27
Nibali ziet er veel beter uit dan vorig jaar
12-06-2015 14:27
Nibali wat een baas :D hahahaha!
12-06-2015 14:27
Ik vertrouw dit Astana niet zo. Het leek gisteren wel een beetje gespeeld, door te laten zien alsof hij niet beter kon en ook maar gewoon een mens was. Hij wilde de schijn daarmee weg hebben.
12-06-2015 14:27
Ik heb medelijden met de ploegmaats van Valverde in de groep erachter. Ze moeten zich voor de zoveelduizendste keer wegcijferen voor Piti en dan laat hij zich zo makkelijk lossen.
12-06-2015 14:27
Nu nog een goede uitslag voor Tiesje en we zijn blij.
12-06-2015 14:29
@ValverdeBassoNibali,
Niet goed is ook maar relatief na 180km in regenachtig weer en waarvan een groot deel in de aanval.
12-06-2015 14:29
Froome is weer niet top. v. Garderen weer best of the rest :D

Om te reageren moet je ingelogd zijn.