Volg hier de zesde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
vrijdag 12 juni 2015 om 09:40 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De zesde etappe in het Critérium du Dauphiné biedt een voorproefje van wat de renners dit weekend kunnen verwachten. Vier beklimmingen van de derde categorie, één van de tweede en één van de eerste, maar verwacht niet direct dat het klassement enorm op de schop gaat. Dat plezier is voorbehouden aan de twee slotdagen.

De etappe voert van Saint-Bonnet-en-Champsaur naar Villard-de-Lans en gaat over 183 kilometer. De zwaarste klim van de dag is de Col du Rousset, een klim van 13,8 kilometer die overigens prima te doen is qua stijgingspercentages. Veel meer dan zes procent wordt het niet en dus is het de lengte van de klim die de benen zal gaan testen. De top van de Col du Rousset ligt op vijftig kilometer van de aankomst, waarmee er voor de gelosten nog genoeg tijd is om wat aan herstelwerkzaamheden te doen.

PROFIL dau6

De finish ligt bovenop een beklimming van de derde categorie. De klim naar Villard de Lans is 2,2 kilometer lang, stijgt gemiddeld 6,6 procent en is van de derde categorie. Goede kans dat de beslissing voor de ritzege hier pas valt.

Het peloton verlaat Saint-Bonnet-en-Champsaur om 9.55 uur en wordt volgens het tijdschema tussen 14.30 en 15.00 uur aan de finish verwacht. Eurosport gaat live om 13.32 uur en is erbij tot aan de finish.

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
157 Reacties
12-06-2015 11:10
Het is lastig om weg te komen vandaag... mooie etappe zo. Hopelijk zien we dit soort etappes ook in de tour maar dan met al eerder beeld erbij
12-06-2015 11:18
Ettixx wil graag vandaag: nu Martin in de aanval
12-06-2015 11:24
Ettixx moet het van de aanval hebben dit rondje. Mooi dat ze dan ook zo actief zijn. tis vandaag ook een aanvallers etappe. Dus zijn nog veel ploegen die interesse hebben. Froome moet je van in de start aanvallen. Als je hem naar de laatste 5 km brengt is die een robot die je niet kan overwinnen, in het begin van een rit wil die niet over de rooie gaan . Denk dat ze dat bij astana wel gaan proberen in de tour.
12-06-2015 11:24
purito en alaphilippe gelost?
12-06-2015 11:25
Joaquim Rodriguez en Julian Alaphilippe er nu al af
12-06-2015 11:31
Solootje voor Martin?
12-06-2015 11:31
@rahimns: Hoop het ook en denk dat het ook kan. Die rit over Telegraphe-Galibier-Alpe zit er weer in en die was een paar jaar terug pracht met die vroege aanval van Schleck/Contador.
12-06-2015 11:31
Tony Martin solo. Het is tenslotte nog maar goed 120 kilometer...
12-06-2015 11:34
Aanvallen van Nibali, Valverde en Talansky
12-06-2015 11:34
Velits, Fairly en Mezgec zijn afgestapt. Nibali, Talansky en Valverde zijn onder meer aan het aanvallen.
12-06-2015 11:35
Ook Martinez is inmiddels afgestapt.
12-06-2015 11:35
En ook Martinez afgestapt. Zo'n regendag hakt er flink in!
12-06-2015 11:38
Pfff.. de comments hier beloven een hoop! Zonde dat er nog geen beeld is.

Wat zou de gedachten zijn achter al de aanvallen van de grote mannen? Trainingsarbeid op hoog niveau?
12-06-2015 11:39
En Rodriguez zou terug in het peloton zitten, terwijl Nibali, Valverde en Talansky weer gegrepen zijn.
12-06-2015 11:39
Martin heeft 30 seconden. Valverde, Nibali en Talansky zijn weer bijgehaald door het peloton. Rodriguez komt weer aansluiten bij het peloton.
12-06-2015 11:41
Was rodriquez gelost of had hij een lek bandje?
12-06-2015 11:42
@wolfje
Zoals ik het begreep werd hij er echt afgereden.
12-06-2015 11:43
hoeveel bergpunten zijn er in deze rit te verdienen?
12-06-2015 11:44
Martin zit ook weer in het peloton.
12-06-2015 11:46
Aanval Vincenzo Nibali!
12-06-2015 11:47
nou nou
wat een activiteit
12-06-2015 11:48
Ik weet niet hoe gevaarlijk die afdaling is, maar als Nibali daar zijn kunstjes vertoont, kan hij wel eens heel ver weg rijden.
12-06-2015 11:48
@Nietram
Thanks. Zou niet best zijn met het oog op de tour. Je hoeft hier geen topvorm te hebben, maar wel ene goede basisconditie.
12-06-2015 11:49
Probleem voor Nibali is echter dat wanneer hij doorrijdt, solo zit met nog 100km te gaan. Lijkt me ook nou niet zo verstandig
12-06-2015 11:51
@YNhuis die rit over de Galibier gaat dit jaar zeer waarschijnlijk niet door. Dit door instortingsgevaar van de Tunnel ‘Du Chambon’ Deze tunnel zit in de afdaling van de Galibier naar de Alpe

Om te reageren moet je ingelogd zijn.